3. Instagram og kærestesorger

481 9 0
                                    

Jeg sidder i min seng og er igang med at lave nogle lektier, da der kommer et Pling!! fra min telefon. Jeg rækker over imod mit natbord, tager min telefon og tænder den. Jeg kan se at det er en notifikation fra Instagram, da jeg er tagget i et billede.

Jeg går ind på billedet og kan se at det er mine venner fra min gamle klasse der er på billedet. De har været til fest her i lørdags og det ser virkeligt hyggeligt ud.

På de fleste af billederne er det mest mine tre bedsteveninder, min kæreste og hans venner der har en fest og hygger sig. Men på det sidste er der noget, som jeg ønsker at jeg aldrig havde set.

Da jeg ser billedet går jeg i chok, smider telefonen fra mig og kaster mig ned på gulvet. Jeg former mig til en lille, rund kugle, og begynder at mærke smerten og vreden boble igennem min krop. Mine øjne begynder at løbe i vand og strømmer ned af mine kinder.

Jeg sidder sådan i en time og kan ikke andet end at græde. Jeg har det så sindsygt forfærdeligt og har nærmest lyst til at grave mig ned i et hul. Jeg føler mig svigtet og udnyttet, men samtidig også rasende og ked af det. jeg kan slet ikke beskrive hvor ubehageligt denne følelse er.

Det er helt vildt så forfærdeligt det kan føles, at have to mennesker i sit liv man stoler på og elsker så meget, som kan gøre sådan noget mod en. Gøre noget så forfærdeligt, at man kan føle sig så udnyttet og svigtet på et spildt sekund. På det billede jeg lige så, skete der det der bare ikke måtte ske. Min kæreste og bedsteveninde kyssede.

Ja, du tænker nok at de var fulde og sikkert ikke kunne gøre for det, men jeg kunne se på billedet at det betød noget. At de har længtes efter hinanden i så lang tid, og bare har glædet sig til at jeg rejste, så de kunne være sammen.

"Hvorfor kunne jeg ikke se det ? Hvorfor kunne jeg ikke se at de havde noget. Du var simpelthent så dum og blændet af dit perfekte liv, at du ikke kunne se at de havde noget bag din ryg... hvorfor så dum Emily, tænker jeg og kan mærke tårerne der igen strømmer ned af mine kinder.

Da der er gået noget tid rejser jeg mig op, tørrer mine øjne og siger til mig selv. "Det skal nok gå alt sammen. Nu er du i New York, langt væk fra dem, så prøv bare at glem dem og start et nyt liv her. Du skal bare finde dig nogle flere venner, og så skal det nok gå alt sammen".

Jeg går ind på mit badeværelse og kigger mig i spejlet. Mine øjne og kinder er helt røde, men ellers ser jeg fin ud.
Jeg plasker noget vand i mit hovede og kan høre endnu et Pling!! fra min telefon. Åhh gud, ikke endnu et billede. Jeg går ind og tager min telefon, men kan se at det bare er en besked fra Riley. Oh, thank god!!

Riley: "Hey Em. Logan holder fest, og du bliver nød til at komme. Sender adressen og kom så hurtigt du kan, det bliver så fedt.

Jeg kan ikke lade være med at smile af hendes besked. Selvom jeg har det skidt, og egenligt bare vil ligge i min seng, er jeg nød til at blive distraheret.

Mig: Okay, jeg kommer så hurtigt jeg kan. Kan ikke love godt humør dog, min kæreste har lige været mig utro, men har brug for en distraktion. Ses om lidt :/

Da Riley har sendt adressen, finder jeg den første kjole i skabet, lægger lidt makeup og skynder mig ud af døren. Det skal nok blive en vild aften.

—-

Jeg stopper bilen og stiger ud i den kolde luft. jeg kigger op mod huset og kan allerede lugte alkoholen, støjen fra musikken og de larmende, fulde elever. Jeg går op imod huset og støder på flere snavende par på græsplænen. Da jeg kommer ind i huset rammer larmen mig med det samme og jeg kan mærke at mine trommehinder nærmest springer. Jeg kigger rundt og ser at huset næsten er fyldt op med mennesker, men kan ikke genkende nogen.

jeg går rundt omkring i huset og prøver at finde Riley, da jeg ser hende stå og snakke med Logan. Hvis i ikke har lagt mærke til det kan Riley rigtig godt lide Logan, og jeg tror også at han kan lide hende. Jeg går over imod dem, da de får øje på mig.

"hey søde. Du kom!!". Siger hun og giver mig et kram. jeg nikker og kommer med et smil. "jeg er så ked af det der er sket. Er du okay ?". Spørger hun bekymret, men jeg trækker bare på skuldrene. "Det bliver jeg. men lad os nu bare glemme det og holde en fest". Det sidste råber jeg nærmest og fører hende med ud på danse gulvet.

------------------
Tak for at i læste tredje kapitel, håber at i kunne lide det.

Hvad tænker i om Emily's kæreste og bedsteveninde ? Tror i at Emily nogen sinde kommer over Mathew ? Tror i at Riley og Logan har noget ? Og finder Emily en ny kæreste ?

Find ud af det i de næste kapitler...

Fallin' All In YouDonde viven las historias. Descúbrelo ahora