once again

152 12 2
                                    

Seokjin: Macam mana dia boleh hilang?! Aku ngan Hoseok keluar tak sampai pun 45 minit,dah boleh jadi camni?!

*Seisi ruang tamu itu hanya kedengaran suara Seokjin sedang menjerkah adik-adiknya.

Seokjin: Namjoon! Kau jaga ke tak member-member kau tu?! Hish! Sibuk sangat ke tulis lirik tak guna kau tu sampai abaikan member sendiri?!

Namjoon: (terasa) Aku cuba kejar Jungkook. Tapi,tak sempat sebab dia dah jauh. Joesonghamnida (tunduk)

*Seokjin hanya mengabaikan kemaafannya lalu masuk ke dalam biliknya bersama pintu yang dihempas kuat.

*Manakala,Bangtan yang lain memandang Namjoon dengan pandangan risau dan simpati.

Taehyung: Namjoon hyung. Janganlah rasa yang semua ni salah kau. Salah kami jugak sebab tak jaga Jungkook betul-betul.

Jimin: Jin hyung tak maksudkan pun semua tu. Dia tengah emo.

Yoongi: Kalau emo sekalipun,takkan sampai jerkah Joon sampai camtu sekali?

Hoseok: Jungkook dah hilang sekali lagi,Jin hyung dah jadi jin sebenar. Aish...

Namjoon: Korang,joesonghamnida. (Tunduk) Maaf sebab selalu abaikan korang. Aku tau aku ni tak perfect.

*Namjoon terus bergerak masuk ke biliknya lalu mengunci pintu biliknya supaya tiada sesiapa boleh masuk ke dalam.

Seokjin POV~

*Maafkan aku Joon. Aku tak bermaksud nak kata semua usaha kau tu tak guna. Aku marah sangat masa tu. Aku tau kau cuba sedaya upaya untuk jaga kami semua. Yongsohae.

End Seokjin POV~

Hoseok: (ketuk pintu bilik Namjoon) Joon,kau nak makan malam tak? Hari ni lauk special tau?

*Sekeping kertas ditolak keluar melalui celah-celah pintu bilik itu dan Hoseok mengambilnya. Kertas itu bertulis.

"Pergi jelah."

Hoseok: Kalau kau tak ready lagi nak jumpa kami semua,kami bagi kau masa. Aku takut kalau kau lapar,so aku bagi jelah KitKat teh hijau ni sebab aku tau kau suka perisa ni.

*Hoseok mengeluarkan satu peket KitKat kepada kawannya melalui celah-celah pintu itu lalu berlalu pergi.

Author POV~

*Semenjak Jungkook lari dari rumah, Bangtan menjadi seperti sebelum ini. Tidak produktif dan rumah itu dipenuhi kesunyian.

*Orang yang paling terkesan dengan semua ini bukanlah Taehyung dan Jimin. Sebaliknya,orang itu adalah Namjoon.

*Dia hanya berkurung di dalam bilik dan hanya keluar apabila dia mempunyai schedule sahaja. Selain itu,dia juga tidak berkata sepatah perkataan pun dengan membernya bahkan tidak bertentang mata sama sekali.

*Perkara yang paling merisaukan ahli-ahlinya,dia sudah berhenti melibatkan dirinya dalam pembikinan lagu.

*Namjoon yang bersama mereka sekarang sudah tidak sama lagi seperti dahulu kerana dia terasa dengan kata-kata Seokjin dan dia amat kecewa dengan dirinya.

End Author POV~

Taehyung: Dahtu,takkan kita nak biarkan Namjoon hyung terus jadi camtu?

Seokjin: Aku tau apa yang aku cakap hari tu lukakan hati dia. Masa tu aku tengah marah,aku tak sedar apa yang aku buat.

Yoongi: Sekarang,hyung pergi pujuk dia. Sebab hyung,aku yang susah sebab dia dah tak tolong aku nak compose lagu. Aku ngan Seok je tinggal.

The true guiltyWhere stories live. Discover now