my lost brother(s)

170 14 0
                                    

Jungkook POV~
*Aku berlari keluar dari rumah tanpa henti macam pesakit yang larikan diri dari hospital. Mungkin orang pandang aku pelik sebab sapa nak berlari malam-malam buta camni?

*Bila aku rasa aku dah lari cukup jauh,aku berhenti. Aku tengok keadaan sekeliling aku dan tempat ni cukup asing bagi aku.

*Kenapa diorang kena berpura-pura depan aku? Aku yang percaya diorang bulat-bulat ni dah macam orang bodoh!

Grooh!

*Hujan mula turun dengan lebatnya, tapi aku hanya biarkan diri aku basah kuyup dan kesejukan. Aku dah tak tahan hidup ditipu orang.

???: Omo! Kenapa awak berdiri kat tengah hujan?! Demam nanti.

Jungkook: (toleh tepi) Key hyung...

Key: Nanti kau bagitau kat kami berempat bila sampai kat rumah.

~~~

Key: Aku dah balik!

Onew: Asal lambat sangat balik? Yah! Mana kau jumpa Jungkook ni?! Basah lencun kau ni Kook...

Key: Terjumpa dia waktu balik kerja. Aku nak tukar baju. Hyung tolong jadi babysister Jungkook ni kejap.

Onew: Pantang betul aku dengar perkataan babysister. Jungkook,kau pergi mandi sekarang. Demam panas pulak nanti. Towel kau pergi ambik kat dalam bilik air.

*Jungkook tidak banyak menyoal dan melakukan apa yang Onew suruh. Dia berjalan ke arah bilik air dan membersihkan dirinya untuk mengelakkan demam panas.

~~~

Onew: Okey. Aku ada benda nak discuss ngan kau Jungkook. Soalan pertama,kau ingat kami berempat tak?

Jungkook: Saya cuma lupa tentang kehidupan idol saya je termasuklah ngan Bangtan. Hyung semua saya tak pernah lupa.

Key: Pandainya bodek...🤭🤭 (Kusutkan rambut Jungkook)

Jungkook: Hajima...

Onew: Soalan kedua,Key kata kat aku yang kau berdiri kat tengah-tengah hujan. Wae? Nak mati awal ke?

#onewsavage😎😎

Minho: Hyung! Mana aku punya seluar?! Aku nak pergi dating ni!

Key: Masa nilah kau nak kacau! Hari ni kau pergi dating pakai boxer. Kacau mood betul!

*Kemudian,Minho berjalan menuju ke ruang tamu sambil merungut kepada Key. Setibanya dia di ruang tamu,wajah Jungkook merona kemerahan kerana Minho berada dalam keadaan half naked.

Minho: Takkan aku dating pakai boxer? Depan cikaro tu. Malulah aku!

Onew: Ouh...Malu? Dahtu,kau tak malu Jungkook nampak kau half naked? Cita-cita kau ni jadi gigolo ke apa?

Minho: (pandang Jungkook) Kookie!! Lama tak cubit pipi gebu kau tu!

Jungkook: Minho hyung,pergilah pakai baju tu dulu. Saya bujang lagi.

Minho: Okey...Jangan mula discussion dulu! Aku ada mood membawang hari ni.

Key: Bukan nak pergi dating?

Minho: Biarlah cikaro aku tu. Dia tu hot. Mestilah ada yang nak cop.

______________________________________

Yeochin Minho: Mana pulak Minho ni?? Dah 30 minit aku tunggu dia kat café ni! Tunggulah Choi Minho!!!

______________________________________

The true guiltyWhere stories live. Discover now