Episode [30]

2.7K 58 3
                                    

Beberapa Hari Kemudian...

Danish!

Automatik danish duduk tegak dari baringan nya setelah mendengar suara isteri melaung nama nya. Aduhmak! Macam mana aku boleh tidur pula ni? Habislah!

Sepintas kilat danish berlari menaiki anak tangga ke bilik mereka.

"Ya sayang?" Soal danish blur

Masam sungguh wajah si isteri memandang si suami.

Danish perlahan lahan menuju arah bunga duduk di birai katil itu.

"Kenapa ni sayang?" Bulat mata bunga memandang arah danish

Danish selamba duduk disebelah bunga. Dah kenapa bini aku pandang aku semacam ni? Aku ada buat salah ke?

Bunga berpeluk tubuh. Nampaknya danish dah lupa perjanjian mereka tempoh hari or maybe danish buat buat lupa!

"Apa sayang sayang? Dah lupa ke perjanjian kita?" Danish cuba mengembalikan ingatan nya ah maklumlah baru bangun tidur

Tiba tiba.... Ingatan danish beransur pulih.. Alamak!

Imbas Kembali..

"Sayang." Panggil danish lembut.

Bunga ternganga. Danish ke ni? Ya allah.

Danish meluru laju dan memeluk erat tubuh isteri nya. Sungguh dia rindukan bunga hampir mati dia rindukan bunga! Kalau bukan sebab excident waktu itu pasti dia memujuk bunga pada hari itu juga! Namun keadaan tidak mengizinkan.

"Saya rindu awak sayang... Saya minta maaf." Pinta danish sayu di cium berkali kali ubun ubun bunga. Bunga seperti batu tidak memberikan respon apa apa.

Bunga meleraikan pelukkan itu. Bukan dia tak rindu bukan juga tidak sayang tapi.. Hati masih berdarah mengenangkan sesuatu yang menghiris hati. Cinta pasti nya ada tapi dia tak akan berlembut lagi seperti dulu sehinggalah waktu nya tiba.

Kedua pipi bunga dipegang lembut. Pandangan bertaut masing masing melafazkan rindu melalui mata namun dia masih mahu menafikan dan ego!

"Dah lah danish. Baliklah saya taknak awak ada dekat sini!" Tegas bunga memalingkan wajah nya ke sebelah. Padahal hati terseksa?

Danish mengeleng berkali kali. Dia datang dia mahu memujuk isteri nya tak kira cara apa sekali pun!

Pergelangan tangan bunga di paut

"Sayang.. Saya tahu silap saya susah awak nak maafkan. Tapi saya akan lakukan apa saja untuk awak maafkan kesilapan saya please... Saya merayu tolong maafkan saya." Danish tunduk dicium sekilas tangan bunga. Ya allah lembutkanlah hati isteriku.

Ingin di usap rambut danish tapi ego menghalang untuk dia lakukan semua itu. Jauh di sudut hati timbul satu idea nakal di fikiran bunga. Agak agak kejam tak idea dia ni? Rasa nya tak!

"Danish." Panggil bunga tidak kasar tidk juga lembut. Danish mendongak laju. Eh bunga dah lembut hati ke?

"Sayang dah maafkan saya? Sayang nak terima semula saya dalam hidup sayang?" Teruja danish senyuman lebar terukir manis

Mati senyuman manis danish bila bunga mengeleng. Alahai baru hati nak bersorak bahagia! Di tukar pula dengan keseksaan. Agaknya ini adalah hukuman dia kerana melukakan hati isteri nya.

"Awak sanggup lakukan apa saja untuk saya maafkan awak?"

Tanpa ragu ragu danish fakri mengangguk.

Bunga menyimpan senyuman misteri dalam diam. Hehehe macam seronok pula permainan ni.

"Mulai esok. Kita akan jadi suami isteri seperti dulu.. But...

Lah ada 'but' pula

"Bahaskan diri kita macam dulu dulu." Kata bunga angkuh. Hampir tersembur mata danish. Eh eh bini aku ni biaq betui!

"Saya.. Sayang dah tahu?"

"Yes!" Danish menghela nafas panjang nampak nya danish akan berdepan dengan 2 bunga versi lain!

"Ok." Danish akur demi bunga dia sanggup lakukan apa saja.

Back To Realiti..

"Perlu ke?" Rengek danish manja

Eleh eleh! Mamat ni saja nak goda aku kan. Aduh tak boleh bunga! Kau tak boleh tunduk dengan pujuk kan danish.

"Ok. Esok hantar saya ke rumah abah then lepas saya bersalin kita ce--

"Okok!" Motong danish. Ish suka sangat ugut orang.

Bunga senyum sinis. Seronok nya buli danish. Sorry awak saya cuma nak awak hargai saya.. Please bertahan.

"So... Hari ni aku nak makan tomyam! Kau masak kan untuk aku?" Soal bunga mainan sudah bermula! Sebenar nya lidah kekok nak sebut 'aku kau' tapi tak apa ini adalah salah satu untuk kenakan danish!

Danish terkelu. Mak oi! Aku rasa lidah aku dah tak reti nak panggil 'aku kau' dengan orang lain boleh lah tapi kalau dengan bunga.. Rasa lain pula. Dulu mungkin biasa tapi itu dulu sekarang lain.

Tengkuk di garu garu gementar rasa diri ini dengan bunga versi lama

"Dengar tak?" Perkataan di tekan

"Sayan.. Ermm. Ok turun dulu dah masak hmm panggil. Bye!" Setelah danish sudah keluar dari bilik. Meletus tawa bunga. Kelakar nya danish.. Aduhg

Perut bunga terasa bergerak gerak.

"Baby... Kena ikut cakap mama ok.." Perut di usap penuh kasih sayang. Tak sabar nak ada baby!

ΔΔΔΔΔΔΔ
Tak sampai sejam pun untuk siapkan tomyam tak pedas dan air suam untuk isteri tercinta nya. Bab masak masak ni memang kepakaran danish tomyam tu apalah saja macam masak kacang je. Aip angkuh benor mu ni danish.

Makanan di hidangkan di atas meja dengan susunan rapi. Ohya sekarang danish dan bunga tinggal di kondonium yang baru di beli danish sebab danish hanya mahu dia dan bunga tanpa ada ganguan. Cehh.

Danish termenung sejenak. Sampai bila bunga nak teruskan perang dingin? Keluh lidah nak cakap kasar macam tu dah lah bunga mengandung. Tak terkejut budak dalam perut tu mama papa dia ber 'aku kau' tapi kalau tak cakap kang bunga merajuk pula minta hantar rumah abah. Haish kusut!

"Hah hah! Suka termenung." Sergah bunga di belakang danish. Danish menoleh belakang. Terpancarlah wajah cantik berseri seri milik isteri nya.

Danish senyum nipis

"Duduklah. Semua dah siap." Arah danish lembut. Tangan bunga di raih dan kerusi di buka untuk bunga. Jantung bunga berdetak laju. Sweet nya laki aku ni.

Bunga pura pura tenang walhal dalam hati rasa nak meletop! Baru sehari belum seminggu lagi! Banyak nya dosa aku sebab paksa danish buat itu ini.

"Kau tak makan?" Soal bunga setelah 3 suapan selamat di telan baru nak tanya danish

Danish hanya tersenyum. Aku tanya boleh pula mamat ni senyum kan.

"Tak lapar?" Soal nya lagi risau juga danish tak makan dah malan kut!

Sekali lagi soalan itu di biarkan sepi hanya sepasang mata memandang penuh cinta pada si isteri.

Aduh danish ni aura lain macam! Nak telan ayam ni pun rasa nak tercekik bila danish dok pandang pandang.

"Ohya. Satu hari aku tak dengar pun kau caka--

"Lapar pula hmm nak makanlah." Bunga ni spoil betul lah baru nak feeling feeling pandang dia.. Ish tak habis habis dengan perjanjian tu. Senang nya bibir ungkap perkataan itu bagi aku itu satu peryeksaan tau!

Bunga mencebik.

"Saja lah tu nak mengelak. Makanlah!" Amboi garang betul bunga ni sejak mengandung hmm lagi geram ni!

"Ok sayang." Jawab danish selamba.

Terbuntang luas bunga. Aip aip

"Ngada!" Jelingan tajam di lemparkan pada danish. Huhu bahagiaaaaaaaa

Bersambung...

Rain After I Meet You✔Where stories live. Discover now