arrested

191 14 0
                                    

Jungkook: HYUNG!! TOLONG SAYA!!

Bangtan: Jungkook-ah!

*Enam orang abangnya mengelilinginya untuk mengetahui apa yang sedang berlaku kepada dirinya.

Taehyung: Kenapa kau meracau ni? Apa yang Namsuk tu dah buat kat kau?

Jungkook: Dia jahat! Dia jahat!

Taehyung: Cuba bagitau lebih terperinci. Kami nak tolong kau ni.

Jungkook: Namsuk hyung tendang aku sampai tulang rusuk aku patah. Pernah sekali tu,aku lapar. Dia sumbat nasi basi ngan ayam mentah kat dalam mulut aku. Kalau aku haus, dia curah air paip dalam mulut aku guna getah paip sampai aku rasa mual.

*Bangtan sangat terkejut mendengar pengalaman Jungkook berada di bawah 'jagaan' ketua pengedar dadah itu.

Jungkook: Esoknya sebelum Taemin hyung datang selamatkan aku, pembantu-pembantu dia rendam kepala aku dalam kolah yang penuh ngan air. Masa tu aku dah tak boleh bernafas,jadi aku biarkan air kolah tu masuk kat dalam hidung ngan mulut aku.

Yoongi: Dasar manusia bertopengkan syaitan! Macam mana manusia camtu dibiarkan hidup kat dunia ni?!

Taehyung: Yoongi hyung,janganlah bising kat sini. Jungkook tengah histeria ni. Kook-ah,ulang apa yang aku cakap. Namsuk dah mati. Dia takkan kacau kau lagi.

Jungkook: N-namsuk dah mati. D-dia takkan kacau aku lagi.

Taehyung: Bagus. Sekarang,simpan ayat yang kau kata tu dalam otak. Semuanya dah normal. Duryeojima. (Tenangkan Jungkook)

Seokjin: Kook,nak jumpa Taemin tak? Dia dah sedar semalam.

Jimin: Mana boleh hyung! Jungkook baru je sedar,badan dia mesti lemah lagi. Kot kalau hyung kata jumpa dia esok or lusa,aku taklah kisah sangat.

Jungkook: Aku nak jumpa dia.

~~~

Jungkook: Taemin hyung!

*Pandangan Shinee teralih kepada Jungkook yang duduk di atas kerusi roda yang ditolak oleh Namjoon.

Shinee: Annyeong! Korang,tadi bukan baru lepas melepak kat sini?

Namjoon: Budak arnab ni ha nak jumpa kau,Taemin.

Taemin: Alahai,rindu ke? Asal kau lambat sangat nak sedar? Mati-mati aku ingatkan kau meninggal.

#taeminsavage😎😎🔥🔥

Jungkook: Hyung,nak pisau! Taemin hyung nak aku mati!

Taemin: Aniya! Gurau pun takleh. Actually,aku pun rindu kau jugak,nak peluk-peluk kau cam dulu. But,as you see tangan kiri aku ngan kaki kanan aku patah.

Onew: Tulah! Nak sangat jadi hero. Kan dah kena discharge 3 minggu.

Taemin: Hyung sendiri kata kita kena tolong menolong antara satu sama lain kan? Aku dengar cakap hyung.

*Wad Taemin dipenuhi suara Bangtan dan Shinee berbual rancak sehinggalah pintu wad itu dibuka.

*Mereka melihat gerangan orang tersebut dan terkejut apabila melihat seorang polis yang berpangkat leftenan masuk ke dalam ruangan bilik itu.

Polis: Annyeonghaseyo (tunduk)

Semua: Annyeonghaseyo (tunduk)

The true guiltyWhere stories live. Discover now