24. Cine ți-e dușman
Scumpa noastră fiică,
îți scriu atât din partea surorilor tale, cât și cu tatăl tău lângă umărul meu, ajutându-ne amândoi să ne alegem cuvintele.Suntem veseli că misiva noastră te găsește sănătoasă, căci ne-am făcut o mulțime de gânduri negre cu tine pe drumul acela lung și anevoios.
Ne bucurăm că ai ajuns cu bine și sperăm că ai reușit să-ți stabilești suita. Tragem nădejde, de asemenea, de vreme ce tu și soțul vă înțelegeți atât de bine, că ne vei bucura cu vestea unui moștenitor.
Domnia noastră, a mea și a bunului tău tată, a fost una împăciutoare și liniștită. Trebuie să știi că, de vremurile nu s-au fi schimbat și amenințările nu ar fi început să apară, nu ai fi fost oferită Prințului.
Ar fi bine să citești rândurile ce urmează departe de ochi ascunși și minți curioase. Am tocmit un mesager numai pentru noi, care ar fi trebuit să-ți ofere scrisoarea cu sigiliul intact. Sperăm că așa a fost în clipa în care a ajuns la tine.
Vremurile nu sunt ușoare, iar pretutindeni se simte o adiere de război. Oamenii, cu toții, își pun acum, mai presus ca niciodată, speranța și viețile în mâinile Domnului.
La urechile noastre au ajuns vești îngrijorătoare. Tu nu ești iubită în Transilvania, iar soțul tău nu e iubit în Valahia. Mulți spătari de-ai noștri cred că, odată cu asta, unul dintre voi va fi obligat să cedeze și să ia religia celuilat.
Nu poți fi tu aceea, Lucrezia!
Oamenii Țării sunt din ce în ce mai revoltați. Ard efigii ale Papei și ale cardinalilor catolici. Își vor ortodoxismul simplu, care nu le cere bani și strălucire pentru iertarea păcatelor. Vor să se lege de Domnul cel adevărat, nu de un bărbat ce pretinde a fi unsul Tatălui!
Datoria ta, prima ta datorie în viață, nu este nici față de soțul tău, nici față de tine însuți, ci față de țara care te-a născut și te-a crescut!
Convinge-ți așadar soțul să se convertească și înfăptuiți nunta și acolo, pentru a fi ținuți la adăpost. Trebuie să vă dați seama că dușmani vă pândesc din toate părțile, atât pe tine, cât și pe el.
Nobilii munților îl stimează pe Papă și te vor disprețui fiindcă nu vrei să le primești religia. Oamenii Valahiei se tem de Principe și spun că nu-l vor primi ca și cârmuitor dacă va încerca să te forțeze să te lepezi de ortodoxism.
Nu vor veni la arme la chemarea ta și nu vor lupta pentru el în bătălii dacă obligă Valahia să se supună Vaticanului!
Tatăl tău și cu mine ne-am petrecut toate ceasurile gândindu-ne la un răspuns. Ne-am rugat și ne-am sfătuit cu boierii. Singurul liant dintre noi și ei ești tu, Lucrezia.
De aceea nu trebuie să cedezi în fața lor și să nu dai înapoi, dar nu trebuie nici să-i faci să anuleze căsătoria. Ca țară ortodoxă, toate marile regate supuse Papei ne vor întoarce spatele și vor refuza o alianță.
CITEȘTI
Prințesa Diavolului
Vampire|Prințesa Diavolului| Lucrezia ar face orice i-ar sta în putere pentru a-și apăra poporul și a pune la adăpost Neamul Cantacuzinilor. E datoria ei în calitate de moștenitoare și și-ar încredința sufletul până și Necuratului. Dar Iadul nu...