Jungkook: Janji kau terlalu berat kalau dibandingkan dengan ketahanan diri kau. Kau berjanji dan kau mungkir janji tu.
*Tanpa dia sangka,telefon pintar miliknya mula memberikan notifikasi yang agak banyak lalu diambilnya untuk memeriksa notifikasi yang muncul.
*Rupanya,kesemua notifikasi yang dia terima adalah daripada para ARMY dan haters yang mengecamnya. Kedua-dua pihak menggunakan kata-kata yang pedas dan itu membuatkan hatinya terguris.
Asal kau still ada kat dalam Bangtan?!
Kau dah cemarkan nama baik semua hyung kau. Kau tak patut terus berada dengan diorang!
Senang citer,camni jelah anak Jeon. Daripada kau dikecam ramai pihak,kau keluar daripada Bangtan dan hidup macam orang biasa. Agensi kau mana mungkin nak simpan idol memalukan macam kau.
*Komen itu membuatkan Jungkook termenung panjang dan akhirnya dia tenggelam di dalam khayalannya.
Jungkook POV~
*Betul jugak apa yang komen ni kata. Daripada aku dikecam sampai rasa putus asa,ada baiknya aku hidup macam orang biasa. Aku takkan hidup dengan status ataupun nama lagi. Hanya diri aku yang akan hidup.
*Tapi,Bangtan perlukan aku walaupun hyung aku tak perlukan aku. Aku pegang banyak posisi. Takkan nak harapkan Hoseok hyung ngan Jimin hyung je guide semua orang?
*Bila difikirkan balik,Jimin hyung lagi pandai menari daripada aku dan dia yang selalu tolong Hoseok hyung dalam bab tarian ni. Aku cuma tolong sekadar yang mampu je.
*Aku bangun daripada katil dan berjalan menuju ke meja study aku walaupun sekarang aku dah habis study. Aku ambik komputer riba yang aku simpan kat dalam laci meja dan hidupkannya sebelum melayari Microsoft word.
Jungkook: Betul ke apa yang aku cuba buat ni? Aku pentingkan diri ke?
*Kali ini,aku dah bertekad untuk hilangkan diri. Mungkin pemergian aku akan gembirakan semua orang. Aku yakin dengan pendirian aku.
*Jari-jemari aku mula menaip dengan ligatnya tanpa mengalihkan pandangan daripada skrin komputer. Aku harap hidup aku akan berubah menjadi lebih baik.
End Jungkook POV~
Yoongi POV~
Yoongi: Gelapnya... Tak nampak apa-apa langsung.
*Aku berjalan kat satu ruang gelap dan berkali-kali aku menjerit meminta pertolongan walaupun aku tahu tiada sesiapa di situ.
*Tiba-tiba,ada satu cahaya memancar ke arah kanan aku dan aku menoleh ke arah cahaya tu. Bukan setakat cahaya,tapi aku boleh dengar suara raungan
???: Jangan hyung!! Sakit!!
*Suara tu macam aku kenal! Aku berlari ke arah punca suara raungan tu dan aku terlihat Jungkook terbaring terkulai di atas lantai dengan bekas lebam dan luka yang menghiasi badan dia.
*Yang paling mengejutkan,aku pun nampak diri aku berserta member yang lain pukul dia tanpa henti. Hati aku hancur luluh bila tengok dosa yang aku dah buat dengan mata kepala sendiri.
Yoongi: J-Jungkook. Hyung ada kat sini. Tengok sini.
*Cahaya yang menunjukkan situasi tadi lenyap dan suasana menjadi gelap gelita semula sebelum terpancar cahaya yang muncul kat depan aku.
*Kali ni,aku ternampak Jungkook yang menangis teresak-esak sambil pegang kepala dia. Aku tak payah lalui apa yang dia rasa sebab tengok keadaan dia macam ni pun dah cukup untuk aku fahami dia.
Jungkook: Tolong faham aku hyung. Aku tak bersalah. Aku rindu hyung.
*Kemudian,cahaya kat depan aku hilang berserta Jungkook yang tengah menangis dan keadaan menjadi gelap gelita macam sebelum ni.
???: Jadi,kau dah tahu apa kesilapan kau, Min Yoongi?
Yoongi: (Dari mana suara tu??) Kau sapa?! Keluar?!
???: Aku takkan muncul depan kau sebab aku adalah bayang kau. Your shadow.
Yoongi: Bayang? Kau nak apa ngan aku?
???: Apa yang kau nampak tadi dah cukup ke untuk dijadikan bukti yang Jungkook tu difitnah? Ke tak cukup lagi?
Yoongi: Selama ni,dia difitnah ke?
???: Tengok. Adik sendiri kena fitnah pun kau tak tahu. Bukan setakat tu. Kau tak percayakan dia dan salahkan dia. Sekarang, dah terlambat untuk kau buat apa-apa.
Yoongi: Apa maksud kau?! Jawablah soalan aku!
~~~
*Aku terbangun dari tidur dalam keadaan yang berpeluh. Memang tipulah kalau mimpi tadi tak menakutkan aku. Okey, Yoongi. Cuba bertenang.
Kreak.....
Seokjin: (bukak pintu) Baru bangun?
Yoongi: (Pandang Seokjin) Taklah. Aku tengah tido lagi. Tak nampak ke aku tengah baring sekarang?
Seokjin: Haish...bangun sekarang. Jangan kau kempunan pulak tak dapat makan. Kau lapar,kau masak sendiri.
*Jin hyung tinggalkan aku kat bilik ni. Aku terus bangun dari katil dan ikut Jin hyung pergi dapur. Kotlah dia dah hidang makanan.
*Masa aku on the way nak pergi dapur,aku berselisih ngan bilik Jungkook and hati aku terdetik nak masuk kat dalam bilik dia. So, aku pulas pelan-pelan tombol pintu bilik ni and aku rasa bersyukur jugak lah sebab Jungkook still tido lagi.
*Aku berjalan ke arah dia lalu duduk kat tepi katil dia.
Yoongi: Nasib kau tido lagi. Aku ada benda nak cakap ngan kau,tapi aku taknak kau dengar apa yang aku cakap.
*Disebabkan aku berasa gugup untuk mulakan perbualan,aku tarik nafas yang panjang dan hembus perlahan-lahan.
Yoongi: Aku tahu yang aku ni ego. Jadi,aku nak turunkan ego aku dengan cara mintak maaf kat kau. Aku mintak maaf sebab dera kau tanpa sebab. Dah berkali-kali kau kata yang kau difitnah. Tapi,takde sapa percayakan kau. Aih..hancur swag aku ni. Jungkook,bangunlah.
*Tak ada apa-apa respon daripada Jungkook. Aku risau je kalau dia sakit sebab dia berselubung kat dalam selimut sampai tak nampak kepala. Jadi,aku tarik selimut dia dan aku panik sebab Jungkook yang aku sangkakan tengah tidur rupanya bantal peluk yang diselimutkan!
*Apa lagi? Aku terus berlari ke dapur untuk bagitau Jin hyung. Sampai je aku kat dapur, semua orang tengah bersarapan. Tak payahlah aku nak bagitau sorang-sorang.
Taehyung: Laa...Dah kenapa ni Yoongi hyung? Pagi-pagi dah jadi olahragawan negara.
Yoongi: Jungkook...Dia hilang.
Taehyung: Rilekslah. Dia pergi mana-mana lah tu. Dia dah besar hyung. Petang nanti taulah dia nak balik.
*Aku tergamam sebab aku tak sangka Taehyung yang sangat rapat ngan Jungkook boleh kata macam tu. Macam mana kalau perkara yang tak dijangka berlaku?
*Tapi,betul jugak cakap Taehyung. Mungkin Jungkook pergi makan angin ataupun pergi Bighit untuk menari. Kata-kata Taehyung berjaya buat aku tenang semula dan aku menyertai member-member aku bersarapan.
End Yoongi POV~
YOU ARE READING
The true guilty
Fanfiction"Aku sakit hyung...Tolong aku.." -Jungkook Tak semua yang kita hajat akan menjadi kenyataan. Kadangkala,apa yang kita tidak rancang itulah yang menjadi hajat kita tanpa kita sedar. "Maafkan kami,Jungkook. Kami cuma nak kau berada dekat dengan kami s...