BAB 47

5.5K 164 0
                                    

Aku menahan sakit di pergelangan tangan dan kaki.

Sudah empat hari aku diikat dan dikurung tanpa rasa kesian dalam diri Hanna.

Dalam masa itu juga aku diseksa dengan tamparan Hanna, cengkaman di rambutku dan juga kata-kata hinaannya. Sungguh aku sudah tidak bermaya, juga tanpa air dan makanan.

"Woi perempuan!"

"Lepaskan akulah Hanna. Kau takkan dapat apa-apa pun"

"Siapa cakap? You know what sekarang Fuad dah rapat dengan aku balik. Aku ajak dia makan pun dia okay je"

Aku menggeleng lemah.

"Aku ajak dia temankan aku shopping pun dia tak tolak. Aku suka sangat luangkan masa dengan dia sekarang ni, Fuad pun macam sukakan aku"

"Tak Hanna... "

"Yes Sara! Sekejap lagi Fuad akan jadi milik aku. Tanpa kau disisinya memudahkan aku untuk miliki dia"

"Dia tak cintakan kau!"

"Then aku cuba untuk dapatkan cinta Fuad sebab dia akan anggap kau dah mati"

"Sudahlah Hanna... Aku percaya dengan takdir Allah"

"Stop it!"

"Lepaskan aku"

"Kau ingat aku nak lepaskan kau? No way! Selama kau kat sini kerja aku untuk dapatkan Fuad lancar je. Okaylah aku ada lunch date dengan Fuad, da da"

"Hanna!"

Fuad... Betulkah awak dah dapat terima Hanna?

Bibirku terasa kering. Sungguh aku haus sekarang ni.

*****

"Hanna lepaslah!"

Rambutku ditarik kasar sehingga aku mendongak.

"Apa kau dah bagi Fuad makan hah? Dia setia dengan kau sampai tak nampak ketulusan aku mencintai dia, depan mata dia"

"Aku... tak pernah apa...apakan Fuad. Aku tak pernah... harapkan cinta dia tapi...dia yang nakkan aku dan aku... sayangkan dia"

"Tipu! Kau bomohkan dia kan?"

"Tak pernah..."

"Habis tu kenapa aku cuba macam-macam dia tak pernah nak terima aku walaupun kau tiada depan mata dia hah?"

"Sebab dia...cintakan aku... sepenuh hati"

"Mengarut! Or maybe dia kena dengar pasal kematian kau dulu baru dia nak bukakan hati dia. Yelah masa tu kau sudah takda dan dia pun takkan harapkan kau lagi"

"Apa maksud... kau?"

"Fuad kena tengok mayatkau dulu supaya dia berhenti harapkan kau"

Rambutku dilepaskan kasar. Ikatan di tangan dan kakiku turut dileraikan.

"Kau berdiri sekarang"

"Aku tak larat Hanna..."

"Berdiri kan aku cakap. Apasal kau lembab sangat ni?"

Lenganku digenggam lalu memaksa aku untuk berdiri. Tapi aku tiada tenaga, lututku lemah dan aku jatuh.

"Hish kau ni lembiklah! Aku baru dera sikit dah lemah macam ni"

Dera sikit? Empat hari aku dikurung dan dia buat macam-macam kat aku tanpa belas kasihan setitik air pun dia tidak pernah berikan.

"Berdirilah!"

Perutku ditendang.

"Argggh!", aku meraung kesakitan.

"Aku tak puas hati lagi dera kau Sara. Kenapa je kau tak mati masa aku langgar kau dulu?!"

SAYA CINTA KAMU✔Where stories live. Discover now