Jimin POV~
*Aku tengah tunggu Taehyung datang kat bilik ni sebab aku nak bincang ngan dia tentang Jungkook. Sementara tengah menunggu,aku mainlah phone dulu.
*Aku sedar yang mata aku cuma tengok skrin telefon,tapi bukan fikiran aku. Mimpi yang Jungkook bagitau kat aku mengingatkan aku bila Taehyung mengamuk gila kat dia
Flashback~ (Jimin POV)
Taehyung: Takkan benda senang camni pun kau tak reti buat?!
*Mak kau! Anak hantu mana memekak tengahari buta ni? Orang tengah syok layan webtoon,boleh pulak alien tu naik angin.
Jimin: Taehyung sound Jungkook lah tu. Biarlah kat alien tu. Tak hilang nyawa pun dengar dia memekak.
*Kira-kira 3 minit kemudian,aku dikejutkan dengan suara pekikan. Yang aku pasti,tu suara Jungkook.
Jungkook: Hyung,mwoya igae?!
*Pekikan Jungkook membuatkan aku terasa ingin tahu untuk melihat apa yang sedang berlaku antara diorang berdua.
*Aku meluncur keluar dari bilik aku dan terus ke bilik basuhan. Sampai je aku kat sana,aku punya terkejut memang takleh bawak bincang. Mana taknya sampai-sampai je nampak Taehyung curah serbuk pencuci baju kat Jungkook?
Taehyung: Aku cuma jijik tengok kau. So,aku taburlah sabun kat atas kepala kau. Kemas semua ni.
*Taehyung keluar dari bilik basuhan dan berselisih ngan aku,tapi dia jalan camtu je macam aku ni halimunan. Kalau dah moody,kes buta pun boleh jadi eh?
*Aku intip Jungkook yang tengah bersihkan lantai yang bersepah ngan serbuk pencuci kat tepi pintu. Tengok dia camtu,aku terfikir satu benda,bila kami akan maafkan dia?
*Perhatian aku teralih bila terdengar Jungkook kata sesuatu yang cukup untuk aku dengar dengan jelas dan buatkan aku bertambah kesal.
Jungkook: Hyung dah berubah,betul ke aku ni beban?
Flashback end~
Taehyung: Jimin. Kau nak bincang apa ngan aku?
*Pemikiran aku terhenti bila ternampak Taehyung kat muka pintu bilik aku dan terus mematikan telefon aku.
Jimin: Duduklah. Aku nak bincang perkara penting ngan kau.
Taehyung: (muka terkejut)
Jimin: Boleh tak otak tu jangan blue sangat? Kalau aku ni kunyit sekalipun,belum tentu aku nakkan kat kau. Dalam bilik ni,tak dibenarkan orang yang berotak blue. Duduk sini.
*Taehyung tersenyum petak lalu duduk kat depan aku. Dia cuma diam menunggu apa yang aku nak cerita. Aku harap dia tak kecewa.
End Jimin POV~
Jimin: Aku nak cakap satu benda ni. Tadi masa aku jaga Jungkook kat bilik tarian,dia kata yang dia mimpikan tentang kau.
Taehyung: Mimpi tentang aku? Apa dia?
Jimin: Haih... Apa yang dia mimpi tu sebenarnya satu daripada memori dia yang hilang. Ingat tak yang kau pernah tuang serbuk pencuci baju kat dia sebab dia tak settlekan baju kotor?
Taehyung: Dia mimpi tentang benda tu ke?
Jimin: Ha'ah. Aku curious sebab seingat aku,Onew kata semua memori dia yang hilang takkan datang balik. Macam mana benda ni boleh jadi?
Taehyung: Mungkin benda camtu jadi sekali je kot. Onew yang rawat Kook selama dia takde ngan kita. Mestilah dia yang paling arif sekali tentang kesihatan Kook.
YOU ARE READING
The true guilty
Fanfiction"Aku sakit hyung...Tolong aku.." -Jungkook Tak semua yang kita hajat akan menjadi kenyataan. Kadangkala,apa yang kita tidak rancang itulah yang menjadi hajat kita tanpa kita sedar. "Maafkan kami,Jungkook. Kami cuma nak kau berada dekat dengan kami s...