Episode[11]

1.7K 77 1
                                    

AWAK buat apa dekat sini?

Ternaik sebelah kening danish disoal begitu. Penat penat aku drive 2 jam dari bandar sampai sini, soalan ini aku dapat?

Sebenarnya bunga masih stress dengan azmi dan keliru pada bunga rose tersebut? Aku dah gila ke?

"Taknak jemput aku duduk dulu ke?"Soal danish sinis. Bunga diam.

Dengan perasaan geram. Danish labuh punggung sebelah bunga sejarak 2 meter. Weh rindu berat ni boleh tak layan dia elok elok?

Danish memandang bunga. Begitu juga bunga.

"Kau ada masalah ke?" Patutkah aku beritahu danish perkara tadi tu? Kang nanti dia fikir aku ni gila pula.

Bunga mula ukir senyum kecil.

"Tak ada apa. Saya cuma penat." Bohong bunga. Dia mengambil keputusan untuk tidak memberitahu danish perkara itu dia taknak danish fikir dia gila.

Danish faham keadaan bunga saat ini. Yang danish ni pula macam budak budak tak bertolak ansur betul main marah aje dekat bunga.

Tangan bunga yang penuh pasir itu diambil dan  di usap lembut untuk menghilang pasir tersebut. Lembutnya lahai tangan bakal bini aku ni.. Hehek!

Bunga hanya memerhati. Bahagia? Ya dia bahagia sangat danish layan dia bak puteri kayangan. Allahu jauhnya aku fikir.

Sesekali danish meniup niup tangan bunga.

"I'm sorry." Pinta danish ikhlas.

Bunga dalam kebingungan. Sorry untuk apa?

"Sebab marah kau tadi, aku tak niat pun nak marah marah kau. Tapi aku cemburu bila kau gelar azmi abang dengan aku awak awak. Sakit hati aku." Terus terang danish tanpa berselindung lagi. Danish memang begitu apa dia rasa dia akan luahkan.

Oh... Patutlah tiba tiba marah. Aduhai dah tua pun still nak cemburu.

"Saya minta maaf juga. Sebab saya dah biasa gelar dia macam tu dari saya remaja lagi. Saya harap awak faham dan tak marah kalau kalau saya tergelar macam tu lagi." Sejak umur 17 lagi bunga sudah terbiasa mengelarkan azmi dengan panggilan Abang memandangkan azmi tua 3 tahun darinya.

Danish mengangguk faham. Walaupun sebenarnya masih cemburu takpe dia percayakan bunga 100%. Trust is more important

"Jadi yang awak call saya tadi tu memang awak dah ada dekat sini." Bunga memulakan cerita setelah danish selesai membuang segala pasir di tangnnya. Sweet!

Danish angguk kepala. Masa bunga calling dengan azmi pun dia dah memerhati bunga dari kereta. Saja taknak turun.

"Aku tengok kau ni pucat semacam aje. Jom ah aku hantar balik." Ajak danish. Macam mayat hidup dah aku tengok bunga ni.

Bunga setuju dengan danish. Badannya juga terasa lemah saja. Entahlah mungkin sebab penat sangat berkerja.

Kalau dulu danish rela dalam terpaksa ingin membukakan pintu untuk bunga tapi sekarang dengan seluruh jiwa raganya dengan rela hatinya danish membuka pintu untuk bunga. Sayang sangat sampai kepala bunga pun di lindungi.

Bunga terkejut berok apabila danish dekat sangat dengannya. Pandangan mereka bertaut. Setelah memakaikan bunga seltbeat danish kembali duduk dan berlagak tenang. Fuh! Sikit lagi..

Keadaan menjadi sepi.

"Kau ok tak ni?" Tanya danish setelah keretanya sudah keluar dari kawasan kebun.

"Ok." Jawab bunga ringkas.

Danish memandang bunga sekilas. Apalah yang difikirkan wanita ini jauh sangat termenung.

Rain After I Meet You✔Where stories live. Discover now