*Dance practise pada hari itu berjalan dengan lancar dan Bangtan berasa lebih bersemangat daripada hari-hari biasa kerana maknae kesayangan mereka berada di situ sedang melihat mereka menari.
*Dari tadi,Jungkook hanya meniru gerak tari lagu DNA itu menggunakan kedua-dua belah tangannya. Seungdeuk menyedarinya dan satu mentol sudah menyala di atas kepalanya.
Seungdeuk: Jungkook-ah,nak join diorang ni,bagitau.
Jungkook: S-saya cuma tiru gerak tari je. Kan saya dah kata yang saya tak reti menari.
Namjoon: At least cuba. Kami tak gelakkan kau pun.
Seokjin: Cuba je. Mana tau boleh audition ke?
Jungkook: Okey... Hyung yang paksa saya. So,jangan gelak.
*Jungkook berdiri daripada duduknya dan berjalan sehingga tubuhnya menghadap cermin besar di hadapannya. Sejurus sahaja lagu dimainkan,Jungkook terus menari dengan penuh karisma
*Tidak kira Bangtan ataupun Seungdeuk terkesima kerana maknae itu boleh menghafal keseluruhan choreography lagu DNA hanya dengan menggunakan gerakan tangan.
Semua: Wah...! Jinjja daebak!
Jungkook: Okey ke saya menari tadi? Ada beberapa step yang saya miss tadi.
Taehyung: Mana ada! Kau tak tinggal satu step pun. Hari tu kau kata yang suara kau tak sedap. Tipu je semua tu,aku sampai tertido kat atas kerusi. Kau kena ada self confidence je ni.
Jimin: Btw,kau selalu menari ke?
Jungkook: Taklah,sekali imbas ngan gerakan tangan je. Kalau ada masa lapang,saya selalu singgah kat video choreography BTS.
*Keriuhan bilik tarian itu bertukar kepada kesenyapan yang memekakkan sebelum Jungkook memulakan percakapannya.
Jungkook: Yang saya peliknya,tiap kali saya tengok video tu,mesti saya menangis. Taktau lah sebab apa. Saya pun dah lupa. Lepastu,Taemin hyung pujuk aku. Sebab tu saya sayang sangat kat dia.🤗🤗
Taehyung: ....Aku keluar kejap.
Jimin: Tae,tunggu!
*Jimin melangkah keluar daripada tempat itu untuk mengejar Taehyung yang sedang mental breakdown. Manakala mereka yang tersisa di situ hanya diam membisu.
Jungkook: Saya salah cakap ke? Kenapa Tae hyung murung semacam? Entah-entah,dia ingat saya tak sayang dia?! Hyung-nim,eotteokhae?!
Hoseok: (ramas rambut Jungkook) Taehyung tu okey je. Dia cuma perlukan masa. Mungkin dia rindukan halmeoni dia kot. Halmeoni dia meninggal dunia waktu kami ada world tour kat Filipina.
Jungkook: Patutlah...Mujurlah dia tak murung sebab saya. (Senyum cam kerang busuk)
~~~
Jimin: Yah,Kim Taehyung! Stop! Aku kata stop!
*Taehyung hanya mengendahkan arahan kawannya itu dan Jimin sudah tidak mampu mengawal kesabarannya lalu menyambar tangan Taehyung.
Taehyung: Aku tak suruh kau ikut aku kan?! (Tak pandang Jimin)
Jimin: Memang kau tak suruh aku ikut. Sebab aku takut kalau kau buat benda-benda bodoh!
YOU ARE READING
The true guilty
Fanfiction"Aku sakit hyung...Tolong aku.." -Jungkook Tak semua yang kita hajat akan menjadi kenyataan. Kadangkala,apa yang kita tidak rancang itulah yang menjadi hajat kita tanpa kita sedar. "Maafkan kami,Jungkook. Kami cuma nak kau berada dekat dengan kami s...