origami

201 12 3
                                    

Jungkook: Key hyung nak datang ke? Bukan hari tu hyung dah datang?

Key: Aku datang bukan sebab nak melepak ngan kau. Hari ni Onew hyung nak buat makan-makan kat rumah kami. So,dia suruh ajak kau join sama.

Jungkook: Tapi,hyung taukan saya selalu balik lewat?

Key: ...Macam ni. Aku ambik kau kira-kira pukul 9 malam. Memandangkan tinggal 10 minit lagi,kau tukar baju kerja tu dulu,mintak permission nak keluar kerja awal.

Jungkook: Okey! See ya!

*Key yang mendengar suara Jungkook melalui corong telefon hanya tersenyum gembira kerana rasa rindunya terhadapnya kian menebal dari hari ke hari.

Taemin: Senyum apa tu ha?

Key: (tetak leher Taemin) Omo! Sorry Taemin! Aku terkejut tadi. Yang hang tetiba ada kat tepi aku ni pasaipa?

Taemin: Hyung terkejut sampai cakap loghat Kedah eh?

Key: I can speak 4 languages you know. So,no wonder if I can speak satoori or loghat with you.

Taemin: Bajet English! Tadi hyung call Jungkook ke?

Key: Ha'ah. Ajak dia sekali join makan-makan ngan kita. 10 minit lagi aku nak ambik dia kat café. Kau of course lah nak ikut kan?

Taemin: Mestilah hyung! Dah lama tak jumpa dia.

Key: Kalau camtu,bersiap cepat. Nak keluar pakai baju tido teddy bear tu? Kalau ngan Minho,mungkin green light. Ngan aku,forever red light.

Taemin: Alah...Keluar rumah kejap je pun.

Key: Mengumpat! Mengumpat! Pi sana tukaq baju!

Taemin: Tengok cakap Kedah lagi. Seghabut perok ambe dengor mung belebe.

*Taemin masuk ke dalam biliknya untuk menukar baju tidurnya. Manakala Key yang berada di ruang tamu terkesima apabila mendengar adiknya bertutur loghat Terengganu.

P/s: Sorry kalau loghatnya salah.😣

Taemin POV~

*Yeah! Tak sabarnya nak jumpa si Jungkook tu sebab kami berdua memang rapat kalau nak dibandingkan ngan hyung-hyung aku.

*Aku bukak almari baju aku dan benda pertama yang aku nampak adalah gambar polaroid aku bersama Jonghyun hyung.

Taemin: (ambik polaroid) Wae Jonghyun hyung? Kenapa hyung tinggalkan aku macam ni? Kita pergi U yang sama,tinggal sama-sama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Taemin: (ambik polaroid) Wae Jonghyun hyung? Kenapa hyung tinggalkan aku macam ni? Kita pergi U yang sama,tinggal sama-sama.

*Aku tanggalkan polaroid ni daripada bingkainya dan aku perasan ada sebuah origami kapal tersimpan rapi kat belakang polaroid.

Taemin: Mwoya igae? Asal aku tak pernah perasan benda ni.

*Lipatan origami tu aku bukak dan baru aku tau yang origami tu bukan kertas kosong semata-mata. Tapi,satu surat yang dah lusuh. Setiap baris ayat aku tak miss.

The true guiltyWhere stories live. Discover now