כמה זמן פיתחת את הרעיון בראש לפני שהתחלת לכתוב אותו ומאיפה באה ההשראה?
אני לא יכולה להצביע על נקודה ספציפית בחיים בה עלה לי הרעיון לראש, אבל זה קרה לפני שנתיים בערך, בכיתה ט'. אני זוכרת שהרעיון על ההומופוב שמתאהב בבן ישב לי בראש תקופה ארוכה, כי זה היה נראה לי משעשע ומעניין. על השם אוליבר הייתי סגורה עוד בהתחלה וידעתי שזה הולך להיות קודם כל הסיפור שלו. רציתי שאוליבר יהיה דומה לי ושניקו יהיה ההפך הגמור ממנו בעוד שלוקאס ישחק כמשהו בין לבין מבחינת האופי. בהתחלה לא הייתי סגורה על העלילה בכלל. ידעתי שיש דמות אחת שצריכה להתאהב בדמות השנייה והחיים טלטלו אותי מצד לצד כך שהסיפור השתנה מפרק לפרק בראשי ורק לקראת הסוף הייתי סגורה על מה שהולך לקרות במלוא הביטחון.
הפריע לך לכתוב דמות הומופובית?
אני באה מבית הומופובי עם חינוך רוסי. התברכתי בילדות מתוקה, אך עם זאת אלימה בגלל סיבות שאני מעדיפה לא לפרט. ראיתי באוליבר את ההשתקפות של עצמי, את הילדה המסובכת בתוך עצמה שמדחיקה את רגשותיה ופועלת נטו לפי הראש. חונכתי לדעת שהומואים זאת טעות אנושית. לא יכולה להגיד ששטפו לי עם זה את המוח, אבל כן דאגו להזכיר לי את זה. הדעות שלי תמיד היו שונות והרבה יותר פתוחות מהאנשים בסביבתי. אהבתי לחקור על נושאים שעניינו אותי באופן אישי ואהבתי לכתוב רומנים קיטשיים במיוחד עם תוספות מעניינות. לי באופן אישי לא הפריע לכתוב על הומופוב, כי כמו שאמרתי כבר - אוליבר הוא ההשתקפות שלי. הדעות ההומופוביות שלו היו פעם הדעות שלי שהשתנו ככל שהתבגרתי. ובכנות, לא הזיז לי לכתוב על השנאה שלו כלפי הקהילה הגאה. להפך, נהנתי מזה. הצגתי צד שהרבה פעמים מתעלמים ממנו בספרים גאים ולא נותנים לו יחס ולכן אני מרגישה שבסיפור הזה יש משהו מיוחד שקשה למצוא באחרים.
איפה אוליבר וניקו היו יכולים להיות היום אם הם לא היו נפרדים?
כך או כך, הם היו נפרדים. אני מכירה את הדמויות שלי ויודעת מי הם ניקו ואוליבר. אם אוליבר לא היה נפרד מניקו לטובת שינוי, אז הוא היה נפרד ממנו בגלל סיבות אחרות. הזוגיות שלהם הייתה חייבת לעבור את מבחן הפרידה ולעמוד בו מבחינתי פרידתם הייתה משהו שלא יכולתי לחמוק ממנו בעלילה.
אימא של אוליבר נפטרה?
כן. היה אמור להיות פרק של ביקורה בבית החולים בה אוליבר ייפרד ממנה ו"ישחרר" את הילד הקטן שסבל ממעשי הוריו, אך הוא נמחק כי לא ראיתי אותו כרלוונטי לעלילה. אוליבר שנא את הוריו על מעשיהם ולא הצלחתי לדמיין אותו בראש בוכה על מות אימו, כי עמוק בתוך ליבו הוא לא סבל אותה. אני יודעת שהורים הם הורים וכבד את אביך ואת אימך זה דבר חשוב, אך אוליבר לא מעוניין לכבד אנשים שמעולם לא כיבדו אותו. אין לו את הדבר הזה שנקרא "משפחה לפני הכל" כי הוא מעולם לא היה מחובר למשפחתו. בדיוק כמוני. אני מניחה שחלקכם לא יראו במעשיו את האנושיות הבסיסית הזאת, כי היה לו סיכוי להיפרד מאימו והוא לא עשה את זה, אך אני מבינה אותו יותר מכל אחד כאן ואם אוליבר היה נפרד ממנה ומשנה את היחס שלו כלפייה אז האופי שלו היה נאבד לגמרי מבחינתי.
במה דניאל היה דומה לאוליבר והאם דניאל באמת אהב את ניקו?
מבחינת מראה דניאל ואוליבר שונים מאוד, גם האופי שלהם לא בדיוק זהה. ניקו ראה בדניאל משהו דומה לאוליבר מבחינת... אווירה? התנהגות יחס? לא יודעת איך בדיוק להסביר את זה. דניאל אהב את ניקו. לא אהבה חזקה במיוחד, אבל אהבה אמתית. כן, הייתה להם מערכת יחסים פתוחה, אבל שניהם הסכימו לתנאים האלו וחיו בסוג של הרמוניה. מבחינת ניקו דניאל היה ריגוש עובר, תחליף למשהו טוב יותר, אדם שיאהב אותו, אך הוא מעולם לא אהב אותו בחזרה.
אם גבר היה מתחיל עם אוליבר בתקופת פרידתם והיה מבקש ממנו מערכת יחסים רצינית, הוא היה מסכים?
חד משמעית לא. אוליבר לא היה מסכים לשום מערכת יחסים רצינית בכלל. הוא שכב עם הרבה נשים והסתיר את זה שנמשך לגברים בזמן שלמד באוניברסיטה, אם גבר היה מציע לו סטוץ ככל הנראה שגם אז הוא היה מסרב בשביל לשמור על הסטטוס ההטרוסקסואלי שלו. אני בכלל לא מסוגלת לדמיין את אוליבר עם שום גבר אחר.
איך לוקאס התמודד עם המערכת היחסים בן החבר הכי טוב שלו לאחיו הקטן?
לוקאס גם כן השלים עם עברו ההומופובי. הוא כמובן יותר מתקשה ומידי יום זורק הערות לא במקום לכיוון אנשי הקהילה הגאה, אבל הוא עושה השתדלות למען האנשים הקרובים אליו. היו לו ארבע שנים בשביל לחזק את החברות עם אחיו הקטן מה שצלח לו ועוד יותר זמן בשביל להשלים עם העובדה שניקו ואוליבר מאוהבים. הוא ללא ספק מרגיש בחוסר נוחות לפעמים, אך כמו שכנראה כבר הספקתם לשים לב, הוא תומך בהם ודואג להיות אח וחבר טוב למרות דעותיו. חשוב לו האושר שלהם.
איך בדיוק לוקאס וניקו השלימו?
הזמן עשה את שלו. ניקו היה שבור לאחר הפרידה וברגעים הקשים האלו מי שהיה איתו זה לוקאס. הוא תמך בו כאחיו הבכור ושמר עליו בגלל קשר הדם שלהם. אט-אט יחסיהם התחזקו והם הפכו לחברים טובים מאוד.
האם ניקו ניסה למצוא דרך לתקשר עם אוליבר במהלך פרידתם?
לא. האופציה הזאת אפילו לא עלתה לו לראש, הוא היה עסוק מידי בלהתקדם הלאה. מבחינתו אוליבר עשה את החלטתו ולא היה מעוניין יותר בניקו בחייו.
~~~~~~~~~~~~~~~~
לסיום, אני מודה לכם בפעם האחרונה. הספר הזה לקח חלק משמעותי בחיי ועצוב לי להיפרד ממנו. אני שמחה שהוא נגמר איך שנגמר ומודה לכם על התמיכה. לפעמים אהבתם אותי, לפעמים שנאתם, אוליבר עצבן אותכם פעמים רבות, נמסתם מהרגעים החמודים בין השניים והעברתם איתי כל פרק ופרק. הצבעתם, הגבתם, כעסתם ושמחתכם. הייתם חלק מהדרך של אוליבר וניקו ובזכותם כתיבת הסיפור הייתה מספקת ומהנה.
הסיפור של אוליבר וניקו נגמר ואני מודה לכם שנתתם מזמנכם על קריאתו.
YOU ARE READING
שהאהבה תלך לעזאזל / boyXboy
Teen Fictionמי היה מאמין שאוליבר ההומופוב יתאהב באח הקטן של החבר הכי טוב שלו.