meaning of that smile

151 12 0
                                    

*Seperti hari-hari biasa,Bangtan akan menghabiskan schedule mereka berenam sampailah mereka tiada apa-apa lagi program pada hari itu.

*Tetapi,semuanya bertukar 360° apabila Taehyung mendapat sebuah panggilan telefon oleh orang yang tidak dikenali.

Taehyung: Annyeonghaseyo. Encik salah nombor ni.

Taemin: Sopannya. Tak pernah pun kau hormat aku.

Taehyung: Encik jangan sampai saya buat laporan polis.

Taemin: Ni akulah,Taemin! Aku ngan hyung-hyung aku nak bincang ngan korang tentang seperkara.

Taehyung: Kalau korang nak mintak Jungkook,dia tak tau hilang ke mana.

Taemin: Camna kau tau dia hilang?

Taehyung: Dia takde ngan korang ke?!

Taemin: Sebab tu kami nak bincang seperkara korang. Jumpa kami kat 'Magic Shop' café pukul 3 petang ni. Kau sibuk tak?

Taehyung: Tu belakang cerita. Thanks sebab bagitau tentang benda ni.

*Dia memutuskan panggilan tersebut lalu meluru ke arah abang-abangnya yang sedang berbual rancak dengan wajah yang cemas.

Taehyung: Korang,hari ni kita kena ponteng schedule!

Hoseok: Asal pulak? Kau ngan Jin hyung dalam bab langgar peraturan, memang menang kat koranglah.

Taehyung: Tadi Taemin telefon aku. Sejak Jungkook larikan diri,dia ngan 3 orang lagi tu take care Jungkook. Lepastu,Taemin kata Jungkook hilang.

Bangtan: Mwo?!!

Taehyung: Dia nak jumpa kita semua kat café 'Magic Shop' pukul 3 petang ni.

*Masing-masing mengerling jam di telefon mereka dan alangkah terkejutnya mereka apabila jam menunjukkan pukul 2:30 petang lalu berlari keluar dari bangunan agensi tersebut.

_____________________________________

Jungkook: (sedar) Gelapnya tempat ni.. Aku kat mana?

*Badannya cuba diregangkan,tetapi tangan dan kakinya diikat pada kerusi kayu yang sedang dia duduk.

*Kemudian,sebuah pintu di hadapannya terbuka dan cahaya lampu di luar ruangan bilik itu menyilaukan pandangannya. Terpampanglah seseorang yang mengenakan topeng muka berwarna putih.

???: Nyenyak betul kau tido. 5 jam aku tunggu. Nak je aku simbah air,tapi tak seronoklah kalau aku buat awal-awal.

Jungkook: Kau sapa? Kenapa kau buat aku macam ni?

*Orang itu bercangkung di hadapannya lalu menanggalkan topengnya sebelum mengukir senyuman yang sukar ditafsirkan.

Jungkook: Namsuk hyung?! Kenapa hyung buat saya macam ni?!

Namsuk: Kau hancurkan rancangan aku! Kalaulah kau tak hadir dalam hidup Jina,rancangan aku nak kahwin ngan dia akan terjadi!

Jungkook: Adik mana boleh kahwin ngan abang kandung!

Namsuk: Dia tak pernah bagitau kau ke yang kami ni adik beradik tiri? Kebetulan,nama keluarga kami sama. Haih..Jungkook,Jungkook. Kenapa kau ni liat sangat hah nak mati? Aku tak boleh kira ngan jari aku berapa kali aku kena reject.

*Mendengar keluhan lelaki itu, Jungkook terasa ingin ketawa,tetapi dia cuba untuk tidak dikesan. Malangnya,senyumannya akhirnya dikesan.

The true guiltyWhere stories live. Discover now