„Láska by mala byť dovolená. Som úplne za. Teraz, keď už mám celkom dobrú predstavu o tom, aká je."
„Dievčatko moje, rozhodne ťa ten chlapec pozýva na rande," súhlasí pani Andrášiková s Veronikiným názorom, keď sa jej na druhý deň s Nikovým pozvaním zverujem. Nemohla som sa dočkať, kedy jej rozpoviem o našej včerajšej prechádzke a Nikovej vôli stráviť so mnou viac času.
Zahryznem si do vnútornej strany líca a zasnívane lietam v oblakoch. Už dvaja ľudia si myslia, že to pozvanie bolo myslené ako rande. Mala som na jazyku, aby som sa ho na to včera spýtala, ale chýbala mi odvaha. Bolo mi trápne položiť mu takú priamočiaru otázku.
„Dobré ráno, dámy. Terezka, v sobotu som ti zabudol venovať svoj darček," pozdraví sa nám pán Ernest Feldek a magicky si fúkne do zovretého zápästia, z ktorého vyjde kúdeľ dymu a on si z neho nasledovne vytiahne červenú ružu, ktorú mi podá a gavaliersky sa po svojom menšom vystúpení pokloní.
„To bolo báječné, pán Feldek! Bravó!" nadšene vykríknem a skladám mu ovácie za prítomnosti možno trochu prehnaného potlesku.
„Bolo mi potešením, Terezka. Pripravoval som si pre teba číslo a napokon som na to úplne zabudol. Pripomenula mi to až moja drahocenná Ester, keď sme sa dnes prebudili."
„Mňa to potešilo aj dnes. Veľmi pekne vám ďakujem za vašu námahu. Ako ste to urobili?" vyzvedám, pretože mi stále nejde do hlavy, ako je vôbec možné vytiahnuť si zo zápästia celú dlhú ružu.
„Kúzelnícke tajomstvo. Som zaviazaný mlčanlivosťou, je mi ľúto," odbije ma rovnakými slovami, ako po každom mojom sliedení. Neprestanem dobiedzať, kým ma raz jedno zo svojich kúziel nenaučí. Mohla by som si to vyhľadať na internete, v dnešnej dobe je naozaj možné nájsť tam všetko, ale ako sa hovorí, potom by to stratilo to svoje pravé čaro.
„To je škoda, pán Feldek. Ale nevadí, rešpektujem vašu oddanosť k tomuto povolaniu a ružička ma nesmierne potešila."
„Rado sa stalo, Terezka. Prajem vám dvom dámam ešte krásny zvyšok dňa a teším sa na tú odvetu v bingu. S Estesterkou sme trénovali, toto kolo bude pre nás víťazné," hrdo sa pred nami prsí vo svojej štrikovanej šedej veste, ktorú mu uplietla jeho milá pani manželka, a usmeje sa popod sivé fúzy, ktoré má pri kútikoch akosi stočené.
„Pán Feldek, nehovorte hop, kým nepreskočíte. Ja a moja Terezka sme už v partičke binga dávno ostrieľané, tak ľahko sa nedáme," zastará sa do ľahkého vystatovania sa pána Feldeka aj moja milá priateľka a podporne mi stisne ruku, akoby sa pýšila tým, že som jej hracou partnerkou.
Čuduj sa svetu, naozaj nám to v ňom ide. Nehráme to klasické, na začiatku si do hracieho tiketu predpíšeme ľubovoľné čísla a potom ich už iba podľa náhodne vybratých vyškrtávame. Zatiaľ sa nám podarilo uspieť počas každej jednej hry. Až doteraz som bola toho názoru, že pre mňa dokonale platí nešťastie v láske, šťastie v hre.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Tá správna rovnováha ✔
Ficção AdolescenteNájsť v živote tú správnu rovnováhu je náročné. Obzvlášť, keď ste stredoškolskou tínedžerkou s rozvedenými rodičmi a určitou nadváhou. Problémy sa zdajú neprekonateľné a ich zvládanie nie je prechádzka ružovým sadom. Tereza Macková však vie, kedy má...