Şarkı: Mithat Can Özer - Ateş böceği
İyi okumalar💫
İşten hızlı adımlarla çıktım. Yamaç ile isteme günümüzden iki hafta geçmişti. Unutkanlığım artmış artık insanlara garip geliyordu. Eşyaları sürekli yanlış yerlere koyuyordum. Evin yolunu unutuyor uzun süre gidemiyorum. Yamaç ile geçen gün dışarı çıkmıştık. Eve gidecekken annemlerle kaldığımı sandım ama bir sene olacaktı burda yaşadığım süre. Yamaç artık korkuyor , neyim olduğunu soruyordu. O bunu B12 eksikliği diye nitelendirebiliyordu. Fakat ben hemşireydim iki sene olacaktı hemşireliğim. Fakat korktuğum şey doktora gözükmekti çünkü bütün belirtiler tek şeyi gösteriyordu. Kötü düşünmek istemiyordum ama böyle birşey varsa da erken teşhis konulsun istiyordum . Alzheimer olabilirdim. Yada gerçekten kafam bu ara karışıktı ve B12 eksikliği çok yoğundu. İkinci seçenek olması benim için daha iyiydi. Yarın ilk işim bunu netleştirmektirmekti.
..
Sabah altı da kalktım. Bugün hastane yoktu fakat ben hastaneye gidiyordum. Nörolojiden randevu almıştım.
Hastaneye geldiğim de Selin hemen yanıma geldi. O bugün çalışıyordu.
"İyi olucaksın kuzum hiç merak etme ."
Seline iki buçuk aydır süren bu unutkanlığımı anlatmıştım. Onunla karar vermiştik randevu almamı o söylemişti. Bugün de yanımdaydı bilerek erken almıştım. Yamaça bir şey söylemek istemiyordum.
Sıra bana gelince odaya girdim. Doktor beni tanıyordu bu hastane de çalıştığım için. Gerekli soruları sordu beyin görüntüsünü aldı sinir sistemi muayenesini yaptı bir kaç şey daha yaptıktan sonra benimle konuşmaya başladı.
"Bak İlayda Alzheimer hastalığı, zihinsel yetilerin ve hafızanın yitirildiği progresif bir hastalıktır. Alzheimer hastalığın en önemli ve ilk bulgusu unutkanlıktır. Sende bu unutkanlığı sıkça yaşadığını söylüyorsun henüz 21 yaşındasın sana böyle bir teşhisi koymak istemezdim fakat erken orta dönemdesin bu dönem de hasta yaptığı şeyleri hızla unutur. Kişilerin isimleri karışır unutur. Yirmi dört yaşında bir alzheimer hastam vardı fakat senin kadar genç hasta ile ilk defa karşılaşıyorum. Büyük ihtimalle genetik geçişler ile oldu aile de vardı değil mi alzheimer?"
"A..annem alzheimer dan öldü." dedim. Yutkunamıyorum hissettiklerim çok çok tuhaftı.
"Kaç yaşında öldü anneniz?"
"Otuz altı"
"Oda genç yaşta ölmüş."
"Bana hamile iken alzheimer olduğunu bilmiyormuş beni doğururken beyin ölümü gerçekleşmiş."dedim.
"Peki başka birinde var mıydı?"
"Anneannemde de varmış. Annem öldükten sonra babam anlatırdı. Annem ve babam evlenmek istemiş fakat anneannem izin vermemiş sürekli unuttuğundan her unuttuğundan tekrar evlenmek için izin isterlermiş."
"Oda bu hastalık yüzünden mi öldü?"
"E.. evet 41 yaşındaymış galiba."
"Size vereceğimiz bir takım ilaçlar olucak bunlarla hastalığı gecikleştirebiliriz."
"Peki"
..
Saat akşama geliyordu. Gün boyu tahliler muayeneler derken saat beşe geliyordu. Yamaç kaç kere aramıştı fakat açamamıştım. Şimdi ise Yamaç'ın evine gidiyordum.
...
Evin ziline bastım. Kapıyı yamaç açtı. Hemen bana sarıldı .
"Nerdesin sen güzelim. Merak ettim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İncirler Çiçek Açtığında (Tamamlandı)
Teen Fiction" Nerdeydin sen ha? Hiç düşünmedin mi? Bu kız merak etmiştir demedin mi? Ya hiç mi aklına gelmedim ? Konuşmuyordu sadece gözlerime bakıyordu. Onu o kadar özlemiştim ki kızmak bile zor geliyordu artık. Konuşmayınca devam ettim ve aklımda olup içimi...