*Bangtan berjalan dengan tergesa-gesa menuju ke wad di mana Jimin dan Hoseok berada. Kelam-kabut mereka ke hospital itu apabila mendengar Jimin pitam ketika dalam perjalanan pulang.
*Masuk sahaja mereka ke dalam wad yang bernombor BT21,terpampanglah susuk tubuh Jimin yang tidak sedarkan diri di atas katilnya. Hoseok pula duduk di sebelahnya sambil bermain dengan telefonnya.
Namjoon: Seok,camna Jimin boleh pitam?
Hoseok: (mengeluh) Aku...Aku pun tak taulah nak explain camna. Takut korang pulak tak percaya.
Yoongi: Asal pulak kami tak percaya?
*Apabila Hoseok mahu menerangkan tentang apa yang berlaku kepada mereka berdua,Jimin mula meracau dan dia menangis dalam tidur.
Jimin: Yongsohae Kook-ah. Aku tau semua tu salah aku! Kajima!
*Tiba-tiba,dia terbangun daripada pengsannya lalu menekup wajahnya dan menangis sepuas-puasnya. Taehyung terus ke katilnya sebelum menenangkannya dengan kata-kata.
Taehyung: Shh...uljima. Bagitau kami semua apa yang berlaku. Bagitau setakat mana yang kau boleh je.
Jimin: T-tadi,aku ngan Hoseok hyung (sobs) jumpa Jungkook. Dia dah berubah.
Taehyung: (terkejut) Korang jumpa dia? Apa maksud kau yang dia dah berubah?
Jimin: Aku tertanya,kita layan dia teruk sangat ke sampaikan dia cuma bergembira ngan orang lain,tapi bukan ngan kita? Tadi,aku merayu kat dia supaya bagi kita lagi satu peluang untuk betulkan kesilapan kita sebelum ni.
*Dia sudah tidak boleh meneruskan penerangannya kerana rasa sedih yang teramat membebankan hatinya.
Jimin: Aku-dah tak boleh terangkan lagi. Aku tak kuat nak bagitau semuanya.
Taehyung: Gwaenchanha. Hoseok hyung,hyung tak tinggalkan Jimin sejak dari tadi kan? Boleh tak bagitau sambungan cerita tadi?
Hoseok: Aku pun was-was nak bagitau ni. Lepas Jimin merayu untuk bagi kita satu lagi peluang,Jungkook tak setuju. Dia kata kita akan ulang kesilapan yang sama kalau dia bagi kita satu lagi peluang sebab apa yang kita janji kat dia cuma kata-kata.
Seokjin: Andwae...Dia takkan berubah sampai camtu sekali. Tu bukan Jungkook.
Yoongi: Sabar hyung. Benda dah jadi, kita nak buat apa? Benda ni pun bukannya kita tau pun boleh jadi.
Author POV~
*Selepas insiden itu,Bangtan cuba untuk move on dan mengutamakan Jimin yang sedang mental breakdown kerana sudah beberapa kali dia mengalami mimpi ngeri berkaitan dengan Jungkook.
*Setiap kali ditanya mengenai mimpinya,jawapan yang diberikan adalah sama iaitu dia melihat Jungkook yang berlari ke arah jalan raya dan dilanggar lari oleh sebuah kereta.
*Perkara itu berlarutan selama seminggu sebelum Jimin boleh move on berkat pertolongan abang-abangnya dan Taehyung. Ketika dia sudah boleh menerima hakikat, perkara lain pula yang berlaku...
End author POV~
*Tepat jam 9 malam,sesi latihan Bangtan seperti dance practice,vocal / rap lesson dan language lesson sudah tamat dan mereka bercadang untuk makan malam. Hanya sekadar alas perut.
Taehyung: Lapar...Nak makan mana eh?
Jimin: Kita makan-
Yoongi: Jangan kata kau nak makan tteokbokki ngan soju. Fikir sekali aku, Taehyung,Joon ngan Seok yang bukan kaki minum.
Seokjin: Yah! Dah tu,kau nak kata orang yang terkecuali ni kaki minumlah? Kau bukan tuju kat aku je. Tapi,kau tuju sekali kat Jimin ngan Jungkook.
*Seisi ruangan bilik itu senyap apabila mendengar nama maknae kesayangan mereka lalu memandang Jimin yang mulai mendung. Seokjin kelihatan menyesal kerana menyebut nama itu.
Seokjin: Jimin,jeongmal mianhae. Aku bukan nak buat kau sedih. Tapi,mulut aku tak reti cover.
Taehyung: Baru aku tau ada jugak yang mulutnya tak reti cover. Bolehlah teman aku pergi repair mulut ni.
Seokjin: (annoyed)
Jimin: Aku tak sedih pun. Cuma aku takleh blah ngan benda yang jadi hari tu. Tak taulah nak terangkan macam mana rasa sakitnya tu.
Bangtan: Jimin-ah...
Hoseok: (ubah topik) Korang,jomlah cari mana-mana kedai pun untuk makan malam. Kena cepat,nanti kedai tutup pulak.
*Keenam-enam mereka berjalan keluar dari bangunan agensi itu untuk mencari kedai-kedai makan yang masih beroperasi untuk mengisi perut mereka yang sememangnya meminta makanan dari tadi lagi.
*Setelah 10 minit berjalan,terdapat satu kedai yang menarik perhatian keenam-enam pasang mata itu. Nama kedai itu adalah 'Magic Shop' iaitu sebuah café yang sudah lengang disebabkan ramai pelanggan sudah pulang ke rumah masing-masing.
Namjoon: Wow,café ni cam menarik je. Jom masuk.
Hoseok: Aku tak pernah perasan kewujudan café ni. Memang magic shop betullah.
*Lima sahabat itu tergelak kecil mendengar celoteh Hoseok yang agak hambar lalu melangkah masuk ke dalam café yang dikatakan itu. Tak lupa,mereka memakai mask supaya identiti mereka tidak diketahui.
*Selepas itu,mereka duduk di suatu tempat yang tidak jauh daripada kaunter pembayaran dan seorang pelayan datang untuk memberikan menu sebelum mencatat menu yang diminta.
???: Encik semua nak makan apa? Saya nak catat ni?
Seokjin: Saya nak-
*Apabila Seokjin hilang kata-kata, perhatian Bangtan tertumpu kepada objek yang dilihatnya. Alangkah terkejutnya mereka kerana pelayan itu adalah Jungkook yang merupakan maknae yang sudah lama mereka cari.
Jungkook: Encik? Neo wae irae?
Seokjin: Err..Saya nak minum je. Bagi saya air lemon suam.
Namjoon: Saya nak ice lemon tea.
Taehyung: French fries ngan air lobak merah.
Hoseok: Air kosong jelah.
Yoongi: Banana smoothie. Saya kenyang malam ni.
Jungkook: Lemon suam,ice lemon tea, french fries ngan carrot juice,air kosong,banana smoothie. (Pandang Jimin) Encik taknak pesan apa-apa ke?
Jimin: (geleng) Takpelah. Saya kenyang.
Jungkook: (kutip menu) Tunggu kejap ye? Nanti makanan yang encik pesan akan sampai.
*Apabila bayang Jungkook sudah tidak kelihatan,Bangtan memulakan sesi perbincangan mereka yang boleh dikatakan agak hangat.
Namjoon: Tak sangka lepas dia tamatkan kontrak,dia jadi pelayan. Takde orang cam dia ke?
Seokjin: Sapalah yang jaga makan minum dia? Dia tinggal kat mana? Hidup dia okey tak berbanding sebelum ni?
Hoseok: Seingat aku ngan Jimin,hari tu Jungkook tu pergi hospital ngan sorang laki. Rasanya nama laki tu Taemin.
Yoongi: It means Jungkook tak tinggal sorang-sorang lah?
Jimin: Molla. Aku iri hati kat dia sebab Jungkook cuma bergembira ngan dia. Tapi,bukan dengan kita. Aku tak kisah kalau Jungkook masih marahkan kita sebab marah ni ada redanya. Benda yang aku paling aku takutnya bila dia dah anggap kita ni orang lain.
*Sesuai sahaja Jimin menghabiskan kata-katanya,makanan yang mereka pesan sudah sampai dan Jungkook menghidangkannya dengan berhati-hati.
Jungkook: Enjoy your meal.
*Mendengar suara lembut itu sahaja cukup membuatkan Bangtan tersenyum kepadanya lalu menikmati hidangan yang sudah dimasak.
*Ketika Jungkook mahu melangkah masuk ke dalam pantri semula,satu suara mengejutkannya mahupun pelanggan di situ
???: Woi,sampah! Meh sini kejap.
YOU ARE READING
The true guilty
Fanfic"Aku sakit hyung...Tolong aku.." -Jungkook Tak semua yang kita hajat akan menjadi kenyataan. Kadangkala,apa yang kita tidak rancang itulah yang menjadi hajat kita tanpa kita sedar. "Maafkan kami,Jungkook. Kami cuma nak kau berada dekat dengan kami s...