BÖLÜM 28: Hazırlık Maçı

729 51 4
                                    

Ali duş yapıp odasına gitti. Bütün gün yarın neler yapabileceğini düşünüyordu. İlginç bir şekilde kafasında kurduğu hayal ürünü takım ile maçlar sanki gerçek gibi geliyordu. Gerçek maçta yaşadığı heyecanı yaşayabiliyordu, takım arkadaşlarını bu zamana kadar antremanlarda izlediği şekilde yetenek ve karakterlerini kurgulayarak gerçek bir maç yapıyordu. Sanki bir simülasyon ortamında maç yapıyordu. Tek eksik nokta rakip takım hakkında hiç birşey bilmemesiydi. Defalarca kafasında kurduğu bu oyunlarla takım ile daha adapte bir halde oynuyordu. Tabiki her şey bir hayal ürünüdüydü gerçekte takım ile hiç anlaşamıyordu. Ama bu bile Ali için bir avantajdı şimdi takım arkadaşlarını daha iyi tanıyordu. Onların oyun tarzlarına yabancı değildi artık, hiç olmazsa hayali bir şekilde de olsa takım ile bir kaç maça çıkmış oldu, oyun tarzlarını ve karakterlerini bildiği sürece gerçek hayattaki bir oyunda sorun olmamalı.

Burdaki tek sorun rakip takım hakkında hiç bir şey bilmemesi bu yüzdende kafasında kurduğu simülasyonlarda büyük takımları hayal etti sırasıyla 4 büyükler ile maç yaptı, her seferinde kaybetmelerine rağmen kendisini pozisyon alma, müdahale etme ve top ile kendi sahasından çıkması konusunda kendini geliştirmeye çalıştı gerçek hayatta yaşamadığı bu zorluk ile kendisini futbol dünyasında bir adım atmış olarak hissetti. Kendisini yorgun hissetti ve derin bir uykuya daldı.


Ertesi sabah saat 9'da hafif bir antrenman yaptılar hoca ilk 11'i açıkladı Ali yedeklerdeydi. Aynı zamanda hoca bugün sahada nasıl bir taktikle oynayacaklarını söyledi. Yaz kampından buyana uyguladıkları, ayağa kısa paslar ile hücum oyununu uygulayacaklardı, bugün sadece kendi oyunlarını oynayacaklardı.

               Maç saat 15:00'de başlayacaktı  konuk takım Sakaryaspor dün ikindi vaktinde hotele gelmişlerdi. Sabah antremanını onlar Pendikspor'un stadında yapmışlardı. Şimdi hotelde öğlen yemeğini yiyorlardı.

     - Okan bugün ne yaparız sence.
     - Fatih ne yapmamız gerektiği belli  kazanacağız.
     - "İki takımda geçen sene play-offlarda üst lige çıkmayı kaçırdılar. Birbirine denk iki takımın oyunu bu maç bizim için sezonun bir ön gösterimi olacak" diye söyledi Bekir İrtegün.

               Sakaryaspor hazırlık dönemi oldukça verimli geçmişti, hazırlık maçlarında oldukça iyi performans gösteren takım bu senenin favorilerinden gözüküyordu. Geçen senenin kadrosu neredeyse sıfırlanmıştı yepyeni bir kadro oluşturulmuştu. Bu sene bir üst lige çıkmak için iyi bir kadro kurulmuştu.

Maç saati gelmişti iki takımda sahadaki son hazırlıklarını yapmışlardı. İki takımda sahada düdüğün çalmasını bekliyordu. Ali yedek kulübesinde heyecan ile maçın başlamasını bekliyordu ikinci yarı kendisine şans verilecekti. 3 bin civarı Pendikspor taraftarı takımını yeni sezon öncesinde görmek için stada gelmişlerdi. Ve düdük çaldı maç başladı. Santra vuruşu ile maça başlayan Sakaryaspor oldu.

               Maçın 25. Dakikasına gelinmişti ama maçta henüz pozisyon yoktu. Sakaryaspor 3-5-1-1 taktiği ile oynuyordu, top hakimiyeti Sakaryaspor'daydı. Pendikspor'da 3-5-2 taktiği ile oynuyorlardı. Maç oldukça sıkıcı geçiyordu, tam Pendikspor atak yapmak için hazırlık pasları yaparken Ömer Can Sokullu topu kaptırıyor, topu alan Sakaryasporlu oyuncu sağ kanata pası aktarıyor hızlı bir şekilde topu ileri doğru sürüyor. Orta yapmak için kafasını kaldırıp baktığında ceza sahasında 4 tane Sakaryasporlu oyuncu vardı, hemen penaltı noktasına doğru ortayı açıyor. Şuan ceza sahasında 7'ye 4 şekilde dağılmış iki takım oyuncuları vardı. Gelen ortaya Hacı Ömer Doğru yükseliyor kafası ile topa vurarak sağ direğe yakın bir vuruş yapıyor kaleci topa uzanıyor ama yerden seken top kalecinin ellerinin üzerinden ağlara gidiyor.

              26. Dakikada 0-1 mağlup duruma düşüyor Pendikspor. Santra vuruşu ile maç tekrar başlıdı, golü atınca hırslanan konuk takım pres yapmaya başlıyor golden sonraki dakikalarda Sakaryaspor oldukça baskılı oynamış ve pozisyonlar buluyordu. İlk yarının son dakikalarında 42. dakikada 2. golü bulan Sakaryaspor  ilk yarıyı 0-2 önde kapatıyordu. Pendikspor sahada hiç bir varlık gösteremiyordu hoca kafasında kurmuş olduğu onbirin henüz hazır olmadığını görünce morali bozuldu. İkinci yarıya 3 değişiklik ile başlayacaktı, 2 orta saha ve bir defans değişikliği yaptı. Ali bu değişikliklerden biri değildi. İkinci yarı pres oyununa geçiş yapılacaktı alınan toplar bekletilmeden ilerideki oyunculara verilecekti.

İkinci devre başladığında sahada kıran kırana bir mücadele vardı, iki takımda sürekli faul yapıyordu. Pendikspor'da biraz kımıldanma var gibi görüldü ama 15 dakika sonra ilk yarıda olduğu gibi maç tek taraflı bir hale geldi. Sakaryaspor 63. Dakikada 3. golünü atarak farkı artırmaya devam etti.

- Bu senede bizim takımdan birşey olmayacak anlaşıldı.
- Bizimkiler futbol oynamayı bilmiyorki amk sadece faul yapıyorlar.
- Bu sene yine hüsranlarda olacağız gibi.
- Yeni transferler de bir şey yapamayacaklar gibi, takım hiç hazır değil.
- Ne bekliyorsunuz ki alt liglerde futbol oynanmıyor ki adamlar dövüş yapmaya çıkıyorlar.
- Bu hoca devre arasını görmez söyleyeyim.

Taraftarlar takımlarından hiç memnun değillerdi şimdiden yeni sezon için umutlarını kaybetmişlerdi kendi aralarında umutsuzluklarını dile getiriyorlardı. Bu sırada Pendikspor tekrar oyuncu değişikliği yapıyordu bir orta saha ve bir defans oyuncusu değişikliği yapıldı. Oyuna giren oyunculardan biri 34 numara ile genç bir futbolcuydu. Oyun taç atışı ile başladı Sakaryaspor sol kanattan atağa başladı ceza sahasına orta yapıldı topu savunma kafa ile topu uzaklaştırıyor. Top 34 numaranın önünde kalıyor. 34 numaralı futbolcu topu alıp hızlı bir şekilde orta sahaya doğru topu sürüyor. Arkasından kendisine müdahale etmek isteyen Sakaryasporlu futbolcu başta omuz omuza koşarken şimdi aralarındaki fark açılıyordu. 34 numara orta sahaya geldi arkasından 2 Sakaryalı futbolcu koşuyordu orta sahada müdahale etmek için gelen diğer Sakaryalı futbolcuyu ince bir bilek hareketiyle geçiyor. Bu sırada rakip kaleye 40 metre kala defansın arkasına uzun bir pas atıyor, top tamda 45 numaralı Pendiksporlu futbolcunun önüne iniyor kaleci ile karşı karşıya kalan futbolcu uzak direğe doğru topu yuvarlıyor. Direğe çarpıp kaleye giren gol ile Pendiksporlu futbolcular 45 numaranın yanına koşuyor. 65. Dakikada skor 1-3'e geliyor. Bu sırada Sakaryaspor'da 4 oyuncu değişikliği birden yaptı. Hazırlık maçı olduğu için iki takımda oyuncu değişikliğinde bir sınırlama getirmemişti.

Santra ile oyun tekrar başladı, Sakaryaspor göbekten atak yapmak isterken topu kaptırıyor topu alan 8 numara hemen topu 34 numaraya gönderiyor. 34 numara topu aldığı gibi orta sahada 2 oyuncuyu çalımlayıp sol kanatta bindirme yapan oyuncuya gönderiyor top istediği gibi önüne düşen 77 numaralı oyuncu cizgiye doğru topu sürüyor yanına yaklaşan rakip oyuncuyu görünce ceza sahasının arkasına doğru topu atıyor tam 10 numaraya giden defans kafa ile uzaklaştırıyor ama topu attığı yerde 34 numara gelişine topu yarım vole ile kaleye gönderiyor. Top o kadar hızlı gidiyorki kaleci hamle bile yapamıyor, çatala çarpıp çizgiyi geçiyor. Statdan müthiş sevinç çığlıkları yükseliyor. Skor 2-3 oluyor. Maçın geriye kalan dakikalarında başka gol olmuyor ama Pendikspor maçın son 20 dakikasında zevk veren bir performans ortaya koymuştu. 34 numaralı oyuncu tabiki Ali Koz'du boşta olan bu numarayı ona geçiçi olarak vermişlerdi.

İki teknik adamda birbirlerini tebrik etmek için birbirlerine doğru gittiler.

     -Suat Hocam tebrik ederim takımınız sezona hazır görünüyor, güzel oyundu.
     - Teşekkür ederim Fikret Hoca  ikinci yarı güzel oyun çıkardınız asıl yetenekli oyuncularını sona saklamışın.
     - Sizden böyle övgüler duymak çok güzel hocam teşekkür ederim.

               İki hocada birbirini tebrik ettikten sonra taraftara teşekkür edip soyunma odasına gittiler.

YÜCE FUTBOLCUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin