[36]

1K 85 16
                                    


Lyra rémálmainak intenzitása és gyakorisága az edzéssel töltött órák számával fordítottan arányosan csökkent. Már csak néhanapján riadt fel hevesen kalapáló szívvel, verejtékben úszva, egy-egy kegyetlen álomkép miatt, lassanként visszanyerve ezzel régi életvidám önmagát.

Az egyre nyomasztóbban közeledő vizsgákra való tanulás, a Cedrickel közös gyakorlás és a Hermione Granger által tartott mugliismeret korrepetálás minden idejét felemésztette. Nem mintha lett volna oka panaszra, sőt szinte örült neki, hogy minden perce be van táblázva, hiszen így lényegesebben kevesebb ideje volt aggodalmaskodni.

Hermione felzárkóztató külön órái meglepően érdekesekre sikeredtek, amik alatt nem csak a varázstalan népség életéről tudott meg új dolgokat, de griffendéles lányt is sikerült jobban megismernie.

A könyvtárban töltött hosszú órák alatt kiderült, hogy a nyilvánvaló maximalizmusokon kívül rengeteg közös vonásuk van, ami remek alapot képzett formálódó barátságunknak. Draco persze nem nézte jó szemmel a dolgot, Lyra viszont magasról tett az ő és a többi aranyvérmániás mardekáros véleményére.

Élvezte, hogy a fiú barátai mellet végre talált valakit, aki megértette a lányos problémáit, amivel láthatóan a Harry és Ron duóval barátkozó Hermione is hasonlóképpen volt.

Lyrának először nehezére esett kitalálnia, hogy hogyan és mikor környékezze meg a lányt, végül azonban az egyik közös sötét varázslatok kivédése óra utáni szünetre esett a választása. Abban bízott, hogy ha őszintén bevallja az óraváltás okát a lánynak - aki a tavalyi incidensből kiindulva, hozzá hasonlóan szintén heves ellenszenvet táplál a jósnő iránt – és utána kér segítséget, talán megesik rajta a szíve.

A számítása bevállt, így Lyra - Hermione kitartó okításának köszönhetően – a június 23-ai vizsgájáról egy magabiztos vigyorral az arcán lépett lépett ki Burbage professzor termének ajtaján.

Habár makacssága kis híján megakadályozta benne, most már biztos volt benne, hogy megérte félretenni a büszkeségét, hiszen nem csak egy kiváló osztályzatot, de egy odaadó barátot is szerzett a griffendéles lány személyében.

A jól sikerült vizsgája után az első útja a számmisztika terem felé vezetett, ahol a grimaszoló Draco szeme láttára átadta a lánynak a hálából hozott Bogoly Berti Féle Mindenízű Drazsét.

Egészen az első emeleti könyvtárig sétálgattak együtt, ahol nem csak a mágiatörténet könyvek fölött könyöklő Ront, és a Száz fontos rontás hirtelen haragúaknak egyik példányát búvó Harryt találták meg, de Cedricet is.

Lyra elköszönt a griffendéles triótól, hogy aztán egy gyors puszi kíséretében lehuppanhasson a hugrabugos fiú mellé.

- Hogy sikerült a vizsgád? – kérdezte miközben a lány a vállára hajtotta a fejét.

- Egy ilyen lelkes tanító mellett, – mondta szemével a könyvespolcok közötti folyosón elsuhanó bozontos barna hajú lányt követve - egyszerű volt.

- Örülök neki.

- Én is... Most már mehetünk gyakorolni.

- Neked nem mágiatörténet vizsgád lesz holnap?

- Arra már tanultam eleget – legyintett a lány.

- Ha így áll a dolog akkor én meg készültem eleget a próbára... - válaszolta, mire Lyra száját egy fáradt sóhajtás hagyta el - Mindkettőnkre ráfér a pihenés.

- Nem is tudom.

- Ugyan már Lyra. Gyönyörű időnk van – érvelt, fejével az ablak felé intve. - Kiülhetnénk a tópartra...

A Black hagyaték ϟ Harry Potter ff.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang