*Bangtan dan Key sedang menunggu berita tentang Jungkook di hadapan bilik kecemasan. Hati masing-masing tidak tenteram selagi tiada doktor memberitahu kondisi si maknae yang sedang bertarung nyawa.
*Dalam kesenyapan itu,terlihat bayangan Onew,Minho dan Taemin berjalan laju ke arah mereka bertujuh. Apabila Key menelefon keempat-empat housematenya tentang kondisi Jungkook,mereka bergegas ke hospital.
Minho: Jungkook dah keluar ke belum? Dia macam mana?
Key: (geleng) Dah 2 jam kami menunggu kat sini. Doktor pun tak keluar-keluar lagi.
Taemin: (pandang Bangtan) Aku rasa, semua ni terjadi disebabkan korang. Aku baru nak stop bencikan korang.
Hoseok: Boleh tak kau stop salahkan kami?! Kau ingat kami semua expect ke benda ni akan berlaku?! Tak kan?!
Jimin: Woi,diamlah! Bergaduh macam ni ingat boleh bawak ong ke?!
*Suasana di situ senyap seketika sebelum Onew mula berkata-kata.
Onew: Look. Korang nak bergaduh ke apa,kat luar hospital. Aku doktor kat sini,jangan sampai aku campak sorang-sorang kat Covid itu punya tempat.
Onew: Apapun,aku risau tentang kondisi Jungkook. Migrain yang dia ada tu berpotensi untuk padam semua memori dia. Tambah pulak,dia kemalangan. Mungkin risiko hilang ingatan tu lebih tinggi.
Namjoon: Migrain? Hilang ingatan? Tolong explain.
Onew: Masa first time kami berempat jumpa Jungkook,dia kata dia mula ada migrain sebelum tamatkan kontrak lagi. Bila buat check up, rupanya migrain yang dia ada tu mampu padam semua atau separuh daripada memori dia.
*Bangtan tergamam dengan penjelasan itu dan ketika itu,mulut masing-masing seperti sudah dikunci kerana rasa bersalah yang semakin memakan diri sendiri.
Taehyung POV~
"Aku benci korang!!"
*Kenapa tiga perkataan tu je buat aku rasa tak tenteram? Jungkook betul-betul maksudkan ke apa yang dia cakap tu?
Taehyung: Kookie...Aku takut. Tolonglah teman aku kat sini.
Flashback~
Tok! Tok! Tok!
*Tidur aku terganggu disebabkan bunyi ketukan pintu bilik aku. Siapa tak tido lagi ni?? Anak hantu ke apa?
Aku bukak pintu dan rupanya Jungkook yang ketuk pintu tadi dengan bantal kat tangan dia.Taehyung: Asal kau datang kat bilik aku?
Jungkook: Tadi ada kilat. Aku takut.
*Tiba-tiba,bunyi kilat menyambar membuatkan aku sedar sepenuhnya dan Jungkook terkejut lalu menangis ketakutan. Manjanya maknae aku ni..
Taehyung: (Tenangkan Jungkook) Geokjeongma. Masuklah bilik aku. Malam ni,aku benarkan kau fly sini.
*Kami terus berehat kat atas katil dan Jungkook berada kat sebelah kanan aku sebab dia taknak nampak kilat menyambar memandangkan tingkap bilik ni berada kat sebelah kiri aku.
Jungkook: Hyung. Aku ada satu wish.
Taehyung: (Dia ingat aku santa Claus ke apa?) Apa dia?
Jungkook: Tolong teman aku kat sini.
Taehyung: Subete for you,my dongsaeng. (Usap rambut Jungkook)
*Akhirnya malam tu,kami tidur nyenyak dibuai mimpi dan aku sengaja tutup telinga dia supaya dia tak terbangun bila dengar bunyi kilat berdentum.
Flashback end~
End Taehyung POV~
Taemin POV~
*Kenapa semua ni perlu terjadi? Aku taknak hilang Jungkook macam aku hilang Jonghyun hyung. Aku dah anggap dia macam darah daging aku sendiri.
Key: Neo gwaenchanha Taemin-ah?
Taemin: Entahlah hyung. Aku rasa aku boleh jadi gila kalau Jungkook tak berjaya diselamatkan.
Key: Apa pulak kata macam tu? Patutnya,kau kena set dalam kepala otak tu yang dia akan selamat. Lagi satu,apa yang special sangat tentang Jungkook tu sampai boleh buat kau jadi gila?
Taemin: Dulu,aku sayang Jungkook as peminat. Sekarang,aku sayang dia macam abang ngan adik. Aku pun tak taulah apa yang special tentang dia. Aku sendiri pun takde jawapan untuk soalan tu.
Key: Kau ada rancang ke nak buat ngan dia?
Taemin: Ada.
Flashback~
*Aku ngan Jungkook tengah berehat kat bilik tidur aku. Saja lepak-lepak. Bukan private sangat bilik ni sampai tak bagi orang masuk.
Jungkook: Taemin hyung. Saya nak tanya beberapa soalan boleh tak?
Taemin: Tanya jelah. Kalau tak tanya, camna aku nak tau?
Jungkook: Jonghyun hyung kacak ke?
Taemin: Nak tengok ke gambar dia?
Jungkook: (angguk)
*Aku bukak screenshot kat dalam telefon aku dan bagi Jungkook tengok gambar si mendiang yang masih hidup lagi.
Jungkook: Omo! Kacaknya dia!
Taemin: Kan? Sayangnya single.
Jungkook: Muka kacak camtu patutnya ada yeochin. Kalau saya ni yeoja,dah lama saya melt tengok Jonghyun hyung.
Taemin: Nak buat camna? Dia mati pun muda.
*Perkataan 'mati' tu susah untuk aku sebut dan aku perasan Jungkook bersimpati kat aku. Tengok mata pun dah tau.
Jungkook: Mian sebab tanya soalan tu. Saya lupa yang hyung sayangkan dia.
Taemin: Semua orang sayangkan dia. Ah,ada apa-apa soalan lagi ke nak tanya?
Jungkook: Boleh tak saya nak lawat kubur dia? Saya pun nak jumpa dia.
Taemin: Boleh je. Lain kalilah eh? Tengok kalau aku free ke tak.
Jungkook: Yeah!! Saranghae hyung-nim!
*Gembira betul dia bila aku setuju nak teman dia lawat Jonghyun hyung. Sejujurnya,dah lama aku tak ke sana sebab aku taknak murung lagi.
*Tapi lepas bekas idol Bangtan ni muncul kat rumah ni,aku perasan yang rumah ni lebih ceria dan meriah. Dia buat aku tak rasa sunyi lagi.
Flashback end~
Taemin: (Dunia ni memang banyak perkara pelik kan? Sampaikan aku pun tak faham perasaan aku sendiri.)
End Taemin POV~
*Setelah 3 jam sepuluh orang lelaki itu menunggu di situ seperti sebuah tunggul kayu,akhirnya seorang doktor yang merupakan kawan Onew keluar daripada bilik kecemasan itu untuk menemui mereka.
Onew: Seungkwan. Camna ngan kawan kami?
Seungkwan: Mujurlah dia dapat diselamatkan. Darah dia banyak yang hilang. Nasiblah jenis darah dia AB. So,badan dia boleh terima semua jenis darah.
Onew: Kalau aku jadi lecturer kau, aku bagi 50 markah je untuk exam final kau. Jawablah soalan aku tu bagi habis.
Seungkwan: Oh! Tentang migrain dia tu,memori dia mungkin akan hilang separuh je sebab takde kecederaan kat kepala. Puas hati ngan jawapan aku,Kim Kibum?
Onew: (angguk) Thank sebab rawat kawan kami. Wad dia ada kat mana eh?
*Doktor pakar itu kelihatan bingung dengan pertanyaan itu lalu. Bertanya kepada seorang jururawat yang kebetulan keluar daripada bilik kecemasan itu.
Seungkwan: Rosé,pesakit nama Jeon Jungkook ada kat wad mana?
Rosé: Rasanya dia ada kat wad 2024.
Seungkwan: Okey,gomawo. Onew,dia ada kat wad 2024.
Onew: K,thanks! Korang,jom pergi jumpa Jungkook.
*Sepuluh orang lelaki itu hanya akur dan berjalan menuju ke wad yang telah diberitahu dengan langkah yang sederhana laju dan hati yang berdebar-debar.
YOU ARE READING
The true guilty
Fanfiction"Aku sakit hyung...Tolong aku.." -Jungkook Tak semua yang kita hajat akan menjadi kenyataan. Kadangkala,apa yang kita tidak rancang itulah yang menjadi hajat kita tanpa kita sedar. "Maafkan kami,Jungkook. Kami cuma nak kau berada dekat dengan kami s...