1. Langt væk hjemmefra

861 12 4
                                    

"Der, der er den" Råber far og peger over mod den røde kuffert der kommer
kørende på båndet. Han skynder sig igennem flokken af mennesker, skubber og masser, for at komme hen til rullebåndet. Da den røde kuffert ruller forbi, når han lige at få fat i håndtaget og løfter den af båndet. Han trækker håndtaget op og ruller den tilbage til os. "Så mangler vi kun din Emily". Siger han forpustet og sætter sig oven på kufferten. Jeg står lidt og kigger over på båndet, men kan ikke se nogle gule kufferter, og slet ikke en med et rødt bånd omkring. Jeg kigger tilbage på de andre og får dårligt samvittighed.

Jeg skal lige til at sige noget, da min far afbryder. "Øh piger. Kan i ikke blive her og vente på kufferten, mens mor og jeg går ud for at finde bilen ?". Min mor kigger spørgende på min far, men tager tilsidst sin kuffert og følger med ham ud ad lufthavnen. Vi når ikke at svare før at de er ude af syne.

Jeg kigger tilbage på båndet, men kan stadig ikke se min kuffert. Aah, hvorfor tager det så lang tid. Tænker jeg utålmodigt. Jeg kigger hen på min storesøster Leah  og kan se at hun tænker det samme. Vi står lidt i tavshed før at jeg kan skimte noget gult på båndet. "Jeg tror det er din kuffert" Siger min søster og peger på båndet. Jeg kigger lige en ekstra gang, men kan godt se at det er den, og skynder mig igennem mængden. Jeg får fat i min kuffert og skynder mig tilbage til min søster.

Vi følges ud af lufthavnen og ud i den friske oktober luft. Vi kigger os lidt omkring og får øje på en stor, hvid Ford Pickup. Wauw, en rigtig amerikansk bil. Tænker jeg. Jeg kan se at min søster tænker det samme og går straks over til bilen. jeg følger efter hende, men er ved at snuble flere gange over min dumme kuffert.

Da jeg endeligt når hen til bilen er min far allerede igang med at sætte Leahs kuffert om bag i. Da han får øje på mig tager han min kuffert og sætter den ned bag i ved siden af Leahs. Derefter sætter han sig ind i bilen og jeg det samme. Da alle har taget selen på og er klar, starter min far bilen og kører afsted.

—-

Wauw.. tænker jeg og stiger ud af bilen. Jeg står nu foran et stort, hvidt, to etagers hus med masser af vinduer. Det er virkeligt smukt og moderne. Jeg skynder mig om bag bilen og tager min kuffert før at jeg begynder at gå op mod huset. Jeg går ind ad den lille låge til forhaven og videre op ad en trappe før at jeg når den store hoveddør. Jeg låser op, med nøglen som jeg fik af min far, og går ind.

Jeg træder ind i en ret stor forhal med en stor vindeltrappe der fører op til 1. sal. Jeg skynder mig op ad trappen, eller så godt jeg kan med min lorte kuffert, og begynder at kigge alle rummene igennem.

Da jeg kommer til mit værelse stiller jeg min kuffert og observere lokalet. Det har alt hvad et teenage værelse behøver. En seng i hvid træ i midten, et skrivebord med et spejl over og et tøjstativ i metal.
På højre side af sengen er der et stort vindue og en dør ud til en lille altan. Rundt omkring i rummet står der en masse flyttekasser med mine ting i, som der kom med en flyttebil.

Da jeg har observeret mig, skynder jeg mig ud på altanen og sætter mig ned i en af havestolene, og kigger ud over vandet, ja du hørte rigtigt, vandet. Vi bor nemligt lige ud til havet, altså stranden er bogstaveligt talt vores baghave.

Jeg lukker øjnene og kan mærke den kolde luft klamre sig til min hud. Det er ikke ubehageligt, men faktisk ret dejligt. Jeg kan høre havet der skvulper frem og tilbage mod stranden, og mærke vinden der blæser mit hår tilbage. Det er en virkeligt dejlig fornemmelse.

Jeg sidder bare med lukkede øjne og slapper af, imens jeg tænker på alt det der er sket de seneste måneder.

Det er helt vildt, så meget mit liv har forandret sig på så kort tid. Jeg kan slet ikke fatte det. Det er helt surrealistisk.

Men i ved jo slet ikke hvad det er jeg snakker om, hvem jeg er og hvad jeg laver her i New York, men det skal jeg nok fortælle jer.

Mit navn er som sagt Emily Scott og jeg er 17 år gammel. Jeg kommer fra England, London, og har boet der hele mit liv. Jeg har en mor Alice Scott, en far Elliot Scott og min søster Leah Scott. Jeg har også en bedsteveninde som hedder Emma og en kæreste der hedder Matthew.

Og ja, så skulle vi flytte fra mit perfekte liv i London med popularitet, fantastiske venner og en helt utrolig fantastisk kæreste, og til et skod liv i New York, med ingen venner og alt fremmed.
Men sådan er det nogle gange, nogle gange bliver man nødt til at sige farvel til det man elsker for at opleve noget nyt. Det er ihvertfald sådan det står til for mit vedkomne.

------------------
         Ord fra forfatter:

Så er første kapitel ude, håber at i kan lide det. Ved godt at det er ret langt og kedeligt, men ville gerne starte langsomt op før at det bliver spændene. Men skal nok love at det bliver meget bedre senere.

Glæder mig ihvertfald til at skrive på den her historie og se om det er noget jeg dur til. I må gerne skrive jeres mening i kommentarerne i løbet af historien. Glæder mig til at læse jeres reaktioner. Og tak på forhånd.

Hvad tænker i om Emily ?? Tror i at hun overlever sit nye liv i New York ?? Gad vide om hun holder kontakten med sine gamle venner ?? Og hvad med hendes dans ??

Læs andet kapitel og find ud af det

Fallin' All In YouNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ