23. Venner og falske forhåbninger

218 6 0
                                    


*Emily's POV*

"Hvad var der enligt med den fest?". Spørger Zoe, da vi er på vej ned ad gangen. Nå ja. Riley skulle til at spørge om noget med en fest i går, da Mason afbrød os med sin ankomst. "Øhm... det var bare om i kommer med til bålfesten? Logan har selvfølgelig spurgt mig om jeg ville med, så jeg ville bare lige spørge jer om det samme?". Svarer hun med et stort smil.

Bålfesten? Gad vide hvad det er, og hvorfor den er mere anderledes end alle de andre fester de holder?
Men uanset hvad, så tror jeg ikke at det er noget for mig. I så selv hvordan det gik til, sidste gang. Fester og mig er bare ikke bedste venner.

"Jo selvfølgelig da, det bliver bare så vildt". Svarer Zoe og tager sin telefon frem. Hun smiler med det samme da hun tænder den, og jeg ved at det er Tristan der har sendt hende endnu en besked. Ja, efter Zoe's lille udbrud, fik vi hende til at snakke med ham. Og nu kan han ikke stoppe med at sende kærlighedserklæringer, og jeg ved ikke hvad, for at sige undskyld. Den sidste time har han mindst sendt hende 20 beskeder, og det er ikke engang løgn.

"Bålfesten?". Spørger jeg. De kigger begge lidt mærkeligt på mig, men så smiler Riley pludseligt. "Nåh ja. Jeg havde helt glemt at du ikke har gået her så længe. Bålfesten er den vildeste fest i sæsonen. Der bliver tændt et stort bål, og så er der masser af alkohol. Og så selvfølgelig, men kun hvis man har lyst, nøgen badning". Det sidste siger hun med et lille grin. "Men det er alt sammen for at fejre at vinteren er forbi og sommeren snart er fremme". fortsætter hun og vifter med armene, som om hun citere en fancy reklame eller sådan noget.

"Men bare rolig. Festen er først om en måneds tid, så du har masser af tid til at finde en at tage med". Siger Zoe med et smil og lægger en arm over min skulder. "Hvad mener du?". Spørger jeg forvirret. Hun tror vel ikke jeg skal med?, og så med en date, Nej nej nej. Det kommer ikke til at ske. "Du skal da med ikke?... Og så kan du da tage Luke med, han vil sikkert gerne". Siger Riley med et smil. A hva? De tror vel ikke også at Luke og jeg har noget? Og Luke er endda Rileys bror.

"Ah, jeg tror ikke at det lige er noget for mig". Svare jeg og tager Zoe's arm af min skulder. "Hvorfor ikke?". "Jeg er bare ikke så vild med fester. Og jeg er sikker på at Luke har fundet en anden at tage med". Svarer jeg, selvom jeg ved at det ikke er nok. "Nej han har ej, eller det tror jeg i hvert fald ikke. Men det er ingen undskyldning". Kommer det fra Riley.

"Det kan godt være. Men jeg tager ikke med. Basta bum færdig". Svarer jeg og putter hurtigt mine bøger i skabet. "Jamen..". "Nå men vi ses senere. Jeg skal faktisk mødes med din bror udenfor, så jeg bliver nød til at gå". Og før de ved af det, er jeg smuttet ned ad gangen og ud ad døren.

Jeg får øje på Luke der står lænet op ad sin bil, da jeg kommer udenfor. Jeg går over parkeringspladsen, imod ham. "Hey Adams. Er du klar?". Spørger jeg ham og han får straks et smil på læben, da han opdager mig. "Hey, Scott". Svarer han tilbage og går over til mig.

"Kommer du?". Spørger jeg og vender mig om, da jeg kan mærke en arm tage fat i mig. "Hey hvor skal du hen? Skal vi ikke tage min bil?". Spørger han og vender mig om. Jeg kigger åndsvagt på ham og hæver et øjenbryn. "Din bil? Det tager kun 10 minutter at gå herfra og hjem til mig. Det er da for latter-". "Kom nu". Siger han og trækker mig hen imod hans bil.

Han åbner døren for mig og skubber mig nærmest ind. "Uh, sikke en gentleman". Siger jeg sarkastisk og kan høre et lille grin fra ham. Han går rundt om bilen og ind på forsædet. Så tænder han den og kører afsted.

"Må jeg?". Spørger jeg efter lidt tid, og tænder for radioen, før han når at svare. "The Fray?... helt seriøst, jeg elsker den her sang". Siger jeg med det samme og skruer op.

Fallin' All In YouWhere stories live. Discover now