16. Bölüm "O Benim Yanımdaydı"

935 65 41
                                    

"Hadi çıkalım Kayra." dedi Toprak. Alaz gelmişti ve Anka ile beraber resim yapıyorlardı.

"Anneciğim ben gidiyorum." dedim.

"Çabuk gel, olur mu?" dedi Anka.

"Tamam kızım, görüşürüz." dedim ve Toprak ile çıktık. Arabaya bindikten sonra Toprak arabayı sürmeye başlamıştı. Telefonum çaldı. Çantamdan çıkarıp baktım, Savaş arıyordu.

"Savaş mı?" dedi Toprak.

"Evet." deyip telefonu açtım. "Ne var?" dedim.

"1 saat vermiştim ama geri dönmedin. Kâğıdı imzaladım, Anka artık bende kalacak." dedi.

"Öyle bir şey olmayacak." dedim.

"Çoktan oldu bile." deyip telefonu kapattı.

"Ne diyor?" dedi Toprak.

"Anka'yı benden almak için her şeyi yapacak." dedim.

"Merak etme, alamayacak." dedi.

"Umarım." dedim. Geldiğimizde arabadan inip büroya girdik. Adam koltuğunda oturmuştu. İçeri girdiğimizde ayağa kalktı ve elimizi sıktı. Koltuğa oturdum ve konuşmaya başladım. "Kızımı benden almak istiyor, alabilir mi?" dedim. O da oturdu ve soruma cevap verdi.

"Velayet konularında önemli olan büyüyüp gelişmesi için sıcak bir aile ortamı önemlidir. Yani o kişinin evli olması ve çocuğunun yaşam koşulunun iyi olması gerekir. En çok buna dikkat edilir. Şöyle bir baktım, Savaş Hanoğlu'nun imkanları daha geniş. Sizin şu an oturabileceğiniz düzgün bir eviniz yok. Bu çok önemli bir konu." dedi avukat. Dediklerinde gayet haklıydı.

"Evi hemen bugün halledeceğim. Evlenmek konusuna gelirsek de evlenmek istemiyorum. Kızım benimle mutlu." dedim.

"Eğer Savaş Bey evlenirse bir puan öne geçmiş olur." dedi. Savaş her şeyi yapabilirdi. Gözünü hırs bürümüştü.

"Bu konuda kararlıyım, evlenmek istemiyorum." dedim.

"Peki ikinci en önemli konuya gelelim. Kızınız Anka sizinle yaşamak istiyor, değil mi?" dedi.

"Evet, asla o adamla kalmak istemiyor." dedim.

"İşte bu güzel, çünkü mahkeme kararında hakim ikinci olarak çocuğun kararına bakıyor. Yani çocuk kiminle daha mutluysa onu seçiyor. Hakim bunu göz önünde bulunduruyor." dedi avukat.

"Peki, tüm bu şeyler göz önünde bulundurursak sizde Anka'yı alabilmesi yüksek bir oran mı?" dedi Toprak.

"Eğer yaşam koşullarını oluşturursanız ve kızın kendine ait odası olursa bu sefer dengelenmiş olacaksınız ama Anka'nın seçeneği siz olursanız bu denge size doğru kayar. Bu da demek oluyor ki büyük ihtimalle siz kazanırsınız ama eğer Savaş Bey evlenirse sıcak aile koşullarını yaratır ise o zaman onun kazanması daha yüksek ihtimal olur." dedi. Şimdi ne yapacaktım? Savaş evlenmeyi göze alırdı. Bunu yapacağına adım kadar emindim. Bu sırada içeri biri girdi.

"Engin Bey velayet davasının kağıdı geldi." dedi içeri giren kadın.

"Tamam teşekkür ederim, sen çıkabilirsin." deyip kâğıdı aldı ve kız çıktı. "Davayı hemen ardından açmış. Söyle bir bakıyorum, 'kızımı benden tam 5 yıl ayrı tuttu, eş olarak hiçbir zaman sevgi ve saygı göstermedi, ayrıca haberim olmadan kızımı benden alıp gitti' gibi sözler yazılmış." dedi avukat Engin Bey. Bunları dediğine inanamıyorum.

"Delil olarak ne gösterilmiş?" dedi Toprak.

"Tanık beyanları ve nüfus kayıtları. İşte ne zaman Amerika'ya gitmiş falan diye gösterecekler. Bende hemen şimdi delil toplayacağım. Sizde bir düşünün bu olaylar için tanıklık edecek birileri var mı ya da kamera kayıdı bulsanız da çok iyi olur." dedi Engin Bey.

UÇURUM Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin