Hoofdstuk 38

160 6 0
                                    


Perspectief Ali

'Ik hield veel van haar. Ze had me dit niet moeten aandoen.' Zei ik tegen Franklin.

Franklin is een oude man die ik heb ontmoet hier in de gevangenis. Ik hoorde via matties wat Rachid en Majjid van plan zijn.

Natuurlijk wist ik dat Majjid weet dat Aicha zijn dochter is. Ik vond het heerlijk om hem al die tijd pijn te doen door zijn dochter bij me te houden. Haar moeder is niet voor niks doodgegaan (vermoord) bij de bevalling. Ze was vreemdgegaan met Majjid. Toentertijd mijn zakenparter. Nu mijn vijand.

'Maar nu houd je van zijn dochter?' VroegFranklin terwijl hij kuchte. Franklin zit nu al 14 jaar vast. Hij zou naar zijn zeggenschap zijn zwager per 'ongeluk' aangereden hebben. Zijn zwanger is ter plekke overleden, maar het wordt gezien als moord. Aangezien ze een heftige ruzie hadden en er gesprekken waren waarin Franklin bevestigde dat hij hem zou vermoorden.

Het doet er niet toe wat zijn schuld is. Ik kan het goed hebben met hem. Ik kan mijn problemen kwijt bij hem. Hij is een goede vriend van mij geworden.

Om terug te gaan naar zijn vraag:

'Zeker weten. Ik heb zoveel jaar voor haar gezorgd. Ik zie haar als mijn dochter nu. Maar het bevalt me om Majjid zo pijn zien te lijden.'

We hadden nog maar even de tijd om buiten frisse lucht te happen. Dus zo veel konden we niet meer bespreken.

Wanneer ik in mijn cel zit, pak ik nog even een boek erbij om te lezen en val dan in met hoofdpijn in slaap.

De volgende ochtend word ik wakker gemaakt en moet ik mee. Ik krijg de mededeling dat ik naar huis mag. Het is haast niet te geloven. Ik heb tonnen betaald, zodat er gesjoemeld kon worden met mijn dossier. Dit zal als een harde klap komen voor iedereen...

(even tussendoor een kort hoofdstukje geschreven🙈🤪)

WraakWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu