~ 3 weken later ~
"WAT?!" Met grote ogen keek ik naar het beeldscherm van Silke haar telefoon, "Nee dit kan niet, het is gewoon gefotoshopt hoor, Harry zou nooit zo iets doen!" tranen stroomden over mijn wangen nu. Ik keek nog eens naar de foto's waar Harry met een lang blond meisje aan het zoenen was, maar ik wilde er niet eens naar kijken. "Sorry Jo, maar kijk..." ze typte op mijn computer op google iets in en gelijk zag ik nog meer foto's, hier zag je ook duidelijk Harry's hoofd... Het mag niet, het kan niet en nee, dit is allemaal gewoon niet waar. Waarom zou hij zo iets doen? Silke keek me verdrietig aan en trok me in een stevige knuffel.
En daar lag ik dan, in bed denkend aan Harry. Hij had me al 6 berichtjes gestuurd maar ik heb ze genegeerd. Ik moet hem maar vergeten, hoe moeilijk dat ook zal zijn als Silke bij Niall blijft. Misschien is het maar beter zo, ik hou echt heel veel van Harry maar hij verdient beter dan mij, ik ben maar een dom Nederlands schoolmeisje. Ik moest alleen maar harder huilen als ik er aan dacht...
"Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday to Joelle, happy birthday to you!!!" Zingend kwamen mijn ouders, broer, en nog half slapende broertje de kamer binnen. Kut, door al het depressieve nadenken was ik helemaal mijn verjaardag vergeten. Maar ik ben 18! Maar even niet aan Harry denken vandaag. "Zo goedemorgen Jo, gefeliciteerd met je 18e verjaardag meid!" Mijn moeder gaf me een kus en zette een dienblad met een heerlijk ontbijtje voor me neer. Daarna kwamen mijn broer, vader en broertje en haalde mijn moeder een klein pakje tevoorschijn, was leek op een kaart. ik haalde gauw het cadeaupapier eraf en schoof het kaartje uit het doosje.
Rondreis van 3 weken door Australië voor 4 personen, stond erop. "NEE MAM, PAP SERIEUS?? OMG DANKJEWEL!" Ik sprong op uit bed en gaf ze allemaal een knuffel. Dit is het mooiste cadeau ooit. "Maar wie van jullie gaat er niet mee dan, het is voor 4 personen?" Ik keek mijn moeder bedenkelijk aan. Ze lachte, "Het is voor jou en Silke, en jullie kunnen met Niall en Harry, ik heb ze gebeld en over 2 maanden gaan jullie. Dan kunnen jullie er lekker even tussenuit!" Mijn gezicht vertrok, Harry. Pffff waarom moest dit nou weer. Ik probeerde weer verrast te kijken voor mijn ouders, die hebben echt het mooiste cadeau ooit geregeld. "Dankje mam en pap, echt super lief van jullie, ik kan jullie niet genoeg bedanken!" Ik slikte de brok in mijn keel weg en glimlachte lief. Ze gaven me een kus en liepen weg zodat ik even kon eten en me aan kon kleden.Dit wordt echt de meest kutte verjaardag ooit. Weer was ik aan het huilen, ik had al 12 gemiste oproepen van Harry... Maar no way dat ik hem terug ga bellen, hij bekijkt het maar. Ik neem Liam ofzo wel mee naar Autralië, desnoods mijn broer.
"Verdomme! Ik weet het echt niet meer..." boos schopte ik tegen de muur van mijn kleine inloopkast aan, ik wist ook al niet wat ik aan moest trekken. De afgelopen weken had ik thuis alleen maar in Harry zijn kleren gelopen maar die hoefde ik nu mooi niet aan.
"JO HAPPY BIRTHDAY!!!" Springend kwam Silke mijn kamer binnen. "Ach Jo, kom hier. Laten we er een leuke dag van maken oké? We gaan gewoon iets leuks doen samen, ergens eten en vanavond een film op de bank. En niet aan die stomme Styles denken." ze ratelde aan een stuk door maar ik vond het een goed plan. "Bedankt Jo, top idee, gaan we doen!" Ik lachte alweer een beetje en samen liepen we naar de kast om leuke kleren uit te zoeken. Silke zat op bed op haar telefoon te spelen en ik deed nog even snel mijn haren en make-up. "Kom Sil, we gaan de stad in!" "Ja woehoe, ik kom!" Ze sprong op van het bed en we liepen samen naar beneden. "Justin, zeg je tegen pap en mam dat ik met Silke de stad in ben, daar wat eet vanavond en om 8 uur weer thuis ben?" Hij knikte en had gelijk weer aandacht voor de tv."Vier je je verjaardag nog Jo?" "Nee, geen zin in." Silke is over een paar weken jarig, dan zijn we allebei 18, eindelijk! "Ja ik dacht misschien kunnen we samen een klein feestje geven voor wat mensen van school. Maar snap wel dat je daar geen zin in hebt." ik knikte maar en liep weer verder. School, pfoe gelukkig was dat bijna afgelopen. Over een maand waren de examens en ik en Joelle hebben allebei besloten een tussenjaar te doen, we weten nog niet wat we hierna willen doen dus hebben dan nog even de tijd om iets te bedenken. Dan kunnen we lekker rondreizen ofzo. Ohja Australië, misschien moet ik dat Silke ook eens vertellen.
"Sil, ik moet je iets vertellen." silke spuugde haar cola bijna uit en keek me verbaasd aan, "Ben je zwanger? Ga je verhuizen? Ben je verliefd op een ander?" Ik lachte om haar reactie. "Nee, nee, nee. We gaan naar Australië, wij samen! Als cadeautje van mijn ouders!" Nu spuugde wel helemaal haar cola uit en ik kwam niet meer bij van het lachen. "WAT?! Serieus, wij 2en??" Ze keek me met grote ogen en open mond aan. Tranen, nee Jo houd ze in, niet gaan janken. "Nee, met Niall en uhmm de bedoeling was Harry maar die ja ik weet het niet..." gelijk trok ze me weer in een knuffel. Ze zei niks maar dat hoefde ook helemaal niet, ze snapte dat ik het er nu liever niet over wilde hebben.
Ik had een zalmroze jurkje gekocht voor het gala feest, waar we nu al mee bezig zijn, aaaahh. En van Silke heb ik een hele mooie zilveren ring gekregen voor mijn verjaardag. Nu zitten we lekker een pizza te eten. Verbaasd kijk ik naar mijn telefoon als ik het berichtje van mijn moeder zie. "Mn ma vraagt of we half 9 thuis kunnen komen?" Ik kijk Silke aan en die haalt haar schouders op een knikt. Het is toch al bijna 8 uur, dan lopen we zo wel met een omweg naar huis.
"Zullen we gaan lopen? Het is kwart over 8." Ik knikte en rekende af bij de kassa. Daarna liepen we samen naar buiten. "Ik ga vanavond nog wel met Niall skypen, ga je mee?" Ik dacht na, moet ik dat nou wel doen. Ik weet het niet... "Leuk! Ik kijk wel even hoe ik me voel, en of ik het aan kan..." Silke knikte begrijpend.
Ik stak de sleutel in de deur en we stapten naar binnen, akelig donker en stil hier in huis. "Waarom moesten we half 9 pas thuis zijn als er toch niemand is?" Ik kijk Silke vragend aan en die haalt haar schouders op. Ik hang mijn jas op en trek mijn schoenen uit. Dan doe ik de deur open naar de huiskamer en... "SURPRISE!!!!!" Overal schieten mensen omhoog, heel de kamer staat vol, ik kijk Silke aan, dit hadden we niet verwacht...