Taemin: So,Jungkook ada masalah apa-apa ke,Onew hyung?
*Atmosfera di ruangan bilik kerja Onew sedikit tegang akibat kesenyapan Jungkook dan keraguan Onew untuk menjawab soalan Taemin.
Onew: Kalau aku bagitau ni,jangan over react tau? Especially Jungkook. Kau jangan hilang semangat tau bila kau tahu tentang benda ni.
Jungkook: (telan air liur) Hyung bagitau je. Saya cuba untuk hadam benda tu.
Onew: Tadi aku ngan kawan sekerja aku dah habis analisis tentang masalah Jungkook ni. And... keputusannya sangat mengejutkan.
*Doktor itu menarik nafas dalam sebelum memberitahu perkara sebenar yang dia sendiri tidak sanggup untuk beritahu.
Onew: Jungkook tengah sakit. Dia ada senile migrain yang berpotensi untuk padam seluruh atau separuh daripada memori dia.
Jungkook: Mak-maknanya,saya akan nyanyuk ke?
Onew: Haih,aku tau kau kuat. Bertabah ya?
Jungkook: Patutlah saya selalu lupa step tarian ngan lirik lagu. Patutlah..
*Jungkook berusaha menyembunyikan wajahnya supaya kedua-dua penjaganya tidak melihat dirinya sedang menangis.
Taemin: (pandang Jungkook) Kalau kau nak menangis,it's okey. Aku faham apa yang kau rasa sekarang.
*Kemudian,Jungkook menjadikan bahu Taemin sebagai tempat untuk menghamburkan segala kesedihannya. Dia sedih kerana dia tertanya,kenapa harus dirinya menderita penyakit itu?
Taemin: Hyung,macam mana Jungkook boleh jadi nyanyuk? Biasanya warga emas yang selalu jadi macam ni?
Onew: Aku pun tak tau. Sebab tu aku terkejut bila aku dapat je keputusan perubatan. Aku takleh recommend Jungkook akan sihat semula,tapi risiko kehilangan memori tu boleh dilambatkan dengan fisioterapi.
Taemin: Dengar tak apa yang Onew hyung cakap? Kau takkan kehilangan memori dengan cepat. So,tak payahlah sedih sangat.
Jungkook: Memanglah risiko tu boleh dilambatkan,tapi risiko tu tak boleh dielakkan kan?
*Kenyataan itu membuatkan kedua-dua orang lelaki itu diam membisu kerana mereka sudah kehilangan idea untuk memujuk adik mereka itu.
Author POV~
*Semenjak Jungkook mengetahui bahawa memorinya akan hilang,dia kurang makan dan tidak banyak bercakap dengan sesiapa termasuklah dengan abang-abang angkatnya.
*Onew, Key, Minho dan Taemin berusaha untuk mengembalikan Jungkook kepada dirinya yang asal. Walaupun memakan masa yang lama, mereka tidak kisah kerana mereka sudah menganggap bekas idol itu adalah darah daging mereka sendiri.
End author POV~
Taemin: Minho hyung,panggil Jungkook tu makan malam! Key hyung dah habis masak!
Minho: Ne!
*Minho berjalan menuju ke bilik Jungkook yang sentiasa tertutup lalu mengetuk pintunya.
Minho: Kook-ah,jom makan malam. Key hyung dah habis masak tu.
*Seketika kemudian,pintu tersebut terbuka luas sebelum susuk tubuh Jungkook tersembul di depan biliknya. Matanya bengkak dan kulitnya pucat daripada biasa.
Minho: Neo gwaenchanha?
Jungkook: (senyum tawar) Nan gwaenchanha.
YOU ARE READING
The true guilty
Fanfiction"Aku sakit hyung...Tolong aku.." -Jungkook Tak semua yang kita hajat akan menjadi kenyataan. Kadangkala,apa yang kita tidak rancang itulah yang menjadi hajat kita tanpa kita sedar. "Maafkan kami,Jungkook. Kami cuma nak kau berada dekat dengan kami s...