Belki de Tanrı; uygun kişiyi tanımandan önce yanlış kişilerle tanışmanı, onu tanıdığında minnettar olman için istedi.
Gabriel Garcia Marquez
JASON
Yanımdaki taburede oturan sarışın, dişiliğini sonuna kadar kullandığı halde, inatla tüm kurlaşma çabasını boşa çıkardığım için olsa gerek, arkadaşlığımdan sıkılmış olacak ki, pes bir nefes verip adamlığıma sövdükten sonra taburesini çevirip sahnedeki gösteriyi izlemeye karar verdi.
Tek bir spot ışığının altında siyahi güzel bir kadın; piyano başındaki başka bir siyahi adama, gırtlaktan, ağır tempolu, hoş bir şarkıya eşlik ediyordu. Parmaklarımla sardığım bardağa aynı tempoyla vurmaya devam ettim.
Tam o sırada başımı çevirmeden diğer yanımda bir hareketlenme hissetmiştim.
"Bu saatte kıçımı sıcacık yatağımdan çıkartıp buraya getirttiğine göre, önemli bir sebebin olsa iyi olur. Carol fark etmeden geri dönmek istiyorum."
Nihayet beklediğim adamın gelmesiyle rahat bir nefes alarak sessizce elimdeki bardağı işaret ettim ve bir içki alıp çenesini kapamasını diledim. Şu anda kendimi tamamiyle melodilere kaptırmış haldeydim.
Lucky yanıt vermeyeceğimi anlayınca bıkkınlıkla, "Ne içiyorsun, bari onu söyle?" diye sordu.
Bardağımı eğip içindeki kehribar rengi sıvıyı gösterdim.
"Tamam," diyerek siparişini bekleyen barmene, "bana da aynısından bir duble," dedi. "buzlu olsun."
İçkimden sakin bir yudum almadan önce dudaklarım alayla yukarı kıvrıldı. Ona ne zamandan beri viskisini sulandırılmış içtiğini sormak istiyordum ama henüz konuşmaya hazır değildim. Belki bir bardak daha ve sonra...
Lucky yüzümdeki yargılayan ifadeyi kaçırmamıştı. Bardağını tezgahtan ona kaydıran adama teşekkür ettikten sonra, "Ne var?" diyerek hayretle kaşlarını kaldırdı.
"İçkime ağız yamultmaya hakkın olduğunu mu düşünüyorsun gerçekten? Evli olduğum ve evde beni bekleyen senden daha acımasız ama harika bir karım olduğunu unutuyor olmalısın. Henüz evli olmayabilirsin Jason ama inan bana aynısı senin için de geçerli dostum. Mazeretin ne olursa olsun eve zil zurna sarhoş döndüğün hiç bir gece, sevdiğin kadın tarafından hoş karşılanmayacağını sana garanti ederim."
Alçak herif, şimdi de topu bana attığı için pis pis sırıtıyordu.
Lucy'yi ardımda bıraktığımdan beri midemi sıkıştırıp duran düğümün yeniden boğazıma doğru tırmanmaya başladığını hissettim. Demirden bir el gırtlağımı sıkmadan önce içkimi kafama dikerek onu geri göndermeyi denedim, sonra da tazelemesi için bardağımı barmene gösterdim.
"Hey hey! Biraz yavaşla bakalım."
Lucky somurtarak barmene kaç bardak viski içtiğimi sordu. Sesi endişe doluydu.
Ona aldırmayarak tazelenen bardağımdan hızlı bir yudum daha alınca bu kez yorumları daha çok çözmeye çalıştığı bir denklemin aşamalarına dönüştü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CEHENNEMDEN DÖNÜŞ (Araf Serisi-2)
Mystery / ThrillerBir Sage Taylors Romanı... SAHTE CENNET devam kitabıdır. Lucy ve Jason'ın hikayesi kaldığı yerden devam ediyor... Oyuncular Victoria Lee & Thomas Beaudoin Y. T.: 01.08.2019