Ela Öztürk
Mutfağa giden Rabia ablaya yardım için bende peşinden giderken aklım arkada kaldı.
Ömer'i o kızın yanında yalnız bırakmak istemesem de aklımı toparlamak için beni abluka altına alan bakışlardan uzaklaşmalıydım.
Mutfaktan içeri girdiğimde Rabia abla kendi kendine söyleniyordu. Ağzının içinden konuştuğu için ne dediği anlaşılmıyordu.
"Hayurdur eltucuğum?" Konuşmamla bakışları bana döndü.
Şive yapmam hoşuna gitmiş olacak ki kahkaha attı.
"Oyyy nenem eltum ne güzel konişiyi." Bende gülmeye başlarken yanına gidip yapılacak bir şey var mı diye kontrol ettim.
"Abla sen iyi misin sinirli duruyorsun?" Dediğimde omzunu silkip bakışlarını kaçırdı.
"İyiyim kuzum sadece Ayşegül'den pek haz etmiyorum." Dediğinde kaşlarım havalandı.
Rabia ablayı biraz tanıdıysam durduk yere biri için bu sözleri sarf etmezdi.
"Aranızda bir şey mi oldu?"
"Hayır ama sevmem. Ne demek istediğimi sende anlarsın." Dediğinde sessiz kaldım.
Sanırım neler döndüğünü kendim keşfedecektim.
Rabia abla çayları doldururken bende isteği üzerine fırının içinde duran kurabiyelerden tabağa koydum.
Birlikte bahçeye çıktığımızda Fadime Hanım ve Nimet Hanım sohbet ediyordu. Ali, Ömer ve Osman abi de kendi içinde bir konu konuşuyordu.
Ayşegül ise hala sevdiğim adama arsızca bakıyordu. İçimden yanına gidip;
"Sen kime bakıyorsun?" Demek gelse de kendimi frenledim.
Fevri davranıp Ömer'i mahcup edecek bir harekette bulunmamalıydım.
"Geldin mi şuri?" Ömer parlayan gözleriyle bana bakarken huzurla gülümsedim.
Sevdiğim adamın gözleri benden başkasını görmüyorken gereksiz kıskançlığa girmemeliydim.
"Aras, Gonca gelip kurabiye alın." Rabia ablanın seslenmesiyle çocuklar koşarak yanımıza geldi.
Aras amcasının kucağına çıkıp Ömer'in üzerinden benim yanıma geldiğinde yüzü asılan sevgilimle kıkırdadım.
"Ela sen amcamla değil hep benimle otur olmaz mı?" Derken parlayan gözlerine baktıktan sonra eğilip yanaklarımdan öptüm.
"Olur yakışıklım sen iste yeter ki."
"Anne duydun mu Ela beni yakışıklı buluyor." Diyen Aras tişörtünü düzeltirken biz gülmeye başladık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mefhum
Ficción GeneralBen Ela... Daha küçücük yaşında hayatın nasıl bir şey olduğunu bilmeden kimsesizliğe mahkum edildim. Yalnızlık ve sevgisizlikle büyütüldüm. Tam her şeyin değiştiğine inandığım, sevileceğimi sandığım anda bir kez da parçalara ayrıldım. Ama bu kez öyl...