Ela Öztürk
Fadime Hanımın sorusunun neden olduğu sessizlik git gide odadaki gerilimi arttırırken yerimde kıpırdandım.
Nasıl ve nereden başlayacağımı bilemediğim için bakışlarımı sevdiğim adama çevirdim. Ömer sıcacık bakan mavişleriyle sakinleşmemi sağlasa da lafa başlayacak kadar cesaretim yoktu.
"Ela, arkadaşım Alp'in eşi Rüya'nın çocukluk arkadaşı. Bir akşam onlar Ela'ya yemeğe giderken beni de çağırdılar öyle tanıştık." Ömer'in açıklaması ile derin bir nefes aldım.
Sevdiği adamın ailesi tarafından beğenilmek isteyen yanım oldukça endişeliydi.
"Yenge başka arkadaşınız yok mu sizin? Mümkünse senin ve Rüya yengenin karışımı bir şey olsun." Ali'nin esprili sorusu ile ben gülerken Fadime Hanım keskin bakışlarını oğluna çevirdi.
"Daha çok sohbet ederiz şimdi bırakında dinlensinler. Bende o arada sofra kurayım. Yoldan geldiniz açsınızdır." Rabia abla hızla konuşurken ayaklanmıştı.
"Harika olur yenge acıktım vallahi." Ömer karnını tutarak konuşurken sessiz kaldım.
"Bende yardım edeyim." Dediğimde Rabia abla bana döndü.
"Yok kuzum siz dinlenmenize bakın. Hatta çıkıp odanıza yerleşin. Ömer senin odanı Ela için hazırladım. Sen de Ali'nin odasında kalırsın."
"Benim yüzümden kimse odasından olmasın." Derken kendimi huzursuz hissettim.
Hem Ömer'i hem de Ali'yi odasından etmiştim.
"Senin için kapıda da yatarım yengeciğim. Hadi gel sana eşlik edeyim." Diyen Ali ayaklandığında bende kalktım.
Yanımda oturan Aras da hızla kalkıp elimi tuttuğunda gülümsedim. Ali yanıma gelip kolunu omzuma sardı ve beni salonun çıkışına yönlendirdi.
"Şuri buraya benimle geldin unutma istersen!" Ömer öfkeyle konuşurken kıkırdadım.
"Ben iki yakışıklı tarafından kaçırılıyorum Ömer." Cevabım ile Ömer homurdanırken Ali ve Aras gülmeye başladı.
Odadan çıktığımızda direkt merdivenlere yöneldik. Ali çıkmadan önce abisinin ve benim valizimi kenardan aldı.
"Alayım ben valizimi." Desem de bırakmadı.
"Ben hiç yengeme valiz taşıtır mıyım? Centilmenlik kurallarına aykırı." Merdivenlerden çıkarken Ali'ye içimin ne kadar ısındığını düşündüm.
Daha yeni tanışmamıza rağmen şimdiden Ali'yi çok sevdim.
"Ela sen kaç yaşındasın?" Aras'ın sorusu ile ona döndüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mefhum
General FictionBen Ela... Daha küçücük yaşında hayatın nasıl bir şey olduğunu bilmeden kimsesizliğe mahkum edildim. Yalnızlık ve sevgisizlikle büyütüldüm. Tam her şeyin değiştiğine inandığım, sevileceğimi sandığım anda bir kez da parçalara ayrıldım. Ama bu kez öyl...