epilog

200 16 0
                                    

Author POV~

*Tiga minggu kemudian,Taemin dan Jungkook sudah pun dikeluarkan dari hospital dan seperti yang polis maklumkan kepada mereka,Taemin menjalani hukuman penjara seumur hidup-eh,lima bulan!😆

*Disebabkan perkara itu,Bangtan sering melawat Onew,Key dan Minho sebanyak sebulan sekali. Tetapi mereka bertujuh tidak pernah melawat Taemin di penjara kerana dia tidak mahu Jungkook melihatnya sebagai seorang penjenayah.

*Bila cakap tentang Bangtan,pastilah ada berita tentang Jungkook jugak. Selepas dikeluarkan dari hospital, Jungkook masih perlu berehat selama sebulan setengah untuk memastikan kesihatannya betul-betul terjamin.

*Semenjak kes perihal Namsuk sudah ditutup,hubungan antara Bangtan dan Shinee semakin rapat. Begitulah hari-hari mereka sehinggalah pada suatu hari...

End author POV~

Hey,stob it! Hey,stob it! (Ringtone phone)

*Jungkook mencapai telefon pintarnya lalu mengangkat panggilan tersebut.

Jungkook: Annyeonghaseyo. Nuguseyo?

???: .....

Jungkook: Encik ni bisu ke pekak? Cakaplah.

???: (Mengeluh) Sampai hati kau kata camtu. Aku dahlah baru keluar dari penjara,dah kena hina.

Jungkook: Taemin hyung! Bila keluar?! (Excited)

Taemin: Semalam. Kau tak check ke tarikh? Dah 5 bulan wei!

Jungkook:. Yelah! Saya menunggu sampai tak sedar masa berlalu.

Taemin: Patutnya yang menunggu tu rasa masa tu berlalu sangat lama. Apapun,hyung aku ada buat makan-makan. Ajak sekali hyung kau tu.

Jungkook:Bangtan tu kan abang hyung jugak.

Taemin: Jin hyung je hyung aku. Yang lain semua bawah aku. Kau bagitaulah diorang nanti. (Putuskan talian)

*Apabila talian itu sudah diputuskan, Jungkook segera berlari ke arah enam orang abangnya dengan sangat ceria.

Jungkook: Hyung! Taemin hyung dah keluar penjara! Diorang ajak kita makan-makan kat rumah diorang!

Namjoon: Jinjja?! Sekarang dah pukul 7 malam. Wei,cepat bersiap! Kita sampai sana pukul 8 malam!

Seokjin: Yeay! Aku takyah masak hari ni!

Jungkook POV~

*Excitednya hyung-hyung aku hari ni. Jarang betul nampak Namjoon hyung cam kanak-kanak riang. Aku pun kalau boleh nak menggila jugak,tapi kena cover lah. Habis macho aku hilang.

End Jungkook POV~

*Pada pukul 7:50 malam,Shinee masih menunggu kedatangan kawan mereka Bangtan di ruang tamu sambil menonton televisyen.

Key: Taemin,kau bagitau tak diorang kita start makan-makan pukul berapa?

Taemin: Tak. Minho hyung tak bagitau pun bila startnya.

Minho: Patutnya kau yang kena tanya. Takkan nak harap aku je?

Taemin: Hyung tak payah nak politik sangat. Onew hyung dah bagitau tu, bagitaulah kat orang lain sama. Tak payah 'jual ikan' sangat! (Selfish)

Onew: Sebelum aku kunyah kepala korang ni,baik korang diam. Sendiri punya silap,pandai-pandailah tanggung.

Taemin: Bukan salah aku hyung tak bagitau maklumat dengan jelas. Minho hyung yang salah sebab dia ni berahsia sangat.

Minho: Neo..!

Key: Aku tersepit kat tengah-tengah ni! Lu orang mau memekak,blah lah!

Taemin: Shut your f*-

The true guiltyWhere stories live. Discover now