*Apabila malam sudah menjelang,Jungkook masih tidak pulang membuatkan Bangtan semakin tidak tenteram. Mereka berenam tidak sedap duduk di ruang tamu dorm mereka.
Hoseok: Okey,aku dah takleh tahan. Sekarang ni,kenapa kita tak telefon je Jungkook tu? Zaman dah maju wei.
Namjoon: Kau ni KBAt betullah! (Kebodohan bertaraf antarabangsa) Telefon pun dia tak angkat. Mana pulak kau ni Kook...
Taehyung: Entah-entah,dia taknak duduk ngan kita lagi. Kita dah banyak buat salah kat dia.
*Apabila Taehyung berkata begitu,tiada sesiapa berani untuk menyuarakan suara masing-masing seperti orang bisu. Ya, mereka bersetuju dengan kata-kata itu.
Taehyung: Semalam,aku tengah tengok TV. Adalah iklan tentang telefon pintar. Masa iklan tu dah nak habis,ada satu ayat ni buat aku ragu dengan khabar angin tentang Jungkook,"Telefon pintar memang pintar, tapi pintarkah anda?"
Aku nak kata kat sini yang khabar angin kadang-kadang boleh jadi betul. Tapi, kebanyakkan khabar angin cuma rekaan je. Kalau kita perhati balik,tak mungkin Jungkook boleh buat benda terkutuk tu sebab hidup dia tersekat sejak dia join Bighit masa umur 13 tahun kot. Takde masa wei nak buat maksiat.
Jimin: (mengeluh) Kalaulah apa yang kau kata tu betul, kita memang hyung yang teruk. Apa yang kita patut buat sekarang??
Yoongi: Kita sengsara kan hidup Jungkook. Memang patutlah kalau dia lari daripada kita semua.
Namjoon: (tengok jam dinding) Kita bincang tentang ni ngan PD-nim besoklah. Takde guna stres malam-malam buta ni. Pergi masuk tido.
*Kelima-lima membernya hanya patuh dengan arahan si leader kerana mereka tidak rasa mahu bertelagah dalam situasi tersebut lalu melangkah ke bilik masing-masing dalam keadaan gundah.
*Manakala Namjoon pula termenung memandang dinding putih ruang tamu itu sambil bermonolog sendirian.
Namjoon: Kook,yongsohae. Baliklah semula.
Jungkook POV~
*Sendu wei hidup. Mana tempat aku nak tuju ni?? Duit paham-paham jelah takde sumber. Hyung aku mana bagi duit lagi kat aku sejak bulan lepas.
*Tengah-tengah berjalan,berselisih pulak ngan dua orang laki ni. Aku malaslah nak ambik tau yang diorang ni kawan ke,adik beradik ke atau kunyit. Tetiba,boleh pulak aku terlanggar salah sorang laki tu.
???: Woi,kau buta ke apa hah?
*Sapa peduli kalau dia jatuh tersungkur sekalipun? Tak mati kan? Aku teruskan berjalan dan kolar baju aku ditarik sebelum ditolak kat pintu kedai.
???:(terkejut) Chamkaman! Jeon Jungkook?
Betul ke ni Jungkook?*Badan aku betul-betul lemah sekarang ni. Dahlah aku tak makan apa-apa lagi. Minum air tu pun masa nak keluar dorm. Kat situ jugak aku pitam dan aku dah tak sedar apa-apa lagi.
End Jungkook POV~
*Jungkook rebah di atas jalan dan tubuhnya disambut oleh lelaki yang menolaknya pada pintu kedai.
???: Onew hyung! Tolonglah aku angkat Jungkook ni.
*Lelaki yang bernama Onew itu menolong adiknya memapah Jungkook lalu mereka berdua pulang ke rumah mereka.
*Sesampai sahaja mereka di hadapan pintu rumah,lelaki yang memapah Jungkook itu menekan loceng rumah dan seorang lelaki membuka pintu itu menyambut kedatangan mereka berdua.
???: Annyeong,Key and Onew hyung- Eh, siapa yang korang bawak balik ni?!
Key: Nanti kami cerita. Sekarang ni Minho, kau tolong bawak Jungkook ni kat bilik tetamu.
Minho: Jungkook? Jeon Jungkook BTS ke?
Key: Eung. Dah,cepat bawak dia masuk. Bagi dia rehat.
*Minho mengangkat Jungkook dan membawanya ke dalam bilik tetamu dengan berhati-hati supaya dia tidak mengalami sebarang kecederaan.
~~~
Minho: Key,Onew hyung. Macam mana korang boleh terjumpa dia?
Onew: Kami pun tak tau nak explain camna. Tapi,lagi elok kalau Taemin ada kat sini.
Minho: Dahtu,panggillah Taemin datang sini. Aku nak pergi tengok Jungkook tu sekejap.
Minho POV~
*Serius wei aku takleh blah bila Key ngan Onew hyung bawak balik Jungkook BTS! Tapi,asal dia tak sedarkan diri?
*Bila aku masuk kat dalam bilik tetamu, Jungkook dah bangun dan dia perhati keadaan sekeliling macam mangsa culik. Dengan mata bulat dia ngan muka blur dia memang comel lah!
Minho: Jungkook?
Jungkook: (Toleh ke arah Minho) Sillyehamnida. Encik ni sapa?
Minho: Nama aku Lee Minho. Panggil aku Minho hyung. Tak payah takut ngan aku sebab yang bawak kau pergi sini bukan aku. Tapi housemate aku.
Jungkook: Housemate? Hyung tinggal ngan housemate ke?
Minho: Ha'ah. Diorang nak jumpa kau sekarang. Ikut aku.
*Jungkook bangun daripada katil dan ikut aku pergi ruang tamu. Aku tak sabar nak tau apa yang berlaku sebenarnya dan aku yakin Taemin suka dengan kehadiran Jungkook sebab dia ARMY.
*Kami berdua sampai kat ruang tamu dan semua member aku dah duduk kat atas sofa. Aku memang dah boleh agak muka Taemin terkejut beruk lah bila nampak muka Jungkook tersembul kat sini. Dah nama pun peminat.
Key: Korang pahal berdiri je kat situ? Rumah ni bukannya takde sofa,takde kerusi, takde lantai.
*Lepas kena perli ngan Key,kami terus duduk kat mana-mana sofa pun. Sesi ice breaking pun bermula.
Onew: Jungkook,rasanya kau tak payah perkenalkan diri kot sebab kami dah tau banyak tentang kau. Biar kami perkenalkan diri. Btw,nama aku Lee Jinki. Nama glamor aku Onew. Diorang ni panggil aku Onew hyung,so kau panggil aku camtu jugak.
Key: Aku pulak Kim Kibum. Nama glamor: Key. Tapi,tambahlah perkataan 'hyung' kat belakang sebab aku lahir tahun -91.
Taemin: Err...N-nae ireumeun Lee Taemin. Boleh panggil Taemin. Tak payah tambah perkataan 'hyung' pun takpe even aku lahir tahun -93. Ah! Bangtan tak tau ke kau tersesat ni?
Jungkook: Saya bukan sesat hyung. Saya dah fikir masak-masak yang saya nak keluar daripada Bangtan.
Semua: Bwo?! Wae?!
Minho: Jangan kata kau keluar hanya disebabkan khabar angin bodoh tu je. Kau tak fikir tentang hyung kau ngan ARMY ke?
Jungkook: (geleng & mengeluh) Diorang percayakan benda tu dan saya dipinggirkan. Saya rasa diorang dah tak perlukan saya sebab saya bukan sesiapa lagi.
Minho: Wei...Jangan kata takde sesiapa kat pihak kau. Taemin ni ha. Masa khabar angin tu tersebar,budak ni emo gilalah. Tiber je menjerit-jerit kata kau tak bersalah.
Taemin: Yelah! Mana boleh sabar! Jungkook yang aku kenal innocent orangnya. Mana mungkin dia nak buat dosa-dosa berat tu.
Jungkook:(gelak kecil) Hyung tak payahlah react Sampai camtu sekali. Sekarang,saya dah gembira sikit sebab ada jugak yang ada kat pihak saya. Sorang pun jadilah. Saya pun dah tak harapkan Bangtan nak jaga saya lagi.
Key: Hyung kau layan kau teruk ke?
YOU ARE READING
The true guilty
Fanfiction"Aku sakit hyung...Tolong aku.." -Jungkook Tak semua yang kita hajat akan menjadi kenyataan. Kadangkala,apa yang kita tidak rancang itulah yang menjadi hajat kita tanpa kita sedar. "Maafkan kami,Jungkook. Kami cuma nak kau berada dekat dengan kami s...