Štyridsiata piata kapitola - Risk

156 20 0
                                    

„Je lepšie pozerať sa na oblohu, než tam bývať

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

„Je lepšie pozerať sa na oblohu, než tam bývať. Tak prázdne a nevýrazné miesto. Je to len krajina, v ktorej sa hrmí a veci miznú."

Možno mu bude bezo mňa najlepšie. Asi by bolo správnejšie, keby sme sa vrátili naspäť k tomu, čím sme pre seba boli na začiatku tohto roku. Pani Andrášiková mi nasadila chrobáka do hlavy. Vždy sa jej to podarí. Neviem však, ako by som túto svoju dilemu mohla vyriešiť. Niko o mňa viac nestojí. Povedal mi, aby som mu dala čas, a ja ho nemôžem prenasledovať a vnucovať sa mu. Takže sa nateraz stiahnem do úzadia a narobím si v hlave poriadok, pretože v nej mám poriadny zmätok. Pravé dôvody. Mala by som ich začať hľadať.

Letné prázdniny sa pomaličky schyľujú ku koncu. Bolo to produktívne leto. Keď sa pozriem na jeho priebeh, azdaže som nikdy nezažila toľko zážitkov a objavila som nepoznanú lásku, kvôli ktorej som sa cítila byť šťastná. Ale ku sklonku dňa som pochopila, že aj napriek všetkým odžitým veciam a pretvárkam aj tak neujdem pred tým, kým som. Nikdy sa neprestanem báť riskovať. A nikdy o sebe neprestanem pochybovať.

Nikovi rodičia sa uzmierili s jeho starým otcom. Nie, neviem to priamo od neho. Naozaj sme sa od toho dňa spolu nebavili a keď sa stretneme v domove, maximálne sa pozdravíme a kráčame ďalej. Predsa len nejaká zmena nastala. Na začiatku tohto roku sme si nevenovali ani jedno obyčajné pozdravenie, teraz sa aspoň správame ako známi z videnia. I keď to rozhodne nie je niečo, čo by mi mohlo stačiť.

Pán Gálik sa rozhodol, že ostane v našom útulnom stacionári bývať aj naďalej, ale Nikovi rodičia ho budú chodiť navštevovať každý víkend a počas sviatkov sa bude vracať domov. Niečo mi hovorí, že ho tu drží aj niečo špecifické, ale z úcty k pani Andrášikovej do toho svoj nos strkať nebudem. Sú priateľmi a snáď je to niekedy vzácnejšie, ako akýkoľvek romantický vzťah dvoch osôb. Z vlastnej skúsenosti viem, ako cenné je priateľstvo medzi dvomi ľuďmi.

„Od nového školského roku prejde naša domácnosť menšími zmenami," zahlási mama, keď spoločne všetci traja obedujeme pri stole. Mama je v poslednej dobe doma častejšie. Už tretí raz po sebe sa stalo, že obedujeeme v trojici a nepcháme sa iba donáškovým jedlom, ale skutočne navareným a čerstvým.

„Zmenami?" zopakujem po nej udivene a pofúkam si vyprážaný karfiol na tanieri, ktorí sme obaľovali v trojobale s mamou spoločne.

„Premýšľala som nad tým, čo si hovorila a chcem ťa odbremeniť..." načne a ja ju ihneď zastavím. Myslela som si, že už na moje opilecké vykecávanie a vylievanie zlosti zabudla. Naozaj som dúfala, že sa k tomu vracať ďalej nebudeme.

„Mami, neriešme to už. Vravela som ti, že to zo mňa hovoril iba alkohol, sťažovala som sa ako malá a nebolo to odo mňa voči tebe fér. Prepáč mi to a nezaoberajme sa tým."

„Ja to nemôžem nechať len tak, pretože si mala pravdu, Terezka. Je pred tebou náročný rok, stužková, maturita, prijímacie skúšky na univerzitu. Doteraz som prenechávala domácnosť na tvojich pleciach, musela si sa starať o všetko, nemala si takmer žiaden voľný čas. Si mladá a nedovolím, aby si šla rovnakou cestou, ako tvoja matka. Dokážeš veci, ktoré sa mne nepodarili a ja ti nebudem stáť v ceste. Čiže od septembra prestupujem do súkromnej chirurgickej ambulancie, pracovný čas je od siedmej do pol štvrtej, budem stíhať chodievať pre Denisa, a všetky povinnosti nebudú iba na tvojich pleciach. Až doteraz sme nemali spravodlivo rozdelené úlohy. To sa zmení, sľubujem. Kúpila som nám nástenku a všetci sa nejakým spôsobom budeme podieľať na tom, aby to fungovalo. A keď už sme pri tom, Denis je dosť veľký na to, aby pomáhal tiež. Žiadne vysedávanie na zadku pred počítačom, je čas na to, aby si sa stal zodpovednejším," oboznamuje nás úplne vážnym tónom so svojimi plánmi a keď sa spomenie meno môjho brata, on sa okamžite zamračí.

Tá správna rovnováha ✔حيث تعيش القصص. اكتشف الآن