*Jungkook membuka sepasang matanya perlahan-lahan dan mengedipkan ia beberapa kali untuk menahan cahaya lampu yang menyilaukan pandangannya.
*Matanya tertancap pada tingkap biliknya dan matahari sudah pun bertukar menjadi bulan dan bintang.
*Dia berusaha untuk bangkit daripada pembaringannya tetapi tidak berjaya kerana kepalanya yang sering diserang migrain sejak kebelakangan ini. Walaupun begitu, masalah itu tidak mematahkan semangatnya untuk bangkit.
*Seokjin yang masuk ke dalam bilik tersebut bersama dulang yang berisi makanan & secawan air berasa seriau apabila melihat Jungkook yang hampir jatuh daripada katilnya lalu meletakkan dulang itu di meja kerja milik adiknya.
Seokjin: Hey,slow down! Ni kalau kau pengsan lagi jatuh katil,aku taktau nak buat apa.
Jungkook: Jina. Saya nak mintak maaf ngan dia.
Seokjin: Andwae. Kau tu dahlah sakit. Biarlah Jina tentukan keputusan untuk diri dia. Dia berhak tentukan hidup sendiri.
Jungkook: Hyung tak tau berharganya dia kat saya. Eomma saya mati masa umur saya 8 tahun dan appa dera saya untuk lepaskan tekanan dia. Saya cuma ada Jina waktu tu.
Jungkook: Saya dah janji yang saya akan gembirakan Jina sejak saya luahkan perasaan saya kat dia. Tapi, saya putuskan hubungan kami hanya sebab taknak jadi bahan lawak. Saya hancurkan hati dia,saya mungkir janji yang saya buat.
*Seokjin terkaku dengan apa yang dia dengar sebentar tadi. Sekarang, barulah dia tahu Jungkook kehausan kasih sayang menyebabkan dia sering bersikap manja kepada Bangtan.
Seokjin: Aku tau yang dia berharga untuk kau. Sapa je yang nak single forever kan? Nak buat camna kalau cikaro dah mati? Kau move on and then cari cikaro baru. Jangan jadi gigolo pulak.
Jungkook: 😑😑 Seriously?? Ada nampak muka saya cam pernah buat maksiat?
Seokjin: Memanglah tak-
*Kata-kata Seokjin belum habis diucapkan kerana soalan Jungkook mengingatkan dia apabila Jungkook cuba membuktikan dirinya tidak pernah melakukan kerja kotor dengan Jina.
Jungkook: Asal tetiba senyap? Tadi banyak bunyi,sekarang banyak sunyi.
Seokjin: Belajar mana ayat tu? Raver...
Jungkook: Sendiri cipta. Ah,saya tak sedarkan diri berapa lama?
Seokjin: Tak silap aku sehari kot sebab kau demam. Nasib hari ni dah kebah. Aku chaw dulu eh? Aku nak pergi beli barang dapur ngan Hoseok.
Jungkook: Nak ikut...
Seokjin: Takleh. Kau habiskan makanan dalam dulang tu,kau makan ubat & dapatkan rehat yang cukup. Got it?
Jungkook: Hyung sama je cam Taemin hyung. Protective betul.
*Seokjin memberi senyuman nipis sebelum meninggalkan bilik itu untuk mengajak Hoseok ke pasaraya manakala Jungkook mengeluh kebosanan.
*Kemudian,dia memakan makanan yang sudah abangnya masak dengan berhati-hati supaya ia tidak tumpah di atas katilnya dan meminum beberapa teguk air sebelum berasa kenyang.
Jungkook: Bosannya asyik terperuk dalam bilik. Kau ni Jungkook,boleh tak dalam sehari tu sihat walafiat je?
*Satu idea tercetus pada benak fikirannya dan Jungkook mengukir senyuman yang penuh makna sebelum keluar daripada biliknya.
Namjoon POV~
*Apa aku nak buat sekarang? Rasa macam ada benda yang aku belum settlekan. Tapi apa dia?
YOU ARE READING
The true guilty
Fanfiction"Aku sakit hyung...Tolong aku.." -Jungkook Tak semua yang kita hajat akan menjadi kenyataan. Kadangkala,apa yang kita tidak rancang itulah yang menjadi hajat kita tanpa kita sedar. "Maafkan kami,Jungkook. Kami cuma nak kau berada dekat dengan kami s...