dance practice

215 13 2
                                    

*Keesokan harinya,Jungkook terjaga daripada tidurnya dan mendapati Taehyung masih diulit mimpi. Dia turun daripada katil itu dan melangkah keluar ke dapur.

*Di dapur,dia melihat Seokjin dan Hoseok sedang memasak makanan sarapan. Mereka sangat sibuk sehinggakan tidak menyedari dirinya di pintu masuk dapur.

Jungkook: Selamat pagi,hyung~

2seok: (toleh kat Jungkook) Awalnya bangun.

Jungkook: Saya memang selalu bangun awal camni pergi kerja. Saya gerak pergi kerja pukul 7:50 pagi.

Hoseok: Dahtu,sarapan sempat tak?

Jungkook: Sempat. Tapi,makan benda-benda ringkas jelah cam Ramen ngan roti. Kadang-kadang,minum air je.

Seokjin: Tengahari kau makan tak? (Risau)

Jungkook: Saya cuma makan sekali sehari sebab waktu makan tengahari tu,saya ada banyak kerja nak kena settle. Malam pulak dalam otak fikir nak tido je.

Seokjin: Sekali sehari?! Biar betul?! Aku boleh mati kebuluran...

Hoseok: Memanglah kebuluran sebab hyung selalu buat channel 'Eatjin' kat V-Live. Mentang-mentang badan susah gemok,melantak je.

Seokjin: Aku bangga ngan badan aku. Btw,berat badan kau berapa Jungkook?

Jungkook: Antara 40-45 kg. Tak lebih dan tak kurang.

Seokjin: That's it! So,pagi ni kau kena sarapan ngan kami. At least,makan sekeping roti bakar.

Jungkook: Hyung masak apa pagi ni?

Seokjin: Roti bakar ngan jem je. Aku ngan Seok malas nak masak banyak-banyak. Kau nak ikut tak kami pergi dance practice?

Hoseok: (bisik) Jin hyung,aku takut je kalau dia tak selesa kat sana. Yelah, nanti ada je staf yang tenung dia, perhati dia. Lagi teruk kalau ada yang tak gatal tangan pergi upload kat sosial media.

Seokjin: Tak payah paranoid sangatlah. Staf-staf Bighit tu baik-baik je. Takkan nak tinggal Jungkook sorang-sorang kat rumah?

Jungkook: Hyung,boleh ke saya ikut?

Hoseok: Tak-Umph!

Seokjin: (tutup mulut Hoseok) Boleh je. Jungkook-ah,boleh kejutkan member lain? Aku nak bincang sesuatu ngan Hoseok.

*Buat kali kedua,Jungkook diserang migrain dan hampir terjatuh membuatkan kedua-dua lelaki itu hampir panik lalu bergegas mendapatkannya.

Jungkook: Appo...

Hoseok: Gwaenchanha? (Risau)

Seokjin: Kau sakit ke?

Jungkook: Saya rasa ada orang pernah suruh saya kejutkan member lain,tapi saya tak ingat. Tiba-tiba je terus migrain.

*Apabila mendengar perkataan migrain tersebut,Seokjin dan Hoseok memandang sesama sendiri kerana mereka tahu Jungkook pernah menderita senile migrain.

Jungkook: Saya nak kejut diorang. (Berdiri)

Hoseok: (tahan Jungkook) Tak payah, biar aku je pergi kejut diorang tu. Kau rehatlah kat ruang tamu ke,teman Jin hyung kat dapur.

Jungkook: Tapi-

Hoseok: Takde tapi-tapi. (Mengeluh) Aku taknak kau migrain macam sebelum ni. Kami taknak hilang kau sekali lagi.

Jungkook: Sebelum ni? Hilang saya sekali lagi? Apa yang hyung cakap ni macam Tae hyung. Sebenarnya,hyung ada sembunyikan apa-apa ke daripada saya? (Curious)

Seokjin: Jungkook,dengar sini-

???: Jimin!! Kook hilang!!

Jimin: What the heck?! Kook!!

The true guiltyWhere stories live. Discover now