moonchild

221 14 5
                                    

"Berita terkini. Semalam pada tanggal xx/x/xxxx,CEO perusahaan Bighit Entertainment,Bang Sihyuk telah menyatakan bahawa seorang idol daripada syarikatnya yang bernama Jeon Jungkook telah menamatkan kontraknya dan dia tidak lagi berada di bawah naungan syarikat tersebut.

Sihyuk juga berkata bahawa bekas idol itu menarik diri disebabkan khabar angin yang tersebar luas pada 2 bulan lalu dan dia berkata bahawa khabar angin itu hanyalah fitnah."

*Siaran berita di kaca televisyen itu dipadam dan Taemin termenung sejenak sambil memikirkan tentang berita yang baru sahaja dia tonton.

Taemin: Kenapalah kau lepaskan Jungkook macam tu je? Tak bersyukur langsung!

???: Sapa yang tak bersyukur tu hyung?

*Suara sederhana lembut itu cukup membuatkan Taemin dapat mengagak siapa si empunya suara lalu menoleh ke belakang. Memang betul sangkaannya bahawa Jungkook yang menegur dirinya.

Jungkook: Hyung membebel apa sorang-sorang?

Taemin: Amugeosdo. Jungkook,duduk sini sekejap.

Jungkook: (duduk kat depan Taemin) Waeyo? Hyung nak cakap apa-apa ke?

Taemin: Alahai...Tanya pun dah macam wanita Melayu terakhir. Aku nak tanya ni. Kalaulah agensi kau nak ambik kau balik untuk sambung kontrak,kau nak terima ke?

Jungkook: (geleng) Sirleo.

Taemin: Kau tak bersedia nak berhadapan ngan orang ramai lagi ke? Ke kau tak maafkan Bangtan lagi?

Jungkook: Saya tak maafkan diorang sebab diorang tak pernah buat apa-apa kesalahan kat saya. Dalang disebalik semua ni bukan Bangtan,tapi orang yang sebarkan berita palsu tu.

Taemin: Tapi,kau sendiri bagitau aku ngan hyung-hyung aku yang kau kena dera fizikal dan mental. Baru semalam kot.

Jungkook: Saya ni besar sangat ke sampai taknak maafkan kesalahan orang? Saya ni kecik je kalau nak dibandingkan dengan dunia yang besar ni. Tapi,Bangtan yang dah naikkan semangat saya untuk terus hidup. Biasalah tu kalau abang buli adik kan? (ketawa kecil)

Taemin: Kenapa kau ni baik hati sangat? Diorang dah banyak buat kau sengsara,tapi kau still pertahankan diorang.

Jungkook: Saya tak pertahankan diorang. Saya cuma jujur sebab-

*Kata-kata Jungkook terhenti apabila dia terasa mual lalu berlari masuk ke dalam tandas. Taemin yang mula cuak mengikutnya dari belakang.

*Sesampainya dia di tandas,matanya terlihat Jungkook sedang mengeluarkan isi perutnya lalu menepuk belakang badan adiknya. Perit hatinya melihat Jungkook dalam keadaan sebegitu.

*Selepas selesai sahaja Jungkook memuntahkan isi perutnya,dia menangis sambil mencengkam kepalanya seperti menanggung kesakitan yang teramat pada setiap urat dan saraf otaknya.

Taemin: Neo wae geurae? Jangan buat aku takut.

Jungkook: Appo...Hyung,appo..

*Tak lama kemudian,dia pitam di dalam ruangan tandas itu dan sudah tentu perkara itu membuatkan Taemin panik lalu menelefon Onew yang kebetulan bekerja sebagai doktor.

Onew: Dah kenapa telefon aku? Takde kerja lain ke?

Taemin: Aku telefon ni sebab Jungkook-

Onew: Hah?! Asal ngan dia?!

Taemin?: Sabo lah sikit hyung. Orang tak habis lagi cakap. Dia tadi muntah-muntah, lepastu sakit kepala. Tiba-tiba je pengsan. Hyung tolong ambik dia boleh tak?

The true guiltyWhere stories live. Discover now