PROLOG

365 8 6
                                    

"Mawar!" Senyum lebarnya sentiasa membuatkan aku tertawa.

Ini la Afiq. Afiq Aimanudin junior aku. Dia ni, actually jenis yang lembut lemah gemalai. Bukan bapok okay! Asal jumpa aku je, mula la dia start menggeletik dia. Ada saja yang nak cakap. Tak reti senyap. Mungkin aku kena ignore dia, baru dia diam kot? Aku tak faham kenapa dia selalu kacau aku. He so annoying.

"Kau tengok tu. Datang dah." Aina menyigung lenganku.

Ni la tabiat dia. Asal jumpa orang dia minat dia sigung aku. Asal jumpa orang suka kacau aku sigung aku. Nama dia, Aina. Nur Hidayatul Aina. Ini sabahan punya orang tapi cakap loghat Sabah pun tak pandai. Ni la partner aku time silat. Partner yang selalu ditumbuk dan menumbuk. Sama-sama ganas. Untung aku dapat kawan dengan dia. Susah senang ada. Walaupum bukan geng, tapi satu kepala.

"Kau ni Ya Allah seksa aku tengok." Aku menggelengkan kepala.

Aku Mawar. Mawar Datul Akila. Aku dan Aina senior kepada Afiq. Beza dua tahun aje. Aku ni bukan la cantik sangat. Tapi aku rasa aku memang cantik. Perasan jap! Aku tak gemuk, cuma masuk angin. Aku ni jenis otak masuk air sikit. Kalau kenal aku, tahu la macam mana aku.

"Afiq suka kau Mawar!" Senda Ainatul.

Aku hanya tertawa dan membalas dengan jelingan. Aku anggap tu cuma gurauan. Aku hanya mengatur langkah ke dewan terbuka SMK Padang Piol.

"Bentang mat!" Pekik Sir Izwan dari arah depan dewan.

Ini la Sir paling annoying. Paling sporting. Bujang lagi even dah masuk umur tiga puluh-an. Dia kalau bab menyakat, number one. Cikgu disiplin tapi memang kelakar. Kalau kena rotan, menjadi kenangan sampai tua la.

"Mat!" Pekik ahli silat yang lain serentak.

Inilah kawan-kawan aku. Junior and senior. Team silat Cekak Pusaka Hanafi Padang Piol memang mantop. Semuanya gila-gila.

And... Inilah kisah hidup aku yang mengisahkan tentang perkenalan aku dengan Afiq. Macam mana kenal. Macam mana suka. Macam mnaa bertemu kembali. Apa yang terjadi. Semuanya tersingkap di sini. Apa yang akan jadi masa kami dewasa. Inilah permulaannya. Let's start this story!

CRUSH SERIES; MY JUNIOR HUSBANDWhere stories live. Discover now