when four meet six

202 13 2
                                    

???: Woi,sampah! Meh sini kejap.

*Jungkook berjalan ke arah tiga orang lelaki itu dengan perasaan sedikit gentar. Sudah pasti mereka adalah Leechan,Yeongseok dan Nanahara.

Jungkook: Kenapa hyung panggil saya?

Leechan: Kau settlekan café ni. Kami nak pergi clubbing. Pastikan semua settle. Aku taknak esok bos berleter.

Jungkook: Saya sorang je ke?

Leechan: Ada orang lain kat sini? Takde kan?

Jungkook: Takkan mop lantai,susun meja & kerusi,cuci pinggan ngan sapu sampah saya buat sendiri?

*Nanahara yang berada di antara Leechan dan Yeongseok menarik rambut Jungkook dan mendekatkan jarak mereka. Jungkook merintih kesakitan.

Jungkook: Nanahara hyung, lepaskan!

Nanahara: Sejak bila aku ni hyung kau ha? Kau dengar sini. Kau tu bekas idol. Populariti kau dah takde. Jangan ingat kau datang sini semua layan kau baik. Silap-silap,bos ambik kau jadi pekerja sebab dia tau kau boleh tarik perhatian pelanggan. Tu je.

Jungkook: Saya tak pernah guna populariti saya untuk dapatkan apa yang saya nak. Saya tak macam hyung semua gunakan duit untuk clubbing!

*Satu tamparan hinggap di pipinya dan ia meninggalkan satu luka di bibirnya. Dia tersadung di atas lantai. Jimin tampak tenang,tetapi giginya diketap kuat dan buku limanya sudah siap dikepal.

*Namjoon yang sedar akan perubahan sikap Jimin itu segera menenangkannya menggunakan isyarat mata.

*Akhirnya,mereka berenam kembali melihat senario diantara Jungkook dan tiga orang pekerja yang biadap itu.

Yeongseok: Budak noob dah tunjuk belang. Sekali lagi kau cari pasal ngan kami,kau tengoklah camna kami tunjuk rasa sayang kami kat kau.

*Sebelum mereka bertiga meninggalkan café itu,Yeongseok sempat menendang perut Jungkook lalu berlalu pergi dengan evil laugh.

*Jungkook cuba untuk berdiri dan akhirnya dia berjaya lalu duduk di salah sebuah kerusi. Lelaki itu menyembamkan wajahnya pada permukaan meja.

Jungkook: Malangnya hidup aku ni. Ingatkan lepas keluar daripada Bangtan,hidup aku takkan sengsara lagi. Rupanya,dua-dua sama je.

*Pada masa yang sama,Bangtan melihatnya dengan penuh kasihan dan bersalah. Wajah Seokjin sangat serabut kerana apa yang Nanahara katakan kepada Jungkook hampir sama seperti kata-katanya.

"Sejak bila aku hyung kau hah?"

"Aku dah kata yang aku bukan hyung kaulah,BODOH!"

*Pemikirannya terhenti apabila Yoongi hendak berjalan ke arah Jungkook. Lima orang kawan-kawannya agak panik dengan tindakan rapper tersebut.

Taehyung: Yoongi hyung,mwo hae?

Yoongi: Aku nak jumpa Jungkook.

Taehyung: Neo michiseo?!

Yoongi: Ya,aku gila sebab biarkan orang lain gunakan dia! Dia tak patut terima semua tu!

Taehyung: Dahtu,patut ke kita buat semua benda yang hyung kata dia tak patut terima?

Yoongi: Oh,kau nak kata yang kita ni sama jelah ngan tiga ekor b*ngs*t tu? D*mn.

???: Jungkookie!

*Kelihatan empat orang jejaka masuk ke dalam café itu sambil menyapa Jungkook dan salah seorangnya adalah Taemin. Jungkook hanya membalas dengan senyuman nipis.

The true guiltyWhere stories live. Discover now