Episode [36]

2K 54 1
                                    

Pagi itu seperti biasa sarapan di sediakan di atas meja dan menunggu sang suami untuk menjamah! Excited sangat sebab hari ni kita masak nasi lemak favorite suami kite!

Cuma.. Bunga hairan semalam danish macam lain sikit. Tak macam selalu tiap malam mesti akan kiss dia dulu tapi semalam bukan setakat tak kiss peluk pun tak ada danish cuma kiss perutnya je lepas tu tidur. Terkilan? Mestilah tapi mungkin danish penat kut jadi dia kena cuba faham. Sebab tu dia sediakan sarapan special untuk suami nya!

Bunga mengusap perut nya sambil tersenyum kecil. Tiba tiba bunga rasa sesak nafas. Ya allah! Bunga duduk dada diusap berkali kali.

"Ya allah. Kenapa dengan aku ni." Bisik hati bunga takut. Tolonglah jangan jadi apa apa buruk pada aku sekarang.. Aku tidak ingin kehilangan anak aku.

Bunga segera bangun bila melihat kelibat danish. Dia taknak danish risau cukuplah danish jaga dan sayangi diri nya.

Senyuman manis di ukir di bibir walaupun hati nya risau.

"Awak, Ha--

Pantas danish memotong.

"Hari ni saya breakfast dekat office. Assalamualaikum." Terus danish berlalu meninggalkan bunga. Bunga memandang danish hingga kelibat nya hilang.

Tak semena airmata bunga mengalir. Apa salah aku? Kenapa danish layan aku acuh tak acuh?

Nasi lemak di pandang sayu. Bibir di ketap bersama airmata.


ΔΔΔΔΔΔΔ

10 misscall from sayang
5 messages from sayang

Danish menarik nafas panjang sebelum menekan butang off. Tak tahu kenapa hati nya sakit! Amat sakit! Kenapa mesti rizal? Tak ada ke dalam dunia ni manusia lain selain rizal selamatkan bunga? Tapi aku tak patut layan bunga macam tu.. Bunga mesti rasa terabai. Ya allah suami jenis apa aku ni? Melayan bunga dingin tanpa bunga tahu salah apa.

Ahh!!

Danish menjerit sekuat hati. Serabut otak nya memikirkan semua ini. Aku cuma taknak kehilangan bunga.. Bunga satu satu nya kunci hati aku. Mata di pejamkan kenangan yang meragut fikiran nya itu melayar semula..

Imbas kembali...
Bunga!

Gelak tawa mereka berdua terhenti tatkala ada menjerit nama bunga. Yang paling mengejutkan orang itu ialah rizal. Bunga memandang danish hairan. Danish mengangkat bahu tanda tak tahu apa apa. Eh yang mamat ni dah kenapa tiba tiba jerit nama bunga.

"Hai bunga." Sapa rizal wajah di maniskan walaupun menyampah dengan kehadiran danish di situ. Danish diam. Bukan ke mamat ni tidur tadi? Asal boleh sampai kelas bunga pula? Eh yang engko pun satu danish tak reti duduk diam dekat kelas ko nak juga rehat kat kelas bunga.

"Hai." Balas bunga kekok. Danish julingkan mata nya. Bunga menahan gelak. Bukan rizal nampak pun sebab danish duduk membelakang bunga di depan danish dan si rizal berdiri di belakang danish.

"Awak dah makan?" Tanya rizal tidak pedulikan kewujudan danish

"Dah. Saya dah makan dengan kawan baik saya ni." Sengaja bunga tekankan perkataan 'kawan baik' terpapar wajah tak puas hati danish. Bunga jelirkan lidah pada danish. Manja bukan?

Rizal senyum sinis. Kawan baik? Hahaha kena friendzone ke brooo!

Seraya danish mencuit hidung bunga. Sengaja buat macam tu supaya si rizal ni blah!

Rain After I Meet You✔Where stories live. Discover now