Hoofdstuk 6 : Horan?!

575 23 1
                                    

~~POV Luna~~
Ik liep naar beneden en zag dat iedereen al wakker was, was het al zo laat? Nee want ik had mijn wekker om 7:00 gezet voor school. ik haalde me schouders op en at een broodje. Ik trok mijn jas aan en wou net gedag gaan zeggen toen ze allemaal naar mij toe kwamen. "Luna we hebben iets besloten." zei Liam als eerste. Ik werd een beetje bang 'een beslissing?!, Misschien moest ik wel terug naar het weeshuis!' Dacht ik bang. "Je krijg een achternaam." zei Zayn. Ik haalde opgelucht adem. "We hebben besloten dat je Niall's achternaam krijgt." zei Harry. Ik dacht na 'dat is toch Horan?' Dacht ik. Niall keek me aan "Horan." zei hij. Ik glimlachte, ik vond het best een leuke achternaam. "dus vanaf nu heet ik Luna Horan?" Vroeg ik. "yup." zei Louis. Ik knikte blij en zei gedag omdat ik anders te laat op school zou komen. Het was vandaag donderdag en morgen zouden Darcy en ik de presentatie houden. Ik moest toegeven dat ik er best zin in had. Ik liep samen met Darcy en Laura de klas in, we hadden een Engels proefwerk, we hadden samen geleerd en het ging best goed denk ik. Toen we klaar waren hadden we gelijk pauze omdat er een les was uitgevallen ofzo. We liepen allemaal naar de kantine en gingen op een bankje zitten. Nadat ik had gegeten hadden we nog een kwartier, We liepen weer naar het volgende lokaal toen de bel ging, we waren een beetje verdwaald in school. ''Meiden we komen straks nog te laat!'' riep Laura. '''door rennen dan!'' zei Darcy. Ik kwam als eerste bij het lokaal aan en keek achterom naar de meiden zonder er bij na te denken dat er mensen voor me liepen. Ik knalde tegen iemand aan en sprong naar achter ''Sorry!'' zei ik snel. Het was een jongen uit mijn klas, hij hete Jasper. Hij schudde zijn hoofd ''geeft niet'' zei hij snel. Ik voelde dat ik moest blozen toen hij mijn hand aanraakte. Hij lachte terug en ik liep weg. Laura en Darcy stonden te giechelen. "Hou op." zei ik lachend.
*Na school*
Ik kwam thuis aan en kreeg een berichtje van Onbekend.
'Hey Luna afspreken in het park?'
'Wie ben jij?!'
'Jasper.'
'Oh uhm oké ik zie je zo.'
Typte ik en moest weer blozen. Ik liep naar binnen en zag Zayn zitten. "Zayn is het goed als ik naar het park ga?" Vroeg ik. "Tuurlijk." zei hij. "thx." zei ik en reed naar het park. Ik zag Jasper en zwaaide naar hem. Hij lachte en zwaaide terug. Ik liep naar hem toe en we gingen op een bankje zitten. "waarom wilde je afspreken?" Vroeg ik nonchalant. "Oh omdat ik uhm.... ik wilde je iets vragen." zei hij. Ik knikte "oke." zei ik droog. Jasper pakte in van mijn handen "wil je verkering met mij?" Vroeg hij. Ik voelde dat ik rood werd. Ik knikte langzaam maar ik had een vreemd gevoel alsof ik hem niet helemaal kon vertrouwen. 'doe niet zo gek hij is lief.' zei een stem in mijn hoofd. Jasper lachte naar me en sloeg zijn arm om me nek terwijl we naar onze fietsen terug liepen. Toen we bij mijn fiets waren liet hij me los en haalde een hand door zijn haar "ik zie je morgen op school bye." Zei ik en reed weg.
~~POV Niall~~
Ik keek naar Zayn. "Je laat haar toch niet zomaar naar het park gaan?!" Zei ik bezorgd "Niall relax ze is 14 geen baby meer hoor." zei Zayn kalmpjes. Ik zuchtte "misschien heb je gelijk." zei ik zacht en plofte naast hem op de bank. Toen de deur open ging, het was Luna. "Hey." zei ze en keek naar ons. "Hey." zei ik terug terwijl Zayn verslaafd een video game speelde. "Niet vergeten dat morgen de presentatie is hè." zei Luna. Ik knikte "weet ik." zei ik en Luna liep naar boven. Ik liep naar de keuken en maakte een broodje met Nutella erop. Ik at hem op en keek op mijn telefoon, Harry had gebeld. Ik belde hem terug.
N: Harry waarom had je gebeld?
H: oh Niall ik had gebeld om te vragen of je mij en Liam kon ophalen in het dorp, We waren met de bus alleen die rijd opeens niet meer.
N: Oké ik kom eraan.
Ik sloot het gesprek en reed naar het dorp.
~~POV Luna~~
Ik had nog steeds een vreemd gevoel over Jasper maar ik negeerde het en ging op Twitter. Ik zag iemand die mij had getagd terwijl ik op de fiets naar school was. "waarom maken mensen foto's van me als ik gewoon naar school ga?!" Vroeg ik zacht aan mezelf. Ik haalde mijn schouders op en deed mijn Onesie aan met konijnen oren en voeten. Ik keek naar buiten via het raam en zag kinderen spelen, eentje leek heel erg op Nikky, het meisje uit het Weeshuis ze was altijd mijn vriendin ook al was ze jong. Ik keek beter en besefte dat ze er wel heel erg op leek, ik trok snel mijn gewonen kleren aan en rende naar buiten. "Nikky?" Vroeg ik. Ze keek om "LUNA!!" Gilde ze en rende op me af. Ik kreeg tranen in mijn ogen. "ben je ook geadopteerd?" Vroeg ik. Ze knikte blij, ik knuffelde haar. "Waar woon je nu?" Vroeg ze. Ik wees naar het huis achter me "daar." zei ik. Ze knikte blij "dan kan ik een keer langskomen!" Zei ze blij. Ik zeo haar gedag en knuffelde haar nog 1 keer. Ik liep blij terug naar huis en Niall keek me verbaasd aan, hij was blijkbaar dus weer thuis. "Waarom zo blij?" Vroeg hij met een glimlach. "Een meisje dat bij mij in het weeshuis zat woont tegenover ons, ze is 6 maar ze was me vriendin altijd." zei ik nog steeds blij. Niall knikte "leuk." zei hij. Ik liep naar boven en ging op mijn bed liggen, Ik hoorde een 'pling' geluidje en zag dat Jasper mij een berichtje had gestuurd.

Jasper: Heey Luun hoe gaat ie? x
Luna: Goed, ik kwam net een meisje uit mijn oude weeshuis tegen ze is ook geadopteerd.
Jasper: Weeshuis? Wat?!
'SHIT! Hij wist het natuurlijk nog niet' dacht ik.
Luna: Ja ik uhm.. Kom uit een weeshuis...
Jasper: oh uhm oké ik zie je morgen op school ik ga eten bye
Luna: oké bye x
Ik deed mijn telefoon weg en hoorde Harry beneden roepen dat we gingen eten. "Ik kom al!" Riep ik en liep rustig naar beneden. Ik ging aan tafel zitten tussen Niall en Liam in. Harry had pannenkoeken gemaakt. "PANNENKOEKEN!!!" Riep ik. Iedereen moest lachen. "Mag ik de poedersuiker?" Vroeg ik aan Louis. Hij grijnsde "hier." zei hij en stak zijn hand met de poedersuiker bus uit. Voordat ik hem kon aanpakken gooide hij een berg witte poedersuiker in mijn gezicht. Ik kuchte even droog en moest lachen. "thx Lou." zei ik en gooide wat poedersuiker terug. Het zat ondertussen ook in mijn haar en iedereen zat nu zowat onder, ik had wel al 2 pannenkoeken gegeten. "Ik ga eerst douche!" Riep ik en rende snel naar boven, ik deed de badkamer deur op slot en ging snel douchen. Toen ik klaar was deed ik mijn pyjama aan en maakte een vlecht in mijn haar. Ik liep de badkamer uit naar beneden. "Morgen is de presentatie hè." zei ik tegen de jongens. iedereen knikte "we zullen er zijn." beloofde Zayn. Ik knikte en zei ze allemaal welterusten. Ik liep naar boven en ging onder de dekens in mijn bed liggen. Ik viel langzaam in slaap en droomde over alles wat er vandaag was gebeurt, ik werd om 3:00 's nachts wakker en zag Kimo aan het voeteind van mijn bed liggen. Ik lachte even en viel weer in slaap.

Adopted By One Direction. (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu