Author POV~
*Sudah genap 3 bulan sejak kejadian langgar lari tersebut dan Jungkook masih berada dalam kondisi koma. Walaupun begitu,hampir semua luka-luka di badannya sudah pulih.
*Tidak lupa juga tentang Bangtan. Setiap hari mereka berenam akan menjenguknya dan bergilir-gilir menjaganya tidak mengira penat atau lelah. Kadangkala,manager mereka dan Sihyuk akan ke situ berserta staf-staf Bighit.
*Tidak pernah mereka terlupa untuk berharap pemilik bunny smile itu sedar daripada lenanya. Mereka hanya mengharapkan satu perkara yang akan keluar daripada mulutnya iaitu kemaafannya.
End author POV~
*Pada hari itu,Hoseok ngan Jimin berlatih menari di studio tarian di Bighit kerana mereka diberikan tugas untuk mempelajari choreography baharu supaya memudahkan mereka berdua mengajar member-member mereka.
Jimin: Penatnya...😩😩 4 jam non-stop kita menari.
Hoseok: Kalau kau kata camtu,apa kata kita rehat kejap. Tak salahkan kalau sekejap je?
Jimin: Boleh ke? Banyak lagi yang kita kena catch up. Aku taklah terlalu penat sampai nak pengsan.
Hoseok: Aku lagi pentingkan kesihatan kau daripada choreography ni. Jadi apa-apa,kau sendiri meroyan tak dapat perform kat stage sampai menangis sendu.
Jimin: Janganlah ungkit tentang tu...
Hoseok: Usik sikit pun takleh. Jom rehat 15 minit,tak payah menggatal nak menari. Takde bantahan.
*Dua orang dance line itu duduk bersandarkan dinding lalu mengeluarkan bekal sandwich telur yang telah mereka sediakan di dorm berserta 2 botol air mineral.
Hoseok: Jimin,semalam sapa yang pacak khemah kat hospital?
Jimin: Pacak khemah? Tanah pun takde kat hospital tu. Orang sakit adalah.
Hoseok: Pacak khemah tu maksudnya bermalam. Sapa bermalam kat hospital semalam? (Annoyed)
Jimin: Laa...Semalam kan Taehyung yang pacak khemah kat sana. Takkan dah lupa?
Hoseok: Terlupa.😝 Mesti Taehyung tak sanggup tengok kawan kesayangan dia tak bangun lagi. Aku recommend dia kata,"Huhuhu... Jungkook-ah,ireonabwa...
Jimin: (gelak sakan) Sempat kau mengutuk dia eh?
Hoseok: Sekali sekala kan?😗
*Telefon pintar milik Hoseok berdering dan dia menyeluknya keluar daripada poket seluarnya. Rupanya,si pemanggil adalah Taehyung.
Hoseok: Panjang pulak umur dia ni. Telinga dia ni ada connection ke apa ngan aku?
*Panggilan itu diangkat dan kedengaran suara Taehyung di corong telinganya. Kira-kira 5 minit kemudian,panggilan itu diputuskan dan Hoseok segera mengemas barang-barangnya.
Jimin: Asal hyung kemas barang?
Hoseok: Taehyung kata Jungkook kena sesak nafas. Dia suruh kita bawak member lain sekali.
*Tanpa membuang masa,mereka berdua bergegas mengemas barang-barang mereka lalu keluar daripada bangunan agensi tersebut untuk memberitahu tiga orang member yang tersisa tentang perihal tersebut.
Taehyung POV~
*Bila doktor nak keluar ni?? Tau tak tangan aku dah menggigil? Macam mana kalau apa-apa terjadi kat Jungkook? Macam mana aku nak lepaskan beban rasa bersalah ni kalau dia mati?
Taehyung: (Hembus nafas perlahan) Jangan fikir camtu,Kim Taehyung! Jungkook tu kuat,dia mesti boleh bertahan!
*Dia menunggu di luar wad selama 6 minit sebelum seorang doktor dan beberapa orang jururawat keluar dari wad itu. Taehyung dapat mengecam wajah doktor itu yang pernah merawat Jungkook sebelum ini dan pergi ke arahnya.
YOU ARE READING
The true guilty
Fanfic"Aku sakit hyung...Tolong aku.." -Jungkook Tak semua yang kita hajat akan menjadi kenyataan. Kadangkala,apa yang kita tidak rancang itulah yang menjadi hajat kita tanpa kita sedar. "Maafkan kami,Jungkook. Kami cuma nak kau berada dekat dengan kami s...