eyes to eyes

209 14 5
                                    

Jungkook: Taemin hyung! (Riang)

*Lelaki itu berlari ke arah Taemin dengan senyuman yang tidak lekang daripada bibirnya. Manakala,Taemin yang berdiri di luar café itu melambai tangannya kepada si adik.

Taemin: Yeay! Uri Jungkookie dah balik! Ada kawan baru tak?

Jungkook: Dah. Tapi diorang lagi tua daripada saya. Nama diorang Leechan hyung,Nanahara hyung ngan Yeongseok hyung.

Taemin: Dari Jepun pun ada? Masa aku kerja dulu,takde pun boss ambik foreign workers.

Jungkook: Jinjja? Beruntungnya saya...

*Tanpa sengaja,Taemin terlihat satu kesan lebam pada lengan kanan Jungkook memandangkan uniform yang dipakainya berlengan pendek.

Taemin: Jungkook! Lebam apa ni?! Ada orang pukul kau ke?!

Jungkook: (tengok kesan lebam) Aniya..Tadi terjatuh waktu nak ambik perkakas. Tu yang sampai lebam lengan ni. Nasib Nanahara hyung tolong saya.

Taemin: Terkejut aku. Takut je kalau kau kena pukul ke apa. Jomlah,nanti angin pulak Onew hyung tu.

*Jungkook hanya mengikuti Taemin di sebelahnya sambil otaknya leka memikirkan sesuatu yang membuatkan wajahnya menjadi mendung.

*Sesampai sahaja di hospital,mereka berdua terus ke kaunter pendaftaran dan menyatakan tujuan mereka ke situ sebelum berjalan ke bilik kerja Onew.

Hoseok POV~

Jimin: Hachum! Doktor,saya terjangkit Covid-19 ke?

Doktor: Aniya. Encik cuma demam biasa. Pastikan cukup rehat dan makan ubat yang encik akan dapat nanti.

*Mujurlah Jimin tak sakit teruk. Tak sampai sehari,dah bersin bagai. Nasib hantar pergi jumpa doktor hari ni. Kalau esok,tak taulah sakitnya dah sampai tahap mana.

Hoseok: Suhu badan dia okey ke?

Doktor: Buat masa ni normal je. Suhu badan kawan encik 32°C. Kalau ada peningkatan,terus dapatkan rawatan.

Hoseok: Kamsahamnida. Jimin,kajja.

*Aku ngan Jimin keluar daripada bilik rawatan tu dan pergi kat kaunter ubat untuk ambik ubat Jimin. Rasanya,ada tiga jenis ubat yang dia kena telan. Sabo lah wahai mochi kukus...

Jimin: Hyung,perlu ke aku makan tiga-tiga ubat ni? Tak sedap. Kelat.

*Baru je aku nak bagi respon,aku dapat dengar suara seseorang sedang berborak yang amat sebati dalam hidup aku. Bila aku pandang Jimin, dia pun pandang aku seakan-akan dia faham apa yang aku maksudkan.

Hoseok: Suara tu macam suara...

Jimin: Jungkook!

*Apa lagi? Kami ikut orang yang kami sangkakan Jungkook yang tengah berjalan ngan sorang namja. Makin lama kami ekori dia,aku yakin bahawa orang itu adalah Jungkook.

*Dia nampak mesra ngan namja tu. Mau tak jealous aku,tapi aku tak layak untuk rasa macam tu. Kami yang buat dia jauhkan diri daripada kami berenam. Aku cuma mampu tengok dia bergembira dengan orang lain.

Jungkook: Taemin hyung,saya nak pergi tandas sekejap boleh tak? Lagipun,saya still ada masa sejam lagi sebelum masa rehat habis.

Taemin: Pergilah. Aku tunggu kat sini.

Jimin: Mwo?! Jungkook kerja?! Jungkook boleh buat apa hyung selain menari ngan menyanyi?

Hoseok: Yang tu belakang cerita. Sekarang,kita ikut Jungkook.

*Kami berdua ikut dia sampailah kat pintu tandas dan tunggu kat situ sampailah dia keluar. Kira-kira 7 minit kemudian,dia pun keluar. Aku ngan Jimin terus mengerumuni dia.

Hoseok: Akhirnya,kami jumpa kau.

Jungkook: (terkejut) Hoseok hyung, Jimin hyung. Korang buat apa kat sini?

Hoseok: Tu tak penting. Kenapa kau tinggalkan Bangtan hanya sebab kami layan kau teruk? Kenapa kau tak datang kat kami dan luahkan semuanya? Wae?!

Jungkook: Rasanya hyung ada jawapannya. Saya tak payah jawab.

*Kenapa dia guna perkataan 'saya'? Jangan kata yang dia dah anggap Bangtan sebagai orang asing. Tolonglah...

*Bila Jungkook mula melangkah tinggalkan kami,Jimin cepat-cepat menggenggam tangan kanan dia.

Jimin: Apa yang buat kau berubah sampai camni sekali? (Menangis)

Jungkook: Bangtan yang buat saya jadi macam ni! Saya sedar yang saya ni maknae! Saya sedar yang saya ni tak pernah hormat kat hyung semua! Itukan yang hyung nak dengar dari dulu lagi?!

Jimin: Mianhae. Jeongmal mianhae. Kami tau yang kami tak patut dera kau. Kami cuma nak kau ada ngan kami semua.

Jungkook: Kalau hyung tau dari awal, kenapa hyung tetap dera saya? Saya tahu yang saya tak layak disayangi. So,lepaskan saya macam sebelum ni.

Hoseok: Kau silap. Jina masih sayangkan kau. Dia sebarkan berita palsu tu supaya kau tak dicederakan abang dia.

Jungkook: Tu cerita lain,Hoseok hyung. Kalau dia tak bagitau tentang kesahihan berita tu sekalipun,perlu ke hyung layan aku macam sampah? Jimin hyung,geuman ulgo. Tak malu ke orang tengok hyung menangis camni?

Jimin: Tak. Aku takkan lepaskan kau macam sebelum ni. Tolong bagi kami satu lagi peluang.

Jungkook: ....Tak! Kalau saya bagi lagi satu peluang,hyung akan lupa semua perkara yang terjadi sekarang dan ulang perkara yang sama. Hyung janji yang hyung takkan lepaskan saya. Hakikatnya,janji tu cuma kata-kata. Jalga hyung-nim. Semoga sihat sejahtera.

*Jungkook perlahan-lahan meninggalkan kedua-dua abangnya dan bertemu Taemin di hadapan kaunter ubat sambil menunggu kedatangannya.

Taemin: Asal lambat semacam ni? Kau pergi tandas ke repair tandas?

Jungkook: Amugeosdo. Kajja! (Fake smile)

*Mereka berdua berjalan meninggalkan hospital tersebut dan Jungkook menangis secara diam-diam kerana dia mahu sahaja menyertai Bangtan semula. Tetapi,sakit yang dia tanggung akan menjatuhkan reputasi kumpulan itu.

*Pada masa yang sama,Hoseok berusaha untuk memujuk Jimin yang tidak boleh move on dengan kejadian yang berlaku sebentar tadi. Adiknya kelihatan sangat serabut dan histeria.

Hoseok: Jimin-ah,aku tahu susah untuk kau terima semua benda yang dia cakap. Dia tak maksudkannya.

Jimin: Aku yang buat dia jadi camtu! Dia dah berubah hyung! Dia dah berubah...

*Tiba-tiba,Jimin pitam di situ kerana suhu badannya meningkat secara mendadak dan kondisinya itu membuatkan Hoseok panik lalu menjerit meminta pertolongan.

The true guiltyWhere stories live. Discover now