Janja és Jasiri - 5.rész - A barlang

134 8 0
                                    

Jasiri szemszöge:
Már egy jó ideje mentünk. Egyikünk se szólt a másikhoz. Így némán telt az út.
Inkább a gondolataimba mélyedtem.
Janja megmentett a sakálok és hiénák elől. Mi oka volt rá? Miért tette ezt? És most segít nekem elbújni az üldözőim elől. De miért? Ezen gondolkoztam amikor a mancsommal Janja nyakán egy érdekes dolgot fedeztem fel.
Jobban próbáltam kitapogatni, hogy mi az, amikor Janja egy hangosat ordított.
- Aúú...Jasiri! - mordult rám.
- Hupsz bocsi. - horgasztottam le a füleimet.
- Azok harapás nyomok a nyakadon? - kérdeztem egy kis idő után.
- Hát igen az egyik sakál elbánt velem. - mondta.
- Nem fáj? - kérdeztem egy kis idő múlva újból.
- Kibírom. Csak ne taperold! - mondta.
Mire a barlanghoz értünk már lemenőben volt a nap.
Ekkor Janja megszólalt.
- Na itt volnánk!
A vízesés mögé vitt engem, ahol egy tágas kis barlang volt.
Majd lefeküdt és én leszállhattam róla.
- Köszönöm. - mondtam lágyan miután leszálltam róla.
Csak rám mosolygott és beljebb ment a barlangba. Ekkor vettem észre hogy az elülső mancsaim véresek.
Mivel én nem véreztem csak Janja lehetett az. Akihez közelebb sétáltam és láttam, hogy a nyakán a szőr teljesen véres.
- Úristen Janja! Te vérzel!
- Tudom. - mondta komoran.
Majd fogta magát és a vízeséshez sétált ahol megmosta magát és lemosta a nyakáról a vért. Majd oda jött hozzám.
- Éhes vagy? - kérdezte.
Csak bólintottam.
- Ott hátul van egy kevéske maradék a tegnapiból. A tiéd lehet. - mosolygott.
- Janja te mióta laksz itt? És mi történt veled? Miért nem Zordonnal vagy? És miért segítesz nekem?
Tört fel belőlem az összes kérdés egyszerre.
- Őő... hát legyen...kitettek a klánból. Zordon kirúgott mert balhéztam. És egy hete találtam ezt a barlangot, ahová most beköltöztem. Nagyjából ennyi.
- Óhh értem...hát sajnálom! De miért segítesz nekem?
- Ööö...én jómagam se tudom. - nyögte ki nagy nehezen.
- Ha végeztél az evéssel ott aludhatsz a helyemen. - váltott gyorsan témát és mutatott a barlang oldalában lévő fekvő helyre.
- És te hol fogsz aludni? - kérdeztem.
- Majd kint vagy a barlang másik végében.
Ezután mégegyszer meg köszöntem neki a dolgokat és elmentem enni. Mikor végeztem Janja már kint feküdt a vízesés előtt. Már jócskán sötét volt így én is lefeküdtem.

Történetek Büszke Birtokról - Janja x JasiriWhere stories live. Discover now