Voor de tweede keer deze dag kijk ik recht in de ogen van de man. Zijn ogen fonkelen van woede, en hij schreeuwt iets onverstaanbaars. Oma verstaat het blijkbaar wel, ze staat op en snelt naar de deur. Voordat ik het weet staat de man voor mijn neus. Bang kijk ik hem aan. Hij heeft het pistool nog steeds in zijn hand, zie ik. Hij kijkt me onderzoekend aan, en zijn ogen lijken dwars door me heen te gaan.
'Dus dit is ze?' vraagt de man.
Oma knikt bijna onmerkbaar. Ik kijk de man onderzoekend aan, en plots komt hij me ergens bekend voor. Ik knijp mijn ogen tot spleetjes en bekijk de man nog beter.
'Kijk eens ergens anders naar,' snauwt de man en snel wend ik mijn blik af.
Dan voel ik een ruwe hand om mijn arm, en ik word overeind getrokken. Bijna struikel ik, maar ik weet nog overeind te blijven staan.
'Doe eens voorzichtig!' zegt oma boos.
De man kijkt even boos terug, en oma lijkt een beetje terug te deinzen. De man loopt langzaam naar oma toe en kijkt haar indringend aan. Oma geeft geen kik. Even werpt ze een veelbetekende blik op mij, en ik weet meteen wat ze bedoelt.
Ga weg.
Langzaam zet ik een stap achteruit. Ik draai me om en loop stilletjes weg.
'Stop!'
Weer hoor ik die stem, en als verstijfd blijf ik staan. Ik draai me op mijn hakken om en mijn adem stokt in mijn keel. De man heeft zijn pistool tegen de keel van oma gedrukt.
'Laat haar gaan,' zeg ik langzaam. 'Ze heeft je niks gedaan.'
De man lacht even en drukt het pistool wat harder tegen oma's keel. Oma snakt naar adem en probeert onder het pistool door te kruipen. Tevergeefs, de man houdt haar te stevig vast. Opeens neemt een onverklaarbare woede de overhand bij mij.
'Wat wil je toch?' gil ik.
Verblind door woede zet ik een stap naar voren. De man kijkt me aan. Hij is niet uit het veld geslagen, alleen zijn fonkelende ogen verraad zijn boosheid. Hij duwt oma hard weg, die op de grond valt en een kreet van pijn slaakt. Woedend kijk ik de man aan en ik wil naar mijn oma rennen om haar te helpen, maar de man houdt me tegen. Hij richt het pistool op mijn hoofd, en zegt zacht:
'Nog één beweging en ik schiet je recht door je hoofd.'
'Vertel dan wat je wilt!' roep ik uit.
De man kijkt me met samengeknepen ogen aan.
'Ik wil jou,' zegt de man langzaam.
Ik trek een wenkbrauw op en kijk de man onderzoekend aan.
'Je doet vanaf nu alles wat ik zeg,' zegt de man. 'Anders gaat zij er aan.'
De man wijst achteloos naar oma, die verwoede pogingen doet om op te staan. Kille angst vloeit door mijn lichaam, de woede is als sneeuw voor de zon verdwenen.
'Je draait je om en loopt langzaam weg,' zegt de man.
Ik hoor mijn oma zachtjes iets zeggen.
'Andreas... Andreas...'
'Die naam heb je al lang niet meer gezegd, is het niet?' zegt de man, die dus Andreas heet. 'En nu hou je je mond!'
Ik besluit dat ik maar beter kan doen wat Andreas zegt, als ik wil dat mijn oma blijft leven. Ik draai me om en loop langzaam weg, zoals Andreas dat had gezegd.
'Goedzo,' zegt Andreas.
Er wordt iets kouds tegen mijn achterhoofd aan gedrukt, en ik besef dat het de loop van het pistool is.
'Nu ga je héél rustig naar buiten,' zegt Andreas in mijn oor, en een onaangename rilling loopt over mijn rug.
Andreas drukt de loop van het pistool nog harder tegen mijn hoofd aan en duwt me bijna naar voren. Ik begin met tegenzin te lopen, en ik probeer achterom te kijken, maar Andreas houdt me tegen. Een traan loopt over mijn wang, maar ik veeg hem ruw weg. Ik loop steeds verder weg. Ik weet nog één snelle blik naar achter te werpen, en zie mijn oma huilend op de grond liggen. Op dat moment breekt mijn hart. Een eenzame traan rolt van mijn wang, al snel gevolgd door meerdere. Andreas snuift even en duwt me weer verder. Dan hoor ik een ijselijke gil, en oma schreeuwt:
'Ik krijg je nog wel, Andreas! Ik ga je vinden, en dan zal je smeken om genade!'
----------------------------------------------------------
Was dit hoofdstuk lang genoeg? Jullie moeten gwn zeggen als je iets wilt zeggen, dan zal ik er aan gaan werken;)
Wat gaat er gebeuren met Rosalie? :O
Druk op het vote knopje:D
Ennn: alvast happy new year iedereen, en een heel fijn, inspiratie vol 2015!
X
JE LEEST
Vlucht vol vragen
AkcjaDe 17-jarige Rosalie leidt een normaal leven, totdat er op een doodnormale dag een man in haar huis binnenvalt en haar probeert te vermoorden. Rosalie is gedwongen om op de vlucht te slaan, maar ze zit vol vragen waar ze antwoord op wilt hebben. Ze...