Episode [34]

1.9K 58 0
                                    

"Danish bangun!"

Jeritan isteri nya dibiarkan. Entah mengapa matanya berat hendak buka. Ngantuk sangat.

Bunga menghembus nafas panjang sambil mengusap perut nya. Rasa geram pun ada liat benar danish ni nak bangun. Dah pukul 10 pagi kut! Tak kerja ke dia ni.

Bahu danish di cuit.

"Sayang... Pleasee bagi saya 10 minit then saya bangun." Mata dibuka sedikit memandang wajah indah bunga. Bunga tanpa tercalit senyuman berlalu dari ruang tamu. Taknak bangun sudah!

Selang beberapa minit danish membuka luas mata nya dan duduk tegak.

"Macam mana aku ada dekat rumah? Apa dah jadi semalam?" Maklumlah baru bangun tidur otak lambat sikit nak berfungsi

Rambuk di kuak ke belakang. Lagi satu bunga.. Ya kenapa bunga macam takde mood? Aku ada buat salah ke? Alahai apa dah jadi.

Danish bangkit mencari bunga. Baru saja danish hendak menuju ke bilik tiba tiba dia terdengar sesuatu di dapur. Oh bunga tengah masak.

Danish tidak menegur takut menganggu jadi dia hanya jadi pemerhati saja. Tak lama lagi anak aku lahir ya allah aku bersyukur dengan nikmat ini terima kasih ya allah.

Api di tutup lalu bunga berpaling. Terkejut sikit bunga bila danish berada di sini. Pandai pula bangun sendiri.

"Awak?" Tegur bunga

Hilang bayangan yang indah tadi hanya wajah indah isteri nya sekarang di hadapan nya. Danish senyum manis walaupun muka baru bangun. Tapi hilang manis nya bila bunga selamba mengalihkan pandangan dari nya. Eh apakes?

Danish terkilan tapi dia ketepi kan semua itu. Danish faham isteri nya. Pasti ada sesuatu tidak kena.

"Makanlah." Kata bunga perlahan. Macam nak taknak je bini aku ni cakap. Danish labuhkan punggung kerusi bertentangan bunga. Seperti biasa bunga akan siapkan itu ini. Danish hanya perlu makan saja.

Melihat pinggan bunga kosong danish bersuara.

"Sayang tak makan?" Tanya danish risau

Bunga diam seketika sebelum mengeleng lemah.

"Kenapa?" Tanya danish lagi

Eh dia ni boleh tanya pula macam tu.

"Saya tak lapar. Lagipun semalam saya makan banyak. Yalah saya makan sorang kan kenyanglah." Hujung kata bunga seperti menyindir. Ikutkan hati nak aje masuk bilik tapi dia kena hormat danish kan suami nya tak eloknya kalau buat perangai macam tu.

Dup! Danish terpanah. Mak oii bunga dah bagi hint! Ermm nampak nya isteri aku merajuk.. Macam mana ni.

"Makanlah. Saya nak kemas baju." Seraya bunga bangun membawa perut yang sudah memboyot ke depan. Susah juga kadang kadang nak berjalan ke sini ke sana walaupun dalam rumah. Rasa penat tu cepat sangat datang.

"Kemas baju?" Soal danish sendiri, jangan jangan bunga nak lari lagi?? Ohno!

Sebelum mengejar bunga. Danish mengambil tudung salji menutup makanan. Misi untuk memujuk cik bunga!


ΔΔΔΔΔΔΔ
"Saya akan hantar. Baik bos." Panggilan di matikan. Melina duduk semula. Kenapa agak nya danish nak tengok cctv kelmarin? Oh ni mesti sebab zalikha. Jagalah minah tu sampai je record ni dekat boss memang bye bye lah zalikha tu.

Ingin menghubungi amri bahagian cctv. Tapi terbantut bila dia disapa seseorang.

"Hai mel." Melina terpinga pinga. Kena rasuk apa mamat ni tiba tiba berhai bagai selalu nya cubit pipi nya. Baik pula mood dia.

Rain After I Meet You✔Where stories live. Discover now