🐾 46: Strategy

782 66 0
                                    

Char terdiam. Begitu juga yang lain. Sukar untuk menerima berita bahawa Otto ialah bekas robot pemusnah dunia gelap. Malah, siapa sangka kuasa boleh dipindahkan kepada orang lain.

"Jadi, dengan cara kita hapuskan Yuki, Mizuki boleh dilemahkan? Macam tu?" Char bersuara semula. Alex dan Yuki serentak mengangguk.

"Kalau aku boleh dihapuskan demi keselamatan dua dunia, aku terima. Lagipun, kaum vampire semakin bertambah. Setakat hilang seorang, takkan memberi kesan yang besar."

Kata-kata Yuki bagai menyiat hati sang serigala. Dia sudah kehilangan si adik, dan kali ini dia perlu hilang rakannya lagi? Tak sanggup!

"Kita dah tak ada banyak masa Char. Kau perlu putuskan jawapan sekarang. Tarikh keramat dah sangat dekat," Kei mengingatkan si ketua. Meskipun dia bencikan kumpulan itu, harapan Claire untuk melihat kembali keamanan dunia perlu ditunaikan.

Char memandang Yuki. Jejaka itu mengangguk bersama senyuman pahit. Ahli yang lain turut berasa kesal kerana terpaksa mengorbankan seseorang.

"Baik. Kita akan mula rancang petang ini. Cuma ada beberapa peringatan sebelum tu. Kita tak boleh bunuh Mizuki selagi Dragoniel tak ditenangkan.

Kedua, jangan korbankan Yuki selagi keadaan masih boleh dikawal. Tambahan untuk Ren. Panggil Mayu ke sini. Dragonel perlukan dia."

"Baik!"

Kesemua mereka mengikut arahan. Jikalau peperangan ini boleh mengekalkan keamanan dua dunia, mereka sanggup mati.

***

"Kiyoshi Mayu."

"Ya saya."

Char duduk berhadapan dengan anak sulung keluarga Kiyoshi. Gadis itu berwajah serius. Hatinya setia untuk menjaga dunia Dialight dan Darkwinf.

"Aku perlukan pertolongan kau."

"Untuk apa?"

"Kau boleh tolong lemahkan Mizuki."

Mayu diam. Kalau boleh, dia sekeras-kerasnya tak nak menggunakan kuasa yang dia ada. Kuasa yang boleh membunuh ramai orang.

"Aku tak jamin kuasa tu akan digunakan dengan elok. Kau tau apa jadi kalau aku guna kan?" Mayu menyoal sang serigala.

Char mengangguk. Dia faham akan masalah Mayu. Hilang kawalan itu biasa, tetapi bukan untuk kuasa gadis itu.

"Ren boleh tolong kawal kuasa kau dengan magik dia. Jadi, kau tak perlu risau. Selain tu, aku nak kau ambil kuasa yang asalnya milik Otto daripada Yuki," pinta Char buat kali kedua.

"Kau gila Char? Kalau kuasa tu tak ada pada Yuki, macam mana nak lemahkan Mizuki? Kau nak bunuh aku pula?"

Kreak.

Kuakan pintu membantutkan niat Char untuk menjawab soalan Mayu. Si robot Otto mengintai daripada celahan kecil pintu yang dibukanya.

Pandangan Char dan Mayu tepat ke arahnya. Robot itu teragak-agak untuk melangkah masuk, memandangkan Yuki tiada bersamanya.

"Masuk, Otto."

"Saya terdengar rancangan ketua dengan cik Mayu. Saya rasa... lebih baik kalau pulangkan semula kuasa tu kepada saya," Otto memberi cadangan.

THE HUNTED TWINS [C]Where stories live. Discover now