sweet night

205 14 0
                                    

Still Seokjin POV~

*Lepas makan malam,kami semua buat kerja sendiri. Namjoon ngan Yoongi sampai ke sudah asyik bincang tentang lirik lagu je. Yang berbaki ni tengok filem 'Munafik 2' kat ruang tamu.

Minhope: Ahh!!! Hantu dah mari!!

Seokjin: Kalau sedar diri tu penakut, tak payahlah gatal sangat mata tu tengok filem seram.

Jimin: Hyung,ajaklah Taehyung ngan Jungkook sekali. Baru syok!

*Baru aku teringat ngan dua ekor manusia tu. Taehyung ada dalam bilik dia,Jungkook pulak entah ke mana. Dah lama Jungkook takde ngan kami sampai kami terlupa tentang dia.

Seokjin: (berdiri) Aku cari Jungkook kejap.

Hoseok: Okey-Hantu mari lagi!! ( Tutup muka ngan bantal)

*Apa-apa jelah... Aku tinggalkan ruang tamu dan mencari Jungkook merata-rata tempat dan akhirnya aku jumpa dia kat bangku luar rumah tengah termenung.

Seokjin: (duduk sebelah Jungkook) Tengah mikirkan cikaro ke?

Jungkook: Taklah,saya terfikirkan tentang Tae hyung. Dia macam kurang mesra ngan kita semua.

*Dia still guna perkataan 'saya' bila bercakap ngan kami semua. Aku rindukan evil maknae Bangtan yang dulu. Tapi,nak buat camna? Ingatan dia dah terlupus dan takkan kembali semula.

Seokjin: Taehyung bukan macam tu orangnya. Dia peramah dan selalu ceriakan suasana.

Jungkook: Dahtu,kenapa dia jadi macam tu? Saya rasa dia benci saya.

Seokjin: Apa pulak kata camtu? (Kusutkan rambut Jungkook) Aku dah kenal dia lama. So,aku tahu yang dia sayangkan kau. Jom jumpa dia.

*Aku menarik tangan Jungkook untuk ke bilik tidur Taehyung dan dia hanya menurut. Tak sampai seminit,kami dah tiba kat muka pintu bilik Taehyung yang tertutup rapat.

Seokjin: (ketuk pintu) Taehyung-ah. Boleh aku masuk?

Taehyung: Masuklah. Tak kunci pun. (Suara lengai)

*Kami berdua masuk ke dalam dan alangkah terkejutnya kami bila tengok barang-barang kat dalam bilik dia berselerak macam kena ribut.

*Taehyung pulak memeluk lutut dia sambil menyembunyikan muka dia. Aku boleh kata bilik ni suramlah. Dahlah lampu tak dipasang,bergelap cam kelawar.

Seokjin: (hidupkan lampu) Neo gwaenchanha?

Jungkook: Tae hyung,kenapa hyung sedih camni? Hyung yang lain risaukan hyung.

*Taehyung mendekati Jungkook dan perlahan-lahan,tangan dia mengusap setiap inci wajah Jungkook lalu mencuba menahan air matanya daripada mengalir.

Taehyung: Mianhae,.Jungkook-ah. Aku tahu aku tak layak dimaafkan sebab aku dah mungkir janji aku untuk percayakan kau. Aku ni teruk! Teruk! Teruk!

Jungkook: Apa hyung cakap ni? Bila masa hyung buat salah ngan saya?

Seokjin: Err..Jungkook. Aku selesaikan benda ni ngan dia kejap. Kau pergilah tengok TV ngan Hoseok ngan Jimin kat ruang tamu.

Jungkook: Okey...(Keluar)

Seokjin: Sekarang kita je ada kat sini. Kau luahkan semua yang kau simpan.

Taehyung: Aku bukan sengaja nak bersikap dingin ngan dia. Tapi,aku kecewa sebab dia cuma ingat 4 orang 'hyung' yang jaga dia 3 bulan daripada kita yang dah jaga dia bertahun-tahun. Hyung tau tak apa yang terjadi waktu dia sedar tu?

Seokjin: (menggeleng)

Taehyung: Aku kata yang kita semua ni hyung dia. Lepastu,Jungkook kata, "Nama hyung saya Lee Taemin,Lee Minho,Kim Kibum ngan Lee Jinki!" Masa tu,aku rasa nak terjun je dari rooftop. (Ketawa kecil)

The true guiltyWhere stories live. Discover now