EYRA menghirup udara.Nyaman dan bersih!Lenguh badannya saat ini.Mana tak lenguh.Berjam-jam duduk di dalam kapal terbang.
Percaya atau tak yang Eyra tidak melelapkan mata langsung sepanjang penerbangan tadi.Gara-gara tidak sabar bertemu suami tercinta.
Hampir sahaja Eyra ingin menggantikan tugas pilot.Lembap sangat bawa flight.Dirinya sudah melonjak riang tak sabar!
"Yahoo!Australia!" laung Izzi.
Mamat beruk ni tak reti penat ke?Yalah,apa yang difikirkannya hanyalah percutian.
"Izzi,jom check in"
Pelik pula bunyinya.Kedengaran macam GRO mengajak pelanggan bermadu kasih.Maaf atas kekasaran bahasa ya.
"Okay,tapi bilik asinglah"
"I know!" bentak Eyra.
Gila ke nak sebilik dengan abang sendiri?Masa kecil dulu bolehlah.Sekarang,semua dah boleh berfikir.
"Tapi jangan sampai Fairul nampak.Aku nak bagi surprise dekat dia"
Izzi membuang pandang ke arah adiknya.Kenapa hatinya tak sedap kala ini?Mungkinkah ada sesuatu buruk bakal berlaku?
"Hidup ni jangan over.Biasa-biasalah paling baik," nasihat Izzi.
Dia kurang senang dengan sikap adiknya yang terlalu teruja.Mereka tak tahu lagi apa penerimaan Fairulkan?
"Eleh,kau over tak apa pula?Sampai aku je tak boleh," rungut Eyra.
"Aku over sebab aku tahu tak ada benda buruk berlaku pada aku"
"Apa kau cakap ni?Aku tak faham"
"Entahlah Eyra"
Nak diberitahu pendapatnya,takut adiknya terasa hati.
"Kau nak kata akan ada perkara buruk jadi pada aku ke?"
Izzi diam.Eyra mula mendesak.
"Jawablah Izzi!" desak Eyra.
"Just wait and see"
Kata putus diberi.Harapnya,apa yang difikirkannya tidak akan menjadi kenyataanlah.
"Lepas check in,kita jalan-jalan eh," pinta Izzi.
Tak tertahan rasanya melihat keindahan bumi yang sedang dijejaknya.Rindu kangaroo!
"Eyra,kau rasa kangaroo yang aku bagi makan dua tahun lepas,hidup lagi tak?"
"Tak tahu.Cuba call," gurau Eyra.
Gurauan sekadar menutup kegundahan perasaan.Bukan Izzi je yang rasa lain,dirinya turut berkongsi rasa dengan abangnya.
"Enough.Let's go.Nanti lambat nak makan angin"
Mereka berjalan bersama.Sengaja mask dipakai untuk mengelakkan bertemu Fairul.Izzi dipaksa pakai sedangkan dia meluat.
Ingat kpop star ke nak bermask bagai?Dah orang melayu tu,melayu ajelah.Bak kata Hang Tuah pahlawan Melaka,'tidak melayu hilang di dunia'.
Sudah dirancang elok plannya untuk mengejutkan suaminya.Confirm buruk muka Fairul dek terkejut akan kehadirannya.
Eyra jamin,Fairul mesti suka punyalah!Ahh,tak sabarnya!
"Tunggu aku tau sayang"
🐂🐂🐂🐂🐂🐂
"JOM kita pergi situ"
YOU ARE READING
House Husband(EYRUL) ✅
RomanceBook I *Di antara kita penuh rahsia* Start :19/7/2019 End :11/1/2020 Fairul Amin si pengganggur terpaksa menyara diri menjadi 'house husband' kepada isterinya yang jelita.Dibayar gaji,tiada masalah baginya. Eyra Hayati si gadis korporat yang mewah...