Hey!
Bunga berpaling. Danish menghampiri bunga berada di luar kelas itu. Mampus aku!
"Pergi mana tadi?" Tanya danish perlahan tapi tegas. Bunga diam. Bunga sudah jangka perkara ini akan berlaku, buktinya danish datang.
"Baru lepas rehat sekarang nak masuk kelas, kenapa?" Bunga melilau sekeliling, menghilangkan rasa gugupnya.
Danish berpeluk tubuh. Merenung tajam arah bunga.
"Asal tak tunggu aku tadi? Aku dah cakap kan rehat sama sama. Kenapa kau tak tunggu aku." Kata danish kecil hati. Dah beritahu awal kut nak rehat sama sama ini tidak seronok rehat dengan maya dengan piya. Bunga serba salah melihat perubahan wajah danish.
"Sorrylah, aku lapar gila tadi. Kau tu lambat sangat aku tinggal ajelah." Jawab bunga selamba.
Danish masih kecil hati.
"Kau dah makan?" Tanya bunga pula. Danish mengeleng kepala
"Asal tak makan? Kau buat apa time rehat?" Soal bunga bertubi tubi. Kadang kadang bunga sendiri tak faham perangai danish walaupun danish ini merupakan kawan baiknya. Kawan dari sekolah tadika lagi ok,
"Aku isap rokok" Terbuka luas mulut bunga mendengar bicara danish sebentar tadi. Memang nak kena danish ni.
Bunga mencubit lengan danish sekuat hati!
"Sakitlah!" Lengan diusap boleh tahan juga cubitan perempuan ni.
"Padan muka! Kita putus kawan!"
Danish pantas mengengam jari jemari bunga erat. Bunga pula terkesima atas buatan danish saat ini, debaran makin terasa di hati bunga. For the first time seumur hidup bunga ini kali pertama jantungnya berdebar.
Danish merenung tajam arah bunga.
"Aku tak suka kau cakap macam tu, kau buat hati aku terluka ah." Luah danish jujur.
Sejak bila pula mamat ni jadi sweet stalker ni kalau selalu asyik jadi garang macam harimau aje memanjang.
"Mengarutlah kau ni! Aku tak cakap apa apa pun." Nafi bunga
"Kau nak putus kawan dengan aku?" Soal danish serius
Bunga menghela nafas panjang.
"Tak." Jawab bunga jujur
Senyuman dibibir danish mula kelihatan
"Tapi!"
"Apa?"
"Janji kau takkan merokok or buat benda aku tak suka. Sekali lagi kau buat kita betul betul putus kawan. Faham danish?" Danish mengangguk
"Kalau kita putus kawan apa susah kita bercintalah." Usik danish nakal. Kening diangkat berkali kali, bunga tayang muka meluat.
"Taknak!" Tolak bunga mentah mentah
Danish masih tidak melepaskan gengaman
"Jual mahal!"
"Buat apa jual murah kalau boleh jual mahal." Bidas bunga sinis
Pipi bunga jadi mangsa cubitan danish. Bunga segera menepis tangan danish. Tahulah pipi aku ni tembam.
"Pandai menjawab. Aku kaya so berapa kau nak?" Tanya danish sekadar bergurau
Bunga berfikir sejenak.
"1 juta hm or maybe 10 juta." Jawab bunga dah biasa sangat bergurau macam ni
"Taknak buat girlfriend ah mahal macam ni." Bunga senyum kemenangan.
Danish pula sembunyikan senyuman misterinya.
"Nak buat bini terus!" Danish melarikan diri dan dikejar oleh bunga dan bermulalah sesi kejar kejaran.
Bersambung...
Best tak?!
YOU ARE READING
Rain After I Meet You✔
RomanceApabila Cinta Mula Berputik Rahsia Terbesar Terbongkar Akibat Kekecewaan Dalam Jiwa "Nur Bunga Binti Firdaus... Aku ceraikan kau dengan talak satu."-Danish Fakri Namun Rahsia Yang Tersimpan Adalah Kisah Silam Yang Pernah Menjadi Kenangan Terindah. N...