După cum ați observat,românii sau mare parte din ei încă gândesc ca pe vremea lui Ceaușescu .În categoria asta intra cam toate persoanele de la varsta de +35.
Pe noi copiii/elevii ne afectează cel mai mult deoarece mare parte din profesorii noștrii predau și gândesc așa cum se facea odată .Orele devenind chinuitoare,plictisitoare și chiar inutile pentru elevi.
Acest tip de dascăli nu se gândesc la sufletul elevului,la pasiunile sale,vor doar să își câștige banii.Ei gândesc așa ."Eu sunt profesorul,eu fac legea trebuie să fiu respectat"
Ei bine nu ar trebui să fie așa , ora ar trebui sa fie relaxată ,captivantă ,iar elevul nu trebuie să ajungă să ii fie frică să meargă la școală pentru că are un profesor comunist."Ora mea este cea mai importantă "
Așa gândesc toți .Mi s-a întâmplat să mă cert cu profesoara pentru că am lipsit de la ora ei pentru a merge la orele de prim-ajutor ținute de doamna profesoară de biologie și paramedicii de la S.M.U.R.D.
Aceasta m-a întrebat ."Cum îți permiți să lipsești de la ora mea de matematică ,e profil matematică -informatică .Cu ce te ajută pe tine cursurile alea?"
Nu am stat pe gânduri și i-am răspuns astfel.
"Cu tot respectul,acesta este voluntariat.Nu mă ajută pe mine,îi ajută pe cei din jurul meu.Dacă pățiți ceva în timp ce aveți oră cu noi? Cine vă ajută ?"
Atunci a tăcut realizand prostia pe care mi-a spus-o,dar prinzând o ciudă pe mine."Eu am mereu dreptate!"
Eu în clasă am un copil genial la biologie,știe toate noutățile cu privire la boli,aparaturi,tratamente etc.
Eu la biologie învăț dupa un manual vechi din 1900 și ceva.
Ei bine profesoara ne spunea despre o boală ,în care intr-adevar în carte scria că e fatală .
Colegul meu a ridicat mâna și a spus că azi ea se tratează și că este puțin probabil să mori din cauza ei.Pentru chestia asta si-a luat un 2. Chiar dacă a avut dreptate,a avut și "tupeul" să contrazică profesorul."Inveti cuvant cu cuvant din ce am predat eu"
Sunt unii profesori pe care nu îi interesează să îți rămână ceva în cap,să înțelegi sau să reproduci ce spune cu,cuvintele tale.Acești profesori vor sa tocești si să spui exact ca ei,altfel nu e bine.Stilul lor de predare este atât de greșit încât îmi vine să mă dau cu capul de pereți la ora lor.
Teste peste teste,ascultări multe în care copiii se intimidează se încurcă astfel ajungând să fie jigniți de profesori sau sa se facă de râs în fața colegilor.Am totuși si un exemplu bun.
Profesoara mea de istorie(27 ani). Ne-a spus că știe că orele de istorie sunt plictisitoare,așa ca va încerca sa le animeze puțin .
Ne spune lectia ca pe o poveste aduce filmulețe ,imagini,legende.Glumește cu noi.Nici nu trebuie să citești acasă pentru că rămâi cu informațiile din clasă .
Când te ascultă îți pune întrebări esențiale din lecție și vrea doar să răspunzi cu propriile cuvinte să vadă ca ai înțeles .Dacă nu stii să raspunzi o întrebare te ajută .As avea multe de spus,dar vreau sa continuați voi.
În comentarii sau printr-un mesaj privat vreau să îmi dați exemple din viața voastră de elev.Ce vă place și ce nu va place la sistemul de învățământ și .
Voi face o parte II cu raspunsurile voastre.Pentru întrebări.
https://m.ask.fm/mirajane1234