104. Igazgató

2.6K 183 13
                                    

Május 18. (csütörtök)
Laci szülinapja, amit majd hétvégén megünnepelünk.
Második szünetben, az udvaron éppen Sacival és Enikővel vitattuk az élet nagy dolgait, amikor észrevettem, hogy Lili és Dani összevesztek.
Meg is állapítottuk, hogy na, ez se lesz egy átlagos szünet, úgyhogy figyeljünk, mert itt még tuti történni fog valami.
- Te tudsz szájról olvasni? - fordult felém Saci.
- Nem. Te? - kérdeztem vissza.
- A-a. - rázta meg a fejét - Enikő?
- Én se, pedig most jól jönne - mondta - De azért próbáljunk figyelni.
Innentől már eléggé szűkűlt a kör, úgyhogy leginkább az arcmimikákból igyekeztünk kivenni a fontos infókat.
Aztán Dani mondott valamit Lilinek, aki erre egy pofonnal válaszolt, ami azért Lilitől elég szokatlan. Gondolom, a barátja nem éppen egy romantikus Goethe-idézettel kedveskedett neki.
Dani összeráncolta a szemöldökét, majd dühösen Lilire nézte.
- Tudod, kit pofozzál - bökte oda kicsit hangosabban, majd odalépett Lilihez és ellökte, aki ettől csúnyán hátraesett. Tehát, konkrétan fellökte Lilit.
A lányokkal már siettünk oda, de Laci gyorsabb volt. Lilinek nyújtotta a kezét, hogy felsegítse.
Lili habozva ugyan, de végül megfogta Laci kezét, aki így felhúzta a földről.
Dani ekkor gúnyosan füttyentett egyet egy sor "húúú"-zás kíséretében.
Laci unottan ránézett.
- Amúgy a tiéd lehet - biccentett Lili felé Dani - Nekem már úgy sem kell. Találok még egy pár hozzá hasonló naiv kurvát, az biztos - vetette oda.
Lacinak az égbe szökött a szemöldöke, majd hirtelen úgy gyomron rúgta Danit, hogy az még nekem is fájt, de azért megérdemelte.
Dani feltápászkodott, és mivel ő nem olyan, mint Zsombi, hát igen, kinek milyen exe van, visszaütött, így ők ketten konkrétan összeverekedtek ott az udvar közepén.
A verekedésük egyre jobban elfajult, majd az egésznek az igazgatónő vetett véget, aki behívta mindkettőjüket az irodájába.
Lili lesokkolva állt és nézte végig a jelenetet. Őszintén szólva én se tennék mást, ha a szerelmem olyat mondana nekem, amitől kiakadok, felpofozom, aztán fellök, felsegít az exem, akit én hagytam el, összeverekednének és mindketten az igazgatóiban kötnek ki. De hát ilyen ez az élet.
Az osztály nagy része, Laci/Dani más haverjai, valamint a lányok, akik imádják őket betömörültek az aulába az igazgatói közelébe.
- Hallasz valamit? - kérdezte Ricsi Andrist, aki a fülét a kulcslyukhoz támasztotta.
- Semmit. A kurva anyját ennek a hangszigetelt ajtónak - bosszankodott.
Becsöngetéskor a tanárok felzavartak minket órára.
Egész matekon azon kattogott az agyam, hogy most vajon mi lesz Lacival. Megússza, vagy kicsapják? Hiszen Sárváry a pletykák szerint elég kegyetlen, és nem egy diákot rúgott ki a suliból hasonló, vagy más esetek miatt. De látszólag nem csak én gondolkodtam ezen egyedül.
Amint kicsöngettek Horváth unalmas órájáról, szinte egy emberként pattantunk fel és rohantunk ki a teremből. Horváth ugyan morgott magában valamit, de mi rendíthetetlenül mentünk előre.
Már percek óta csak álltunk, és vártunk az aulában, amikor Laci anyukáját láttuk kijönni. Ezek szerint őt is behívták. És ez nem jelent jót.
- Tessék mondani, nagy a baj? - futott oda hozzá Marcsi az a-ból.
- Lehetne rosszabb is - sóhajtott az anyuka.
- Akkor nem csapják ki, ugye? - kérdezte Lili félve.
- Nem. Hál' Istennek - mondta, mire Lili szemmel láthatólag nagyon megkönnyebbült.
Amint nyílt az ajtó, mindenki érdeklődve közelebb nyomult. Sajnos szokás szerint hátraszorultam.
- Na, mi történt? - kérdeztem a teremben érdeklődve.
- Megúsztam - rakta el az ellenőrzőjét a padjába Laci.
- Akkor jó - mosolyodtam el.
Ebédszünetben Lilit rendesen kifaggattuk a történtekről, amiről lemaradtunk.
- A lényeget láttátok, nem? - túrt zavartan a hajába Lili.
- Igen, de nekünk kellenek a részletek - ült le Enikő.
- Hát jó - egyezett bele - Dani megint elég durván beszólt Lacinak, én pedig mondtam neki, hogy hagyja abba, erre elkezdte mondani, hogy minek védem, meg biztos szerelmes vagyok még belé, meg blablabla, és hogy biztos megcsalom. És akkor közölte velem, hogy igazából soha nem szeretett, csak arra kellettem neki. Innentől mindent láttatok - fejezte be - Ja, és előző szünetben közöltem vele, hogy akkor ennek most ennyi volt - tette hozzá.
- Látod, így kell ezt - bólintott Enikő.
- Próbálkoztam. Béke? - húzta mosolyra a száját Lili.
- Aha - bólintott Enikő.
Na, végre szent a béke. :)
- És most újból összejöttök Lacival? - kérdezte Saci Lilitől.
- Nem, dehogy. Végülis nem véletlenül dobtam - tárta a szét a karját - Most jófej volt, tényleg, de Isten őrizz, hogy újból összejöjjünk.
- Kár - sóhajtott fel Saci.
Ofőórán azért Laci kapott egy kisebb fejmosást Pásztortól, de végül pontot tettünk a történet végére.
Napsugárral a megbeszéltek alapján elmentünk egy közeli plázába beszerezni pár új cuccot.
Elsősorban a ruhaboltot látogattuk meg.
- Hugi. Vidám színek, vidám minták! Lassan itt a nyár, nincs fekete és nincs "broken heart" felirat! Mit szólsz ehhez? - mutatott fel egy barackszínű felsőt, ami a váll részénél ki van vágva.
- Tök jó - bólogattam, majd elszaladtam felpróbálni.
A ruhák után vettünk egy pár alap sminkcuccot (tus, szempillagöndörítő, korrektor stb.), töri és nyelvtan füzetet, ami lassan betelik, egy cuki fülbevalót és egy pár új tollat.
Aztán pedig beültünk palacsintázni, ami alatt tökéletesen elmesélhettem Napsugárnak mindent, ami nyomta a lelkemet.
- Figyelj, én mindkettőtöket megértelek. Cassot azért, mert én se lennék túl vidám, ha megtudom, hogy a barátnőm megcsalt az exével, ezt be kell látni. De téged meg azért, mert egyrészt a húgom vagy, másrészt meg sarokba voltál szorítva. Ezenkívül hülye voltál - mondta őszintén - Bocs. De nyilván a te pártodon állok, ez nem kérdés, sőt, ha akarod, kampányolhatok Casso ellen, szidhatom, meg minden, ha az segít - ajánlotta fel.
- Nem kell, de azért köszi. Szerinted mit csináljak most? - kérdeztem tanácstalanul.
- Megvárod, amíg megbocsájt, vagy elengeded, ezt döntsd el te. Próbáld meg kicsit háttérbe helyezni a dolgot - vont vállat - Foglald el magad valamivel, amitől nem fog egész nap a fejedben járni.
- Vagyis?
- Sport, buli, koncertek, lazulás. Például - tanácsolta.
- Akkor ezt még átgondolom - bólintottam.
Otthon mindent elmeséltem Csepinek.
- Felháborító, ugye? - kérdeztem, miközben az icipici kezecskéjét simogattam. Csepi lelkesen bólogatott. - Szerintem is az. De legalább nem rúgták ki Lacit - tettem hozzá, mire Csepi vidáman tapsikolni kezdett.
Istenem, annyira cuki! :)

Mai nap - 5/4: igazából vegyes.

Egy pillanat, és összetörtem | "𝘿𝙚𝙟𝙖 𝙫𝙪..." 2. évadTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon